{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
811 visninger | Oprettet:

Lever du med et svigtet dyr? {{forumTopicSubject}}

Jeg har tidligere skrevet bøger og nu har jeg fået en idé til en ny bog.

Baggrunden er de svigtede dyr, som jeg selv har mødt gennem mit liv. Det tager ofte kun ganske kort tid at gøre skade, men mange af de folk, der får hunden eller katten (jeg har valgt at koncentrere mig og disse to dyr, da de er mest populære) hjem bagefter lever ofte med konsekvenserne i årevis bagefter. Nogle gange resten af dyrets liv. Det vil jeg gerne kommunikere ud til folk.

Fx tog det max to minutter at smide min kat Don Nemo ud af en bil. I dag er katten to år og han lever stadig med konsekvenserne af den handling og det præg den satte på hans sind som killing.

Min hund Ace nåede kun at bo et halvt år hos den skod-familie i Holstebro, der havde ham inden han kom her. Alligevel påvirker deres handlinger - og mangel på handlinger - min hund i mange dele af hans liv i dag. Måske glemmer disse dyr aldrig den uret der blev gjort imod dem.

Jeg vil derfor samle 10 til 15 historier om svigtede dyr og hvordan det påvirker deres liv i dag i bogen for på den måde måske at kunne få bare et menneske til at tænke sig om to gange inden han eller hun skader et dyr - måske for livet.

Jeg søger hunde og katteskæbner til bogen. Har du sådan et dyr i dit hjem og vil du fortælle om dyrets skæbne til mig så send en mail på pote@os.dk

Jeg kan ikke garantere at alle kommer med, og jeg tager mig ret til at udvælge i blandt historierne, hvsis der fx er to, der ligner hinanden for meget. Ejeres og hundes navne bliver ændret, så de tidligere ejere ikke kan genkende sig selv i bogen.

Jeg ved ikke om et forlag vil udgive den, men jeg vil naturligvis prøve. Medvirkende kan altså ikke forvente, at bogen er på gaden til næste år eller lignende. Vi skal forvente at den bliver afvist et par gange først. Desuden tager den tid at skrive jo:-)

Et eventuelt overskud fra salget skal ikke gå i min lomme men til dyrevelfærdi Danmark. Jeg forebeholder mig som bogen forfatter retten til at vælge hvem, der skal modtage eventuelle penge.

Men vil ingen udgive den, så vil jeg i sidste instans ligge den på nettet. Ud skal budskabet.

Håber at høre fra jer.

MVH Helle

PS. Jeg har tidligere udgivet en børnegyserbog på Forlaget Cadeau, så denne process er ikke ny for mig.Blot til orientering:-)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lever du med et svigtet dyr?
Kommentér på:
Lever du med et svigtet dyr?

Annonce