{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
708 visninger | Oprettet:

kat gvies væk. {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen har lige læst en annonce på dyrenettet om en kat i roskilde på 11år der gives væk, da ejeren har fået allergi, og hvis ingen vil have den blir den aflivet! desværre har jeg ikke noget plads da jeg har to katte i forvejen ellers havde jeg overtaget den uden nogen forbehold, hvis det ku redde den fra at blive aflivet. Hvis der er nogen der gerne vil have en kat er i så ikke søde at kigge på den annonce og redde katten.?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kat gvies væk.
  • #1   29. apr 2008 min kvote er opbrugt

• #2   29. apr 2008 Oret det i Market , i stædet for her

• #3   29. apr 2008 skriv til dem der er andre udveje end aflivning.. fx dyreinternater

• Marie H
    Marie H Tilmeldt:
    apr 2008

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 14
    #4   29. apr 2008 Vi har 18 i forvejen, så én fra eller til ville jo ikke gøre den store forskel.

Så hvis du virkeligt gerne vil redde den, så henter du den, sørger for den er neutraliseret, øremærket og vaccineret.
    Så kan du nemlig bare komme til Sønderjylland med den, så skal min kone såmænd nok passe godt på den.

Men søde Stine, katten er 11 år, så var det måske bedre at den blev aflivet.

Hilsen Bjarne hvis kone i forvejen har 18 "rednings-projekter".

• #5   29. apr 2008 Jeg syntes det vil være synd at flytte en kat på 11 år, den vil have bedre af af få lov til at sove ind.

• #6   29. apr 2008 kan desvære ikke selv tage den.. men vil da lige kommentere, syntes det er dejlig at se mennesker bekymre sig om andre katte, hvor gammel de end er, for fejler den ikke oget hvorfor så aflive den.

• #7   29. apr 2008 det behøver ikke betyde noget, jeg fik Fie og Futte fra vildkat for 2-3 år siden og da var de 10 og 12....nu har jeg dog kun futte tilbage, men hun har et godt liv.

• #9   29. apr 2008 Roskilde.. ligger oppe på sjælland-ss

• #10   29. apr 2008 Roskilde.. ligger opad på sjælland-ss

• #12   29. apr 2008 kan personen ikke give den til inges kattehjem eller et andet dyreinternat, så den ikke skal aflives!!

• #13   29. apr 2008 Den 11-årige skal da absolut ik først på et internat - det ville jeg syntes var synd, så hellere aflive.
    Men fra hjem til hjem, det er ok i min verden for så gammel en kat. Men havde det været min, så havde jeg ladet den sove stille ind, og takket for alle årene:-)

• Marie H
    Marie H Tilmeldt:
    apr 2008

#14   29. apr 2008 Jamen mit tilbud står ved magt, hvis katten er neutraliseret som minimum.

Helst også vaccineret, men det kan der ses igennem fingre med.

• #16   29. apr 2008 Jeg har sendt en besked til Bjarne F med personens kontakt oplysninger da der vidst er noget om man ikke må gøre det i disse tråde.? og har skrevet til ejeren at jeg måske har fundet en person der gerne ville overtage hendes kat.

• #17   29. apr 2008 oki Anne, men øerne ligger helt syd på-s

• #18   29. apr 2008 Må jeg spørge til hvornår du skal herover Anne

• #20   29. apr 2008 Oki for jeg arbejder nemlig i roskilde på Lørdag, og kunne tage den med til rønnede afkørelsen. Så sparede du nemlig noget af kørelsen.

• #21   29. apr 2008 Hej beklager jeg har fået givet forkerte oplysninger katten bor åbenbart ikke i roskilde men roskile amt. Den bor i solrød stand:-S håber stadig i vil hjælpe den. Havde jeg pladsen og pengene ville jeg som sagt selv ha taget den til mig.

• #23   29. apr 2008 Jeg køre så på motorvejen tæt på solrød strand, så stadig ikke noget problem her

• #24   29. apr 2008 oki Anne, bare giv besked

• Marie H
    Marie H Tilmeldt:
    apr 2008

#25   29. apr 2008 jamen er der nogen der ved om katten er neutraliseret.

Stine det er fint du har sendt mig oplysningerne, men jeg kan ikke rigtigt bruge dem til noget.

Jeg henter jo ikke katten, så jeg synes ikke jeg vil ringe og sige:

Hej, der kommer måske en og henter din kat.
    Jeg ved ik lige hvornår, og jeg ved faktisk ingenting.

Jeg skal nok tage mig af katten, hvis den kommer her, men jeg vil ikke tage kontakt til nogen ejer.

Her er hvad jeg skrev i det første indlæg:
    *Så hvis du virkeligt gerne vil redde den, så henter du den, sørger for den er neutraliseret, øremærket og vaccineret.
    Så kan du nemlig bare komme til Sønderjylland med den, så skal min kone såmænd nok passe godt på den.*

Det står ved magt, men da ingen jo ved om katten er neutraliseret, vaccineret så var det måske en idé at finde ud af om den er det.

Jeg har set annoncen, og den skal åbenbart afhentes idag, for der er bestilt tid til aflivning i morgen

• #26   29. apr 2008 Har kontaktet ejeren. Jeg kan ikke selv have katten har ikke plads og mine egne katte ville tæve den. Ved ikke om der er nogen der kan have den pleje indtil da eller om jeg skal ringe til dens ejere?

• #27   29. apr 2008 Stine prøv og ring og hør hvordan det står til med vac. og sådan

• #28   29. apr 2008 Har lige kontaktet ejeren og fået de forskellige ting ad vide, den er neutraliseret og vaccineret, men den har aldrig omgåes andre katte, skal have light foder og skal bedøves når den skal til dyrlægen. Alt dette var ikke med i annoncen desværre.

• #29   29. apr 2008 Så lad dog den kat sove ind ....

• #30   29. apr 2008 Det kommer den så også til, det var bare fordi de så inderligt bad nogen om at adoptere den så tænkte jeg ville prøve at se om jeg ku hjælp.

• #31   29. apr 2008 Fin tanke af dig, men du/vi kan jo desværre ikke rede hele verden. Men du gjorde et forsøg. Godt at vide at der er mennesker som dig.

• #32   29. apr 2008 Jeg vil altid prøve at gøre et forsøg også selv om det ikke lykkedes, så kan jeg ha det godt ved tanken om at jeg/i gjorde et forsøg, og det takker jeg jer også for. Det er jo måske ikke den sidste gang jeg sender en bøn afsted så bær over med mig:)

• Marie H
    Marie H Tilmeldt:
    apr 2008

#33   29. apr 2008 Jamen jeg var skam også parat til at tage missen ind.

Men jeg har jo 18 i forvejen, så jeg kan ikke tage én ind der skal have specielt foder, for jeg kan ikke fodre seperat i længden.

Jeg synes heller ikke at en kat der skal bedøves for at komme til dyrlæge, er noget jeg har lyst til at binde an med.

At den ikke kan med andre katte, er ikke et problem, for den slags katte har jeg 3 af i forvejen, og jeg mener ikke at der findes katte der ikke kan være i flok, hvis der er plads nok, og de som her kan komme ud, og dermed undgå kontakt til hinanden.

Jeg har ihvertfald ingen problemer med de 3 jeg har.

Hilsen Dorte, der lige har lånt mandens profil.

Kommentér på:
kat gvies væk.

Annonce