{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.010 visninger | Oprettet:

Til dyrelæge.. {{forumTopicSubject}}

Vi var til dyrelæge på en update på hans ben.. (frygtløs's)

Han sagde der ikke var mere han kunne gøre for benet. . Det var ikke betændt mere.. dog haltede han stadig.. hvilket han muligvis nok ville gøre resten af ahns liv..
han siger det er en led skade. som der blev betændt men nu er vokset sammen igen.,. (sjovt at han ikke kunne fortælle mig det de andre gange hvor han har sagt det er fra et bid?)
Han siger det nok er kommet efter han er hoppet ned fra et højt sted..

Nåh men..

Vi fik snakket lidt.. og besluttet os for at tage hans kugler med det samme nu hvor benet var nogenlunde i orden..

så i bedøvelse med ham.. og af.. Nu ligger han så herhjemme og skal vågne op.. hvad skal jeg sørge for?..

han ligger på 2 varme tæpper med et over sig.. han ligger godt nok væk fra radiatoeren.. men jeg tjekker til ham ofte for at tjekke at han holder varmen?..

og hvornår vil han vågne ca?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Til dyrelæge..
  • #1   17. apr 2008 Ajjj, beholdt dyrlægen ham ikke til han var vågnet op? Det gør min dyrlæge da... osse for at sikre at de er OK efter narkosen...

• #2   17. apr 2008
    Nej det havde han ikke tid til.. ogdet har han aldrig gjort :).

Vi har ikke haft problemer med det før.. jeg ville bare sikre mig han havde det varmt nok derfor skrev jeg herinde

• #3   17. apr 2008 Hm, jeg tror slet ikke at en dyrlæge <b>må</b> udlevere en kat i narkose!

• #4   17. apr 2008 Han er pensioneret. og gør det i hans fritid..

Han levere et YDERST tilfrestillende arbejde.
    som sagt vi har aldrig haft problemer før. dog stilrelisere han ikke hundyr mere. da det er et forstort indgreb smiley

• #5   17. apr 2008 Du skal sørge for at holde ham varm,for narkosen i kroppen gør at de ikke kan holde varmen.
    Hold ham i et varmt og mørkt rum,indtil han er så meget vågen at han går nogenlunde sikkert på benene.
    Han kan risikere at tisse m.m. hist og pist,det er pga narkosen.
    Han må kun få vand at drikke indtil han er helt vågen,pga risikoen for fejlsynkning.

• #6   17. apr 2008 er tæpper godt nok at ligger over ham?.. har trukket gardinerne for.. så det er halv mørkt.. han ligger på 2 tæpper .. og har et over ham.. pluds han ligger på et håndklæde i tilfælde af at han brækker sig..

han havde nemlig ikke tid til at faste.. så brække sig vil ham muligvis gøre

• #7   17. apr 2008 Ja,det er fint nok at lægge nogle tæpper over ham.
    Det skal nok gå,han skal bare sove rusen ud,om 6-8 timer er han klar igen smiley

• #8   17. apr 2008 Lis har fået taget et røgent de siger det intet kan se?.. og det er hos en anden dyrelæge det er blevet taget..

Han stilrelisere gerne.. men på eget ansvar da han efterhånden er en ældrene here.. snart de 80 tror jeg smiley

• #9   17. apr 2008 Det med at katten ikke har fastet inden narkosen kan da været ret farligt, han kan vel risikere at blive kvalt? Synkebevægelsenen er noget at det sidste der vågner (siger min dyrlæge) det gælder både mennesker samt dyr.

Der var engang jeg skulle have en kat i bedøvelse, og den havde alligevel fået snydt sig til noget mad, og der måtte vi bestille ny tid, da det simpelthen var for farligt.

tænk du turde at lade ham operere alligevel?

Nåh, men nu er det sket, og jeg ønsker held og lykke med ham . smiley godt det blev gjort trods alt.

• #10   17. apr 2008 Det er ikke for at kalde dig en dårlig katteejer eller noget, men tror ikke at jeg ville turde at tage min kat til en 80 år gammel pensioneret dyrlæge til operation.

Er det en du har kommer hos i mange år - måske også før han gik på pension?

• #11   17. apr 2008 jah det er vores dyrelæge igennem MANGE MANGE år.. han har meget erfaring.. og har haft over 1000 dyr under sin kniv.. (jaja.. i ved rigtig mange kender jo ikke tallet)..

han stilreliserede også en hunhund idag.

og tjekker stadig op på hest, køer,. Han er frisk.. Han har dog lige fået en ny hofte.. men det skader jo ikke .

Han er en god dyrelæge. en ting han dog ikke får lov til at udfører for mig er en aflivning.. for man får dyret med hjem i en pose..

• #12   17. apr 2008 Louise vi har 7-9-13 ALDRIG haft problemer med noget.

• #13   17. apr 2008 Troede at du skrev længere oppe, at han ikke steriliserede hundyr mere?

• #14   17. apr 2008 Som også skrevet længere nede på eget ansvar.. dog er katte mindre dvs. at . det er sværer for ham.. ed hans rystende hænder

• #15   17. apr 2008 Jeg håber bestemt ikke det er en dyrlæge fra næstved du bruger, for der findes også en 80 årig gammel tudse der render rundt og leger dyrlæge, desværre må de andre dyrlæger i byen sørge for at samle op efter hans uheldige skære lyst.
    En kat hjem i narkose, tja, det lyder da bare som han er ca 10 år for gammel, men god bedring med missen

• #16   17. apr 2008 Synes det er chokerende hvad folk vil byde deres kat. Kan kun finde en grund.... spare penge

• #17   17. apr 2008 Heidi det har da intet med at spare penge at gøre, det er den dyrelæge vi altid har brugt.. katten lider ingen last..

hvorfor er du altid så fordømmende?
    og nej han er ikke fra næstved. desuden har han mange års erfaringer.. og er super god ved dyrene..

• #18   17. apr 2008 Jeg er fordømmende fordi at han åbenbart lader dig tage hjem med en bedøvet kat, det gør man bare IKKE. Derudover bedøver han gudhjælpemig en kat der ikke har fastet, det gør man bare IKKE.

derfor.......................................

• #19   17. apr 2008 Som sagt, vi har aldrig haft problemer med det. .

Måske det forkert.. ja.. måske er det .. Men vi har ikke haft problemer får. så burde heller ikke være det nu.

• #20   17. apr 2008 Når du en dag bliver Mor og du måske skal opleve at dit barn skal opereres for f.eks. polypper. Vil du så også have det helt fint med at barnet møder op uden at have fastet og bagefter bære barnet hjem, imens det stadig er bedøvet ?

• #21   17. apr 2008 nej men en kat er ikke mit barn..

jeg siger ikke at mine dyr ikke skal have det godt. .

Men han lider ingen last.

• #22   17. apr 2008 Undskyld mig, syntes altså også det er fuldstændig grotesk.

Citat fra Blancka A´s besked: "Som også skrevet længere nede på eget ansvar.. dog er katte mindre dvs. at . det er sværer for ham.. ed hans rystende hænder" - </b> RYSTENDE HÆNDER</b> Undskyld mig, men så burde han bestemt ikke komme i nærheden at noget eller nogen med skalpel eller andre farlige ting. Synes du det er fint hvis din kat får sprettet noget forkert op i maven, fordi hans hånd rystede lidt for meget og ramte noget forkert?

• #23   17. apr 2008 En pensioneret dyrlæge på 80 år, der rystet på hænderne!
    Jeg ryster på hovedet over, at man i den grad kan spille hasard med sit dyrs liv smiley

Bortset fra det, er der mange af mine katte, der ikke har fastet før en operation. Katte har, uanset hvor dybt i narkose de er, en fantastisk refleks i lukkemekanismen til luftrøret. Tænk bare på de situationer, hvor det gælder at operere her og nu. Der når dyret heller ikke at faste.
    Ulempen (for dyrlægen) er bare, at dyret ofte kaster op i forbindelse med narkosen, og så skal de til at gøre rent. Der kan også komme afføring, og så skal der steriliseres.

Men at lade et dyr gå hjem, FØR det er fuldt vågnet af narkosen, er noget min dyrlæge aldrig tillader. Hvis det nemlig IKKE vågner "til tiden", men fortsætter "nedad", kan dyrlægen sætte ind. Det kan du ikke nå.

Med hensyn til kattens ben, så kan du finde ud af, om han halter på grund af noget motorisk, eller fordi han har ondt.
    Giv ham noget smertestillende, helst Metacam, og holder han så op med at halte, har du svaret.

• #24   17. apr 2008 Hvordan forbereder man en hund eller en kat til operation?
    Skal en hund eller en kat opereres, lader man patienten faste i 12 timer før operationen. På dyreklinikken vil patienten først få det, man kalder en forbedøvelse. Det er en beroligende indsprøjtning, der indgives i en muskel. Efter forbedøvelsen har haft sin indvirken på patienten - det vil sige, når patienten er blevet træt og mere ligeglad med sine omgivelser - går man i gang med den fulde narkose. Når patienten er fuldt bedøvet barberes hårene væk i det område, hvor operationen skal foregå. Operationsfeltet rengøres og desinficeres, og patienten er da klar til operation. Dyrlægen skal have vasket og desinficeret sine hænder og arme, samt iklædes sterilt operationstøj, før han eller hun er klar til at operere.

Hvorfor faster man sin hund eller kat før en operation?
    I de tilfælde, hvor man anbefaler, at operationspatienten bliver fastet, vil man forebygge, at patienten laver en fejlsynkning. Bedøvelsen vil sandsynligvis give en smule kvalme, hvilket kan få patienten til at kaste op. Da svælget, og dermed synkerefleksen, påvirkes af bedøvelsen, kan man risikere, at patienten ved synkning får det opkastede foder i luftrøret i stedet for spiserøret. Derudover er en bedøvelse altid en belastning for patientens system, og det er derfor mest optimalt, hvis systemet ikke samtidig er optaget af at fordøje foder.

Man faster en hund eller en kat ved at lade være med at fodre den i 12 timer før operationen. Vandet skal man dog aldrig tage fra dyret.
    Der kan opstå situationer, hvor operationen er så akut, at der ikke er mulighed for at faste patienten. I disse situationer bliver der ved valg af narkosemiddel, samt ved overvågningen, taget hensyn til, at patienten ikke er fastet.

• #25   17. apr 2008 Jeg synes det er vildt at man tager sin kat til en 80årig pensioneret dyrlæge, og der så er en indforstået aftale med at det er på ens eget ansvar!!!! På ens eget ansvar!! Det er da sygt! Og så bare for at spare penge!
    Det er bare min mening...

• #26   17. apr 2008 Nu må jeg altså sige min ærlige mening.

Jeg har tidligere tænkt mit da du lod dig tage til tåls med at de ikke kunne give svar på hvorfor katten halter, at han stadig gør det så lang tid efter og der ingen forklaring er er ikke noget jeg ville acceptere. Du ved jo ikke om han har ondt.

At du så bruger en dyrlæge (som sikkert HAR været rigtig god engang), der er så gammel at han ryster på hænderne når han skal operere og sender en kat hjem i narkose er fuldstændig uacceptabelt. Jeg er sikker på du kan bruge din dyrlæge til gode råd, det er man vel aldrig for gammel til. Men at du lader ham operere uden faste og får en kat hjem i narkose, ja puha, det er rigtig uansvarligt og farligt.

Du har givet mig et indtryk af, at du er en rigtig uansvarlig katteejer!

• #27   17. apr 2008 Jamen kald mig en uansvarlig katte ejer.. vi kan jo ikke være lige så perfekte som jer.

Min kat har det godt. . Sjovt nok som før er han fin som han skal være.

• #28   17. apr 2008 Vil ikke tage det så vidt som at kalde dig uansvarlig katteejer, i mine øjne er en uansvarlig kattejer en, der ingenting gør for sine dyr og er total ligeglad med dem, og jeg har indtrykket af at du har kæmpet rigtig meget for din kat mht til hans halten og ben, men jeg må samtidig sige at jeg synes du taget nogle valg der ikke er helt hensigtsmæssige...
    Jeg ville hellere vælge en dyrlæge der stadig arbejder, fordi jeg heller vil være sikker frem for ked af det... better safe than sorry...

• #29   17. apr 2008 Blancka skrev "Jamen kald mig en uansvarlig katte ejer.. vi kan jo ikke være lige så perfekte som jer."

Eet er at gøre noget forkert, hvis man ikke er klar over det - Noget andet er at FORTSÆTTE, når man <b>er</b> gjort opmærksom på det.

Mon ikke de fleste herinde ville ændre på nogle ting, hvis de blev gjort opmærksomme på risikoen ved det, de gør?
    Det tror jeg!

• #30   17. apr 2008 Jo self, vil man da ændre det.

Men jeg føler mig sikker i den dyrelæges hænder. Må indrømme jeg aldrig ville få min hunkat stilreliseret der. Men hans håndtering af kasterationer føler jeg mig helt tryk ved.
    Jeg har været til 2 andre dyrelæger som ikke ville behandle min kat, hvor jeg har været nødsaget til at TVINGE dem til at tage røgent. jeg er blevet grinet af og følt mig ikke taget alvorligt hos andre dyrelæger. derfor vil jeg gik til min gamle..

• #31   17. apr 2008 Jeg gentager lige, hvis du skulle have overset det i "kampens hede":

Med hensyn til kattens ben, så kan du finde ud af, om han halter på grund af noget motorisk, eller fordi han har ondt.
    Giv ham noget smertestillende, helst Metacam, og holder han så op med at halte, har du svaret: Han halter, fordi han har ondt!

Held og lykke med ham!

• #32   17. apr 2008 Over så det ikke.. og har allerede skrevet det ned smiley

• #33   17. apr 2008 Og jeg mener stadig det er pga af smerter og har ledt efter en god dyrelæge i nærheden så han kunne blive set ordentlig efter..

• #34   17. apr 2008 Kan se, du bor i Vestsjælland, og så kan jeg varmt anbefale dig Ken Lindeblad på Fakse Dyrehospital. Han har knogler som speciale.

Det er selvfølgelig en køretur, men hellere det end flere ture forgæves til andre dyrlæger.

Men det kan være, der er andre herinde, som kender nogen, der er lige så dygtige, og som bor tættere på dig?
    Kan du ikke fortælle mere præcis, hvor du bor?

• #35   17. apr 2008 Lis, for at være ærlig, tror jeg nok, Claus Sloth er en lille tand bedre!

• #36   17. apr 2008 Blancka, jeg håber at Frygtløs hurtigt bliver ok efter indgrebet.
    Det er altså ikke for at hakke på dig, men jeg forstår ikke, du tør at bruge den dyrlæge. Du skrev noget med at din familie har brugt ham gennem 50 år ... er det af (misforstået) loyalitet overfor ham eller af (dårlig) vane, du bruger ham???
    Ældre menneskers sanser og bevægelser osv. bliver svækkede på et tidspunkt. Og ligeså vel som ældre mennesekr, der ikke kan få fornyet deres kørekort, da de ellers ville være til fare i trafikken, så bør dyrlæger altså også stoppe med at tage patienter, når de bliver usikre på hånden!
    Jeg ved godt at der er langt mellem de gode dyrlæger i visse områder af landet, men jeg synes nu alligevel, du skulle overveje at finde en anden dyrlæge, der både er sikker på hånden og er mere opdateret og omhyggelig, for TÆNK hvis noget gik galt!.... Nu har du da fået et par forslag til ny dyrlæge smiley

God bedring til Frygtløs!

Kommentér på:
Til dyrelæge..

Annonce