{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kan jeg få stamtavle på mine katte???
  • #1   15. apr 2008 Nej, det kan ikke lade sig gøre. Forældrekattene skal være stambogsførte (åbne stamtavler), for at du kan få en stamtavle på eventuelle killinger.

• #2   15. apr 2008 nej de kan du ikke

• #3   15. apr 2008 Okay takker:o)

Syntes den verden er noget af en jungle:o(

• #4   15. apr 2008 smiley Det er faktisk ikke så svært. For at få stamtavle på killinger skal såvel mor og far have stamtavle (åbne).

For at købe katte med åbne stamtavler hos de registrerede opdrættere skal man ofte have sat sig rigitg godt ind i racen og genetik generelt og have ansøgt om et stamnavn.

Hos os har vi godt nok katte med stamtavle, men de er købt til kæl og neutraliserede inden vi fik dem hjem, så slipper vi for alt det bøvl med løbetider, strinteri etc.

Hvis du skal have killinger, kan jeg anbefale at gøre det "rigtigt", nemlig som registreret opdrætter.

• #6   15. apr 2008 Syntes bare det er en jungle.. må jeg vel godt syntes!!

Kan det betale sig og være registeret når man ikke har stamtavle på dem???

• #7   15. apr 2008 Herudover kommer så alle de andre krav fra opdrætterne for at man kan gøre sig fortjent til at købe en kat, som man jo også skal kunne honorere uanset om man køber til kæl eller avl smiley

• #8   15. apr 2008 Hmm der er en her inde der hedder Nicki. hun har huskatte opdræt, jeg mener at hun er reg.. men prøv at skriv til hende.. der er nok nogen her inde der kan sende dig en pb med hendes profil..

• #9   15. apr 2008 Undskyld hvis jeg spørger dumt, men hva er fordelen ved det, uden stamtavle??????? Kan jo godt vaccinere og alle de ting uden og være registsret.

• #10   15. apr 2008 hanne okay.. ja dte ku være jeg sku høre hende:o) Nogen der har link??

• #11   15. apr 2008 JA, det kan være en jungle, når man ikke ved noget om alt det halløj med stamtavler i forvejen. Du kan se, hvordan en rigtig stamtavle skal se ud her:

http://www.kattehandel.dk/tavle.htm

Så kan du nok bedre forstå, hvorfor du ikke kan få stamtavle på dine katte.

• #12   15. apr 2008 Jeg skal lige ned i byen.. jeg ser om jeg kan finde hende når jeg kommer hjem..

• #13   15. apr 2008 Ups - der stod ikke noget i den stamtavle på linket. Men her er sikkert nogen, som har scannet en stamtavle ind, som du kan se.

• #15   15. apr 2008 Fordelen ved en stamtavle er store, du ved rent faktisk hvem dine katte har som forfædre, og dermed har man mulighed for at opspore deres familiemedlemmer og få kendskab til arvelige sygdomme, fødselsproblemer og plus, kun ved at kende dine linier kan du træffer velbegrundede beslutninger omkring fx. valg af avlshan.

Hvis du synes det er en jungle, men alligevel er lidt interesseret i at vide mere om hvordan det hele fungere, så skrive endeligt en PB, og så skal jeg gerne forsøger og agere guide gennem junglen. ;o)

• #16   16. apr 2008 nu må du ikke hænge mig 100% op på det.. men du kan købe appelhead siameser i tyskland med stamtavle.. Jeg tror også at der er en der opdrætter dem i Danmark men.. Jeg tror at grunden til at der ikke er mange appelhead med stamtavle i Danmark er at de ikke er godkendte i Danmark. FiFA har ganske enkelt ikke anerkendt dem endnu.. men der var nogle i tyskland som arbejder på at få racen anerkend i foreningen TICA..

Jeg tager hatten af for dig hvis du vil arbejde med dem, men der skal kæmpes hårdt før de bliver anerkendte til udstillings brug

• #17   16. apr 2008 Tak for alle jeres svar:o) har ikke rigtig siddet ved com i dag, men vil kigge de link igennem osv.. lidt ærgeligt der ikke er noget og gøre, ku elllers være sjovt!!!

Line R: Ja man kan få tavle på dem i Tyskland, men af en eller anden grund har de ikke det, altså forældrene til Busie og Freya, ved ikke om deres Bedsteforældre har, de er nemlig fra Tyskalnd, så det ku jo være.

• #18   16. apr 2008 Man kan ikke få stamtavle på dem gennem de danske klubber...

De tyske stamtavler er fra en klub som ikke er ret kendt (kender ikke selv navnet på den)

Hvis dine katte er født i Danmark har hende der har fået killingerne højst sandsynlig heller ikke kunne finde en klub der vil lave stamtavler til dem..

Problemet er jo at de ikke kan få stamtavle som en siameser.. (jeg har forhørt mig i et andet forum om det, fordi jeg syntes at det var en skam at man ikke så dem på udstillinger)

Det er for sent i forhold til de danske regler at få stamtavle til dine katte. Men jeg vil anbefale dig at prøve at finde ud af hvilken klub der har godkendt dine appelhead siameser... Du vil bare få en stor besvær ud af det, men det kan måske godt være det værd at være medlem af en klub.

Må heller skrive at selv om du fik 2 katte med stamtavle så kunne du ikke få lavet en ny stamtavle til dine killinger fordi racen ikke er anerkendt i Danmark. Pensler det meget ud.. men der er vise racer som man ikke kan få lavet stamtavle på her i landet og denne er en af dem..

• #19   16. apr 2008 stamtavler til appelhead kan ikke fåes ved de anerkendte klubber.. Man skal til de helt små i udlandet, så man kan ikke få en dansk stamtavle på nogen måde

• #20   16. apr 2008 Hmm hvor er det bare træls:o(

• #21   16. apr 2008 Appelhead er en ældre udgave af den siameser vi kender i dag. Dens udseende svare til de første siamsere, men på grund af mode har standarterne flyttet sig til dem vi har i dag.

Der findes egentlig 3 former for siamesere, hvor appelhead, wedgehead(den i ser på udstillingerne) og så den klassiske siameser. Det er dog kun wedgehead der er godkendt.

Appelhead mener jeg helt personligt ligner en burmeser, mens den klassiske er en mellem ting efter min menning.. den klassiske er bare ikke så ekstrem som wedgehead

• #22   16. apr 2008 Christina og richard har en rigtig appelhead. Den er faktis et godt eksempel. Den har små øre og et meget rundt ansigt. Længden mangler den også i forhold til den standarten på wedgehead.. og jeg kan nok blive ved.. Jeg har desværre ikke haft en appelhead i fingrene så jeg kan ikke sige hvor stor forskel der egentlig er..

• #23   16. apr 2008 Det var så lidt.. det er ikke så lang tid siden at jeg selv fandt ud af det

Kommentér på:
Kan jeg få stamtavle på mine katte???

Annonce