Briter og højder. {{forumTopicSubject}}
I samtlige informationer om briter står der at de IKKE kan lide højder.
Vi er lige flyttet og her er der to etager. Fra første sal er der "kig ned til stuen" afskærmet med et åbent rækværk -den slags fyrtræs rækværk med fire vandrette planker. De er altså kun tre cm bredde.
Problemet er at Aslan ikke kan læse og han elsker altså at gå balancegang på det øverste gelænder. Han er totalt uberørt over at jeg får hjertebanken og åndenød, når han gør det og jeg er bare så bange for at han kommer til skade.
Han har lige igen taget tre ture frem og tilbage. På den første tur "trådte" han ved siden af og hang i klørerne på ydersiden af rækværket og kæmpede for at holde fast med forbenene imens han forsøgte at komme op, hvilket voldte ham kvaler da hans bagben blev ved med at " ramme luften" fremfor planken. Lærke og jeg skyndte os at ligge hendes to "Fatboy" (en slags kæmpe sækkestol) neden under. Aslan fik endelig trukket sig op og forsatte sin balancegang imens han hånligt kiggede ned på os.
På tilbagevejen mente herren åbenbart tiden var inde til at smukkesere sig lidt, så balancenrende på 3 cm begyndte han at slikke poter og mave inden han forsatte sin tur på gelænderet. Selvfølgelig endte det med at han skred endnu engang og hang ud over siden og endnu engang klarede han frisag.
Min mand HAR forklaret mig at Aslan gør det en kat nu engang gør og at han nok skal klare det. Jeg HAR forklaret både Aslan og min mand at BRITER HADER HØJDER! Ikke at nogen af dem gider høre efter og Aslan ja han gider altså ikke rette sig efter det andre påstår om briter!
okt 2007
Følger: 12 Følgere: 12 Katte: 4 Emner: 72 Svar: 1.348
okt 2007
Jamen BRITER HADER ALTSÅ HØJDER!
Ja ja mop du bare .......kan jeg måske gøre for at jeg har højdeskræk især på min kats vegne.
Min mand er jo lærer så abc hmm ....... gad vide hvor man købe de der faldskærme????
aug 2006
Følger: 19 Følgere: 16 Katte: 2 Emner: 15 Svar: 724
okt 2007
LOL.
Tilstået - Jeg har dybt seriøst overvejet at sætte et net op da jeg altså ikke har "nerver" til Aslans vovestykker - da jeg nævnte det for manden kiggede han underligt på mig og vendte nærmest det hvide ud af øjnene imens han kløede Aslan bag øret. Jeg er ret sikker på at Aslan også vendte det hvide ud af øjnene da jeg nævnte ordet sikkerhedsnet. Jeg har helt klart bemærket at Aslan kigger hånligt ned på mig, hver gang han balancere de 3, 60 meter oppe i luften.
aug 2006
dec 2004
Følger: 254 Følgere: 210 Katte: 17 Emner: 69 Svar: 3.135
okt 2007
Der er da vist meget Aslan har arvet.......*S*
Karen P.
Jeg har skam fortalt ham at han er brite og fortalt hvad der kendertegner en brite, men sandelign om Aslan ikke er fuldstændig ligeglad! Jeg har ham mistænkt for ligefrem at gøre det udelukkende for at drille mig!
Sjovt nok har min mor en bichon Havanese (hund) som iflg. samtlige bøger ikke gør. Min mors hund har heller ikke læst det så den gør hele tiden, ja den stopper helst ikke når den først er begyndt! Der burde være en regel om at al litteratur om hunde/katte bør gennemlæses og accepteres af en kyndig hund/kat, så vi overpyldrede dåseslaver ikke bliver vildledt.
okt 2007
Netop fordi der skrives at briter ikke kan lide højder, ja så har jeg jo en ide om at de så heller ikke er gode til at klatre, men ja Aslan har da virkelig vist mig at jeg er gået helt gal i byen med hensyn til den opfattelse. Han drøner op og ned af det gelænder.
okt 2007
Følger: 16 Følgere: 15 Katte: 3 Emner: 135 Svar: 1.762
Kravl op og balancer elegant på gelænderet og lad som om du falder og lad ham smage sin egen medicin. Så kan han se hvad du gennemgår når han klatrer.
Så kan han lære det....eller du slår dig...men det er da et forsøg værd?*G*
aug 2006
okt 2007
Følger: 16 Følgere: 15 Katte: 3 Emner: 135 Svar: 1.762
Kan du så få ham til at sende mig filmen via PB?? Det var nu engang min ide...*G*
okt 2007
Tror altså heller ikke at Aslan vil forstå den dybere mening med eksperimentet, tror nærmere ham vil tænke: "Hvad laver hun dog?" og "Hvad roder hun rundt dernede for?" når jeg ligger og spræller nede i stuen efter mit fald på 3,60 meter for tro mig JEG VIL FALDE NED!
Jeg er faktisk villig til at bestikke Aslan, for at få ham til at lade være med at dingle deroppe, men han har ikke helt forstået at det gælder hele tiden og ikke kun under selve bestikkelsen at han skal afholde sig fra at balancere.
Briter og højder.