{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
639 visninger | Oprettet:

Legesager {{forumTopicSubject}}

Hvilke legesager er gode for en killing? Jeg er ude efter nogen, hvor hun kan lege selv. Jeg har forskellige drillepinde, når jeg skal lege med hende. Jeg ved dog ikke hvilken der kunne være gode til selv underholdende.

Opdrætter sendte mig et billede af en sansegynge til katte. Det kræver dog, at man lige har pladsen og kan lave en krog i loftet. Det så bare megahyggeligt ud.

Kom gerne med nogle gode links. Helst ikke noget der er alt for dyrt. Jeg kan altid supplere hen ad vejen. Hun skal dog have noget stående, når hun lander her.

drillepinde


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Legesager
  • #1   4. jan 2020 På zooplus.dk er der mange gode ting.
    Vores er glade for deres trixie katteletøj turning feather. De elsker også funny butterfly. Catit design senses tempo legeskinne er også god, og den kan udbygges.
    Hvis du også kigger under intelligenslegetøj er her også mange gode ting som kan beskæftige den lille f.eks trixie cat activity fun board, brain mover, turn around, brainy cat og tunnel feeder.
    Vores har rigtig mange af deres intelligenslegetøj, de har også nogen af dem til hunde f.eks move2win, spinning wheel og poker box. De elsker dem alle.


  • #2   4. jan 2020 Mitti leger med en lille boldt, og nu og da leger vi sammen med den, hvis han kommer med den, så kaster jeg den helt ud i gangen.
    Men den slags interessere ikke Røde.


  • #3   4. jan 2020 legeringe er sjove for killinger - de fås i forskellige prisklasser
    jeg har haft denne i over 10 år og den er stadig sjov, men er også lidt dyr
    https://www.jekas.dk/shop/kat/kattelegetoej/aktiveringslegetoej-til-kat/cheese-chase-petstages-kattelegetoej/

    naturlegetøj fra Jekas er altid sjovt - både for killinger og voksne. Det er sjovt at se killinger lege jagtkat forsøge at fange en minkhale eller kaninmus
    https://www.jekas.dk/kat/kattelegetoej/naturlegetoej-til-hunde-og-katte/
    her i huset er det kaninmus, kaninhaler og minkhaler som er det bedste i verden

    Disse bolde har mine killinger altid haft mega glæde af - netop fordi de kan bide i dem og gå med dem. de er meget lette
    https://www.zooplus.de/shop/katzen/katzenspielzeug/baelle/baelle/7584


  • #4   4. jan 2020 De bolt åd Mitti så dem kunne jeg slet ikke bruge ??

  • #5   4. jan 2020 det har jeg godt nok ikke prøvet
    især mine piger har brugt dem meget


  • #6   4. jan 2020 Det her er de ret hårde bolte, og hans ynglings bolte, og så længe han havde tænder skulle jeg tjekke at alle var samlet op, hvis jeg ikke kunne holde øje med ham,, clocs kan også bruges smiley han gnaver stadig i dem, men nu bliver de bare uformelige smiley

    profilbillede
  • #7   4. jan 2020 man skal jo endelig også huske at det meste af legetøj til katte slet ikke må bruges uden at de er under opsyn
    har også noget legetøj som er gemt væk fordi der er en eller flere som mener at de skal spise det.

    men man er nød til at prøve sig frem

    men en ting som er godt er naturlegetøjet, for her sker der intet hvis de spiser det. På kv solgte vi en del kaninører - hvis vi ellers kunne have dem i fred, for især vores killinger var ret glad for en ekstra lille godbid til eftermiddagskaffen. En dag gik der 3 store killinger på vores kontor, og de snuppede vel 10-12 stykker og de 5 -7 stykker havde de spist af - eller helt væk. De spiser som normalt til aften.



  • #8   5. jan 2020 Ja jeg har lært, at det er bedst at gemme diverse legesager af vejen, da de ellers bliver old news. Det giver endelig også meget god mening. Ting der er elektriske vil jeg altid fjerne, hvis jeg ikke er hjemme. Det må jeg huske på.

    anja. Er det tørrede kaninører du mener? Jeg købte dem som snacks til hundene. Fedt hvis katten vil bruge tid på den slags.


  • #9   5. jan 2020 Kender nogen denne til kattegræs?

    https://www.jekas.dk/shop/kat/plemidler-hygiejne/kattecare-og-hygiejne/catit-senses-med-graes-3/

    Skal man ikke bruge “jord” i den, eller hvordan fungerer den? Jeg købte altid de bakker fra Vita vital hos Coop. De som græsset vokser i, er kun til 1 gang og så skal bakken smides ud. Så langt tid holder græsset hellere ikke og de varer lidt, før nyt vokser op.

    Kan en killing nøjes med at få sit tørfoder i legesager? En bold, så den selv skal trille det ud, eller en af de utal andre.

    Så er det kun råt/vådt, den vil få en en skål.


  • #11   5. jan 2020 ja det er tørret kaninøre jeg bruger.
    mine spiser dem dog ikke. Men der er en del som gør det. Og ellers er de gode at lege med
    tænker at naturlegetøjet er tiltrækkende fordi det lugter af "bytte". Der er ikke noget sjovere at give en killing sådan en kaninmus, minkhale eller andet. de fleste bliver helt vilde.

    jeg køber almindelig kattegræs i Plantorama. Kan holde i vel par mdr. Især hvis de står i en vindueskarm og får vand efter behov. Har mine stående på mit værelse med vindue mod syd, og her er de helt vilde. de bliver lige dobbelt så store som da jeg købte dem. har altid min 4- 6 stykker stående rundt om i huset
    har prøvet det med at selv skal så dem, det fungere bare ikke for mig

    killinger skal have fri adgang til tørfoder - i en skål. de har brug for alt den energi de kan få, og skal ikke bruge den på at forsøge at få fat i det.
    det skal de nok få brug for senere.


  • #12   5. jan 2020 Men når den er blevet en vis alder, kan den vel godt? Den adfærdsbehandler jeg havde på besøg til Berte, sagde at jeg skulle droppe tørkost i skål og istedet sørge for, at hun skulle arbejde for det. Hun var så også voksen.

    Kan det bruges hvis killingen syntes det er sjovt at rode med en bold, som der kommer noget spiseligt ud af?

    Er det kattegræs der er sået i Potter, du beskriver som almindelig kattegræs? Er potterne ikke for høje? De bakker er lige som madskålen, i spisehøjde.


  • #13   6. jan 2020 jo når killingen bliver voksen så kan man godt gøre det
    nu ville jeg nok bare nøjes med at lægge godbidder i den sådan at den kan lærer den at kende.

    det er disse jeg køber
    https://www.plantorama.dk/produkter/kattegraes-cyperus-spicies
    Og så sætter jeg dem bare i en potte og sætter dem på gulvet og i vinduenskarmen. Og kattene elsker dem, og spiser dem med stor glæde.
    og højden passer dem fint med at kunne side og små-spise græsset.


  • #14   7. jan 2020 Jeg har set de potter med græs, hos vores Kvickly. Berte gad dem ikke, men hun spiste lidt af min græsplæne smiley

  • #15   7. jan 2020 Græsplæne er udemærket, bare der er nogle lange totter smiley
    Mine plukker jeg til, når jeg er ude at gå, og de elsker det,,, uden tænder er det lettere for dem, at det er plukket, og håndfodret.
    Førhen har jeg prøvet flere ting, altså købt færdigt (sjældent) og sået, men uanset hvad og hvilken form, så har de ødelagt det hele på mindre end 2 dage, og jeg havde jord ud over alt smiley smiley
    De har en krukke i haven med græs, og den prøver de, at spise af, men henter mig, så jeg kan plukke smiley


Kommentér på:
Legesager

Annonce