{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.080 visninger | Oprettet:

gode råd - ny kat med hund og kat {{forumTopicSubject}}

Ja vi har desværre mistet vores store maine coon kat Bella for et par måneder siden - og har ikke rigtig ville snakke om at få en ny killing. Vi har p.t. i husstanden en lille neut hunkat og så hunden Laika, og de to elsker hinanden, de leger og putter sammen som bedste venner.

Igår faldt jeg så over en 4 årig blandingskat kastrat som søger nyt hjem. Jeg var solgt med det samme, og snakkede med ejeren igår, hvor vi aftalte at vi besøger dem i weekenden. Hvis alt går vel så kunne det godt ende med at vi tager ham med hjem med det samme (der er næsten 3 timers kørsel hver vej) så jeg er så småt igang med at gøre klar, også selvom det måske ikke bliver..

Har i nogle gode råd til at klare de første dage, og vænne dem stille og roligt til hinanden. De skal kun være inde, min mand er igang med at lave en løbegård - men indtil da er de indekatte - da vi har mistet for mange på udekattekontoen.

Den nye kat er vant til andre katte og hunde - og jeg har ferie så er herhjemme indtil d 4/5

kom med jeres erfaringer og råd


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  gode råd - ny kat med hund og kat
  • #1   16. apr 2008 de skal bare lærer hinanden at kende på deres ejen måde. ikk enoget med at tvinge dem til at være sammen i et rum feks. hvis den er i en transport kasse. så bare lad døren stå åben og lad ham selv komme ud og måske først lukke katten ind til den eller hunden. sån har vi i hvert fald gjort ved vores og det gik rigtig finr. også bare hold øje med dem så du kan nå at reagerer hvis der skulle ske noget.

  • #3   16. apr 2008 tusind tak for jeres svar, jeg håber også at de bare små skændes, men er da klar til at skille dem ad hvis det går for vidt. vores hun er en lille forsigtig rad, og hunden er en vildbasse. Så vælger nok at holde hunden lidt i skak i starten, evt dække hende af og se hvad den nye siger til hende.



  • #4   16. apr 2008 Har man hund, er det altid en god idé at lade den møde det nye familiemedlem på neutral grund og så lade dem følges ad hjem.
    På den måde "tager hunden den nye med hjem" og oplever den ikke som en ubuden gæst på dens område.

    Lad måske en fra husstanden komme dig i møde med hunden og lad den snuse til katten, mens I taler med lys og glad stemme. Så følges I ad hjem det sidste stykke vej. Den metode kan lette sammenføringen meget.

    Hvis hunden er meget "livlig", skal I nok have den i line i starten, så katten i rimelig fred og ro kan undersøge sit nye hjem.



  • #5   16. apr 2008 Jeg plejer at sætte transportkassen med den nye kat , inde midt på stuegulvet , når så mine egne ligesom ikke viser den store interesse mere , åbner jeg kassen og lader katten komme ud når den har lyst , det har aldrig givet problemer her ...

  • #6   16. apr 2008 Heidi, det kan du ikke mene smiley

    Det er da smadder synd for katten i transportkassen. Den er sikkert stresset nok i forvejen oven på turen og over at komme et nyt sted hen.
    Og så skal den oven i købet sidde der uden mulighed for at gemme sig, omgivet af nysgerrige katte, den ikke kender og måske også en hund, som den er bange for.

    Det er dén - og ikke de andre dyr - der skal skal have mulighed for at undersøge sit nye hjem i fred og ro inden en sammenføring.



  • #7   16. apr 2008 jeg suger til mig - og takker for mange råd - som jeg tygger lidt videre på smiley

Kommentér på:
gode råd - ny kat med hund og kat

Annonce