{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
595 visninger | Oprettet:

Syg killing {{forumTopicSubject}}

Onsdag blev Holger kastreret, vaccineret osv. lørdag begynder han at kaste op. Men går i sig selv efter faste. Søndag og mandag er han super frisk. Leger, spiser og kæler lige indtil kl 21 mandag aften. Så kaster han op igen hvor jeg kan se han tømmer alt i maven, og derefter kaster han bare skum op og jamre sig meget. Afsted på dyrehospitalet kl 1 om natten. Han bliver tjekket og dyrlægen siger han er forstoppet, men ikke dehydreret og ingen feber, og han få kvalmestillende og et afføring middel jeg skal give ham tirsdag. Han gemmer sig under sofaen resten af natten, men opkast er stoppet. Om morgen kommer han ud og spinder gladeligt, men vil ikke have mad. Dog letter slatten. Jeg skulle afsted hele dagen med min mor på sygehuset, så jeg får en til at kommer hjem og tjekke om han er ok. Der spinder han og kæler lidt. Da jeg kommer hjem er han stille og vil ikke rigtig snakke. Jeg prøver lidt forskelling om han vil spise, men det vil han ikke. Han går i bakken (kan se han ikke havde været der hele dagen) tisser og lidt senere 3 små hårde pøller. Han få afføringsmidlet og der kommer en klat ud. Han gemmer sig igen og kl 2 kaster han en lille skumklat op. Her til morgen tager jeg ham til dyrlægen. Han kigger på ham og mærker hans mave og bug. Han er ikke længere forstoppet, ikke dehydret selvom han ikke har spist og drukket i 1,5 døgn. Han har ikke feber og ligner ikke en syg kat ifølge dyrlægen. Men han valgte at beholde han og vil ligge ham i drop nogle timer, for at holde gang i det hele og få ham til at spise. Så nu krydser jeg finger for han hurtig bliver en frisk glad killing igen.

Nogen der har prøvet noget lignende ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Syg killing
  • #1   2. nov 2022 Stakkels lille pus smiley

  • #2   2. nov 2022 smiley god bedring herfra til lille Holger.

  • #3   2. nov 2022 Skal hente Holger nu.
    Han har være i væskebehandling hele dag, fået røntgen, kvalmemedicin og smertestillende. Katte fejler ikke noget i test, men nægter at spise. Han er blevet tvangsfodret. Stort mysterium for dyrlægen.


  • #4   2. nov 2022 Håber det går bedre ?
    Hvor gammel er han ?
    Jeg har valgt at lægge vaccination 14 før eller efter vaccine - immunforsvaret udfordres gøres det samtidig


  • #5   2. nov 2022 Han er lige godt 6 mdr

  • #6   2. nov 2022 Første god bedring til Holger smiley
    Nægter han også at spise efter hjemkomst?
    Nogle katte VIL simpelthen ikke spise hos dyrlægen smiley


  • #7   2. nov 2022 jooo tak. Har været turen igennem med en forstoppet kat

    Du skal gå på apotektet og købe noget Actilax.
    Giv ham 1-2 dråbe i munden hver dag
    indtil at han har normal afføring - helst 4 dage i træk

    Actilax får tarmene til at arbejde igen. Problemet med afføringsmidlerne er nemlig at det bare får tarmene tømt. Men når katten har forstoppelse så stopper tarmene oftes med at arbejde, og det er her actilaxen så kommer ind. Og det er vigtigt at tarmene kommer i gang med at arbede

    Det råd fik jeg af min egen dyrlæge Min pige var turen igennem, med flere turer. Men efter min egen dyrlæge kom med det råd, forsvandt det helt
    dog havde vi nogle gange hvor hun viste tegn på begyndende forstoppelse, hvor jeg stræks satte hende på dråberne.

    Forstoppelse er oftes fordi de ikke drikker nok. Det kan også være fordi de stresser eller er syge. Det kan også være at de går og spiser forkerte ting.
    så skru op for vådfoderet
    mange har stor glæde af vandfontæner

    jo det er meget normalt at katte ikke spiser hos dyrlægen. Oftes er det for stresset og for meget nyt og fremmende lugte
    jeg havde en som var indlagt fra dag til dag. Han måtte ikke komme hjem hvis han ikke ville spise. men han nægtede at spise deres foder (og så havde han boet på internat i 4 år - og det var samme bure dyrlægen havde). Men jeg måtte gerne hente ham, og lige så snart han hørte mig var han i gang med at spise


  • #8   2. nov 2022 Holger hoppede ud af tasken da vi kom hjem. Spandt, spiste kylling og tissede som en gal efter en hel da med væskebehandling. Han skal have kvalme og smerte medicin i 4 dage. Der er ingen forstoppelse nu ifølge røntgen. Dyrlægen aner ikke hvad der er galt, og lige nu er han frisk bare lidt træt efter et par hårde dag.
    De havde givet ham mad med fisk, og det kan han altså ikke lide smiley
    Han gå og små spiser lidt her i aften, men hold op han tisser meget. Håber et par dage med medicin får ham helt på toppen igen. Måske har han haft smerter fra operationen i sidste uge, eller efter de kraftige opkastninger. Men krydser finger for vi er over det værste.


  • #9   2. nov 2022 Han drikker fint normalt og jeg hælder ofte lidt vand på vådfoder. Han har en fontæne men når jeg tænder for den flygter han. Når jeg fjerner pumpen er det hans farvorit vandskål smiley
    Holger fortrækker tørfoder, men jeg giver ham vådfoder 3 gange om dagen. Nogen dage spiser han det hele, andre dag kun lidt. Han spiser altid kun lidt af gangen.


  • #10   2. nov 2022 Det samme her. hos min fandt de hellere aldrig ud af hvorfor hun blev forstoppet.
    det vigtigste er bare at tarmene fungere igen
    og han spiser

    men have dråber i bagtankerne


  • #11   3. nov 2022 Jeg har også dråberne i tankerne. Bruge du noget som forbyggende? Lakseolie, fiber i kosten eller andet

  • #12   3. nov 2022 Da min Chico var killing og fik sin første vaccine, blev han også syg efterfølgende. Først opkast og senere diarre. Da jeg ringede til dyrlægen, havde de ingen forklaring og syntes bare, jeg skulle se tiden an, hvis han ellers spiste og drak, hvilket han gjorde. Jeg puttede en lille smule Husk i hans vådkost, og efter lidt tid gik det i sig selv igen.

  • #13   3. nov 2022 jeg ville nok bruge dem her i starten af sådan en tur. og nok 2-3 uger frem så man er helt sikker



  • #14   12. nov 2022 Kig på hvilken vaccine de bliver dårlige af.

    Ofte er det bærestoffet i dræbt vaccine


Kommentér på:
Syg killing

Annonce