{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.655 visninger | Oprettet:

Øremider {{forumTopicSubject}}

Jeg havde en dyrlæge ude for at tjekke min kat for øremider. Hendes ører klør, hun ryster på hovedet, øjnene løber lidt og sådan plejer hun altså ikke at have det. Jeg har set i hendes ører, og hun har det der mørke grums. Dyrlægen tog en prøve som hun senere undersøgte på klinikken. Hun sagde selv, og jeg har også læst, at man ikke altid kan se øremider i prøver. Hun sagde der ikke så ud til at være øremider i prøven, og heller ikke noget andet galt. Der var heller ikke meget på vatpinden hun havde taget til prøven, og hun kom ikke særlig langt ned i øret da hun tog den.

Min anden kat havde mider da han var lille, og der kom dyrlægen frontline i ørerne på ham. Jeg er ret sikker på det er mider, men idet det er meget svært for mig, at få lov at pille ved mine kattes ører, og komme ting og sager i, ville jeg gerne have haft noget man kunne komme i nakken. Men det vil dyrlægen jo så ikke give mig. Jeg er meget sikker på det er øremider, og hun ikke kan se dem. Noget må der jo gøres, og jeg kan ikke se det skulle skade at prøve at behandle mod mider. Hun har også meget snask i ørerne. Er der nogen der har nogle gode råd? Hvor meget frontline skal man eventuelt bruge, og hvor langt skal det ned i øret, hvis nu jeg får held med at gøre det alligevel?

Jeg synes tit det er penge ud af vinduet mht. dyrlæger. Sidste gang min kat havde noget med munden, kunne en anden dyrlæge jeg havde ude, heller ikke se noget, og sagde bare alt så fint ud, selvom han tydeligvis var irriteret i munden.

Hende jeg havde ude i dag, sagde at der nok ikke var noget galt med min kats ører, men at problemet nok skyldtes, at min kat ikke kunne vaske sig ordentligt, fordi hun er overvægtig. Jeg ved ikke om jeres katte vasker sig nede i ørerne, hvis de ikke er overvægtige?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Øremider
  • #1   19. dec 2019 Man kommer ALDRIG Frontline eller andre gifte i en kats ører. Har du prøvet at få Frontline på fingrene? Øremider laver mange bitte små huller. Og gift i åbne sår er absolut NO GO.

    Advocat dryppes i nakken og tager også øremider og visse form for orm. Recept fås ved dyrlægen.



  • #2   19. dec 2019 Du har jo slet ikke læst mit indlæg. Jeg skriver at dyrlægen selv dryppede frontline i min kats ører engang. Og så skriver jeg også at dyrlægen HAR været her, men ikke kan se miderne, og derfor ikke vil udskrive advocate. Læs dog tingene.

    Men her i dag har hun så netop skrevet, at hun vil give recept på det alligevel.


  • #3   19. dec 2019 Øre mider kan i nogle tilfælde, hvor katten har haft dem længe sidde ret langt inde i øret. Der kan også sidde et lille stykke hårdt ørevoks som de gemmer sig bagved. Har en bekendt der har oplevet det. Det blev ikke opdaget de første gange hvor katten fik Advocate . Der måtte en grundig skylning til før alt var væk. Og ud kom det lille hårde stykke og miderne forsvandt. Jeg har heldigvis aldrig selv haft katte med øre mider men 3 ude katte havde dem i mit boligområde sidste år og alle fik Stronghold 2 gange samt skyllet ører en enkelt gang. Efter to behandlinger med Stronghold og et skyl var de væk. Jeg synes den dyrlæge var ret effektiv og det var ikke spildt behandling. Så vidt jeg ved er det behandlingen mod øremider.

  • #4   19. dec 2019 Jeg har en dejlig stor, tyk Freddie og det er bestemt ikke et problem at få vasket ører - og skulle han få brug for det, så gør Elvis det bare.

    Det med Frontline i ørerne det har jeg altså også set en dyrlæge gøre, men vi er måske 30 år tilbage og iflg. en af mine dyrlæger, så kan noget så simpelt som Advantage i nakken tage det - altså er det lidt forældet det trick med at putte det i ørerne.

    Den kan jo også have øregangsbetændelse og du skriver også at øjnene løber lidt. Måske har katten en infektion? Mider kommer jo ikke i øjnene smiley
    Er det en små-dyrs dyrlæge du har haft ude? Ikke fordi at dyrlæger med speciale i eks, heste ikke kan noget - gud fri mig, Freddies kiropraktor er hestedyrlæge smiley

    Og så lige en sidste ting:
    Andersen har rystet på hovedet i lang tid og har netop været hos dyrlægen - ørerne måtte fejle noget!
    Nej! Det gjorde 4 tænder til gengæld og de er trukket ud og nu er han endelig efter lang tid næsten stoppet med at ryste på hovedet - så måske er det tænderne?
    Hvis det eks. er FORL som min har, så kan det altså kun ses på røntgen så længe at tænderne ikke er på vej ud eller flækket....

    Jeg havde engang en kat med så mange øremider, så den måtte bedøves og så have renset ørerne manuelt og så fik vi noget gammeldags olie den skulle dryååes med. Så var det væk smiley


  • #5   19. dec 2019 Jeg har nemlig også hørt, at de kan sidde og gemme sig. Jeg tror hun har haft de mider et par uger, men hun er en kat, der ikke viser mange symptomer. Min anden kat fløjter hytten tynd, hvis han fx har lopper. Hun ligger bare og glor.

    Det er ellers også en god ide, med at det kan være tænderne, men jeg er ret sikker på det med miderne. Øremider kan ikke leve i øjnene og næsen på katten, men de vandrer faktisk derned og skaber irritation. Dyrlægen sagde også hun havde testet for svampe og bakterier, men der var intet. Det er for øvrigt 11 år siden min anden kat fik frontline i ørerne.

    Det er en almindelig smådyrs-dyrlæge jeg har haft ude. Hun var godt nok noget speciel og sær. Jeg synes i hvert fald det er værd, at prøve det middel jeg har fået. Hvis ikke det tager miderne, må hun jo have skyllet ører.


  • *Berit*
    *Berit* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 5 Følgere: 475 Katte: 5 Emner: 5 Svar: 498
    #6   19. dec 2019 man skal passe på med øremider,og få katten behandlet så hurtigt som muligt,da øremider kan forårsage betændelse i det indre øre.
    jeg så aldrig selv bruge frontline i øret,der findes midler,som er lavet specielt til dryp i ørerne,og som ikke svier.
    eller brug evt stronghold i nakken,som også virker mod andre parasitter.stronghold er dog på recept .


Kommentér på:
Øremider

Annonce