{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nogen som har kat med sukkersyge?
  • #1   28. jan 2020 Jeg har passet en.
    Den skulle have insulin 2 gange dagligt.
    Man trækker op i nakke skindet og stikker en sprøjte med en forholdsvis kort nål ind og giver den et skud.
    Det er nemt og det virker ikke som om det gør ondt på katten.
    Den levede fint med det i mange år


  • #2   28. jan 2020 når baby nu er rigtig glad for vådfoder kunne jeg godt bruge nogle ideer til hvad man må give ham

    tænker ikke at det med at give insulin bliver det store problem hverken for mig eller katten


  • #3   28. jan 2020 Dyrlægen skal udstede recept til insulin og på baggrund af test instruere i brug og mængde samt specialkost

  • #4   28. jan 2020 Jeg går udfra at den er blevet undersøgt og herefter ordineret specialfoder. Min Mads var til Royal Canin som har poser med sovs. Det hedder Diabetic.

    Hvis det ikke passer Baby, så har Hills også en variant.
    Sørg for at katten FØRST har spist INDEN du giver insulin - hvis det er på tale.
    Ellers risikerer du at stå med en kat med meget lavt blodsukker og den reagerer akkurat som mennesker. Stirrer tomt ud i luften og kan ikke finde ud af noget. Så er det bare at få noget mad i den i en fart.

    Min fik Caninsulin i 2010, men det er jo mange år siden.
    Det trækker man bare op i en sprøjte og stikker i nakkeskindet - ind under huden smiley
    Mads gad sommetider ikke, men fandt sig i det meste - også i at få målt blodsukker i øreflippen, men det var slet ikke dagligt, kun hvis der var tvivl om der var noget helt galt.
    Men det kræver disciplin! Insulin skal gives på faste tidspunkter 2 gange dagligt - og hermed mener jeg HELT faste, så dit liv bliver pludseligt meget struktureret!


  • #5   28. jan 2020 Baby er blodprøvet tjekket, skal dog ind til en anden dyrlæge som er mere inde i sukkersyg og insulin
    men han skal have specialfoderet fra Royal canin
    men da han er meget glad for vådfoder kunne jeg godt bruge lidt ideer til det

    har tjekket på zooplus
    også for at finde "godbidder" som alle kan være med til uden at det skader Baby mere end nødvendigt. Køber meget sjældende rigtig godbidder men køber derimod en pose foder, som de så får når det er tiden til godbidder
    vi er jo soldariske her i huset.

    men kan jo ikke købe sukkersyge foder til 12 katte
    men kunne se at bla bozita har nogle ds som også kan bruges til baby + noget at miamors

    men er der nogen som ved om baby vil kunne spise cosma natur med tun?


  • #6   28. jan 2020 har nu siddet og tjekket nettet
    og kan læse at det er en rigtig god ide at foder med vådfoder - det passer herren meget fint

    men hvad skal man kigge efter?
    er det nok bare at gå efter kornfrit?


  • #7   28. jan 2020 Nej!!!
    Så må du over i Kattovit eller Integra.


  • #8   28. jan 2020 Solidaritet gælder for det meste også her - men:
    Jeg havde Elvis sammen med Mads og han fik RC Tørkost, men RC vådfoder var KUN til Mads.


  • #9   28. jan 2020 Ja kulhydrater er noget du skal passe på med, uanset om det er korn eller kartoffelmel, det letteste og nok også dyreste, er at købe færdigfoder til diabetes, men som med mennesker så kan man altså selv holde øje med fodret, det kræver noget overblik, overskud og indsigt i diabetes.
    Jeg er sikker på, at mærker som Orijen og ziwi peak ville kunne bruges, da de har 90+% kød indhold og hverken kartoffel, majs eller hvede, men det er så også dyrt smiley smiley
    Råt kød er også ok, men dit største problem vil klart være, at styre det med mange katte og en på diæt, og det uanset hvilket foder du vælger.


  • #10   29. jan 2020 planen er at jeg køber rc til sukkersyge til tvillingerne

    så vil jeg finde et tørfoder som godbidder som både de to og de andre katte kan være med til.

    og så finde vådfoder, dels til tvillingerne (sukkersyge)
    og så finde noget som er ok at de også spiser men er til de andre
    begge tvillinger er nemlig til vådfoder. de har også en skål som de begge deler med tørfoder - som står i køkkenet. så det forsætter

    har overvejet råt men det er min mor så imod.



  • #11   29. jan 2020 Katte med forskellig foderbehov håndteres nemt med chip surefeederS

  • #12   29. jan 2020 Lis har et spørgsmål til dig
    har læst at du også har stået med en kat med sukkersyge

    hvilket vådfoder kan du anbefale?


  • #13   29. jan 2020 Som godbidder GÆTTER jeg på, at det tørrede kød fra Cosma (Cosma snackies) ikke er så farligt, hvis det er et par stykker indimellem.

    Bare at du holder dig til Diabetic våd og tør, så skal det nok gå godt smiley


  • #14   30. jan 2020 Det kan jeg ikke huske - det er længe siden

  • #15   30. jan 2020 Min elskede kyllingfilet, så det fik han når han skulle have insulin. Han glædede sig til det og kom altid rendende, når det var tid. smiley Bare høn får det samme hver dag, er det næsten underordnet, hvad det er (naturligvis helst noget sundt) - du doserer jo insulinen efter hvad høn spiser og hvor meget høn bevæger sig smiley
    Jeg har haft både hund og kat med diabetes... smiley


  • #16   30. jan 2020 planen er at jeg vil finde vådfoder som er kornfrit

    kosten til tvillingerne bliver den fra rc til katte med sukkersyge

    og så kan jeg desværre ikke ændre på den tørkost de andre får. har nemlig flere som nægter at spise andet.
    men som der bliver sagt så skal jeg jo tjekke hans blodsukker og så derfra give insulin.


    og jeg som er modstander af kornfrit...... smiley smiley smiley smiley smiley


  • #17   30. jan 2020 Jamen det kornfrie er der jo bare andet stivelse i? Kartofler, græskar og hvad-ved-jeg.

    Så hvorfor fodre kornfrit???????????


  • #18   30. jan 2020 det er jo også det..
    men det skulle være lav på kulhydrater

    jeg kan jo ikke foder 12 katte på sukkersygefoder


  • #19   30. jan 2020 Jeg kan godt se dit dilemma.
    Hvad nu hvis tvillingerne får det samme og spiser i samme rum?
    Jeg har jo også en der ikke må spise store måltider eller store kroketter, og det betyder, at Elvis og Freddie spiser i et rum, Lucas i et andet.

    Så der er ikke ad libitum herhjemme, for så kan det ikke styres med 3 forskellige slags foder.
    Til gengæld er der faste spisetider og dem kender de smiley


  • #20   30. jan 2020 Ja ikke alt kornfrit dur, men Orijen og ziwi peak ville kunne gå som godbidder, for der er mest kød og ingen kulhydrater tilført,,, kød indeholder også kulhydrater men bedst når det er kød, for de kan en kat bedre omsætte. Men prøv at kontakt Lise Bang hun kan helt sikkert rådgive dig smiley

  • #21   5. feb 2020 Øv at du har fået en diabetes kat. Det er sørme ikke nemt, når du har mange katte. Det bliver også en dyr affære med special kost og medicin. smiley

    Nu er korn jo ikke gift. Det er bare ikke noget en kødæder ville spise i naturen. Så hvis katten eller hunden fungerer på det, skal man ikke lade det stoppe en. Den ved trods alt ikke, at den får noget, den ikke ville vælge out there smiley


  • #22   5. feb 2020 jeg har pt gjort det at han er sat på både tørkosten til sukkersyge fra RC samt noget vådfodet. dog ikke tc men noget andet også til sukkersyge.
    Heldigvis er det vådfoder i sovs. så begge dele er godkendt

    han får dog stadig lidt af det andet vådfoder.
    har nemlig ikke ture købe så meget, for han er mega kræsen, og forlanger at det SKAL være noget i sovs

    og sådan skriver de så ikke lige på zooplus

    det som så er lidt underligt er at vi startede på foderet i går morges. Og allerede i dag syntes jeg at han er blevet mere frisk.
    måske det bare er solskinnet...


  • #23   5. feb 2020 Stabilisering af blodsukkeret smiley
    Du skal altså forsøge at udfase det almindelige vådfoder. Hvem ved, måske kommer han også til at gå bedre? Det er nemlig også et tegn, nemlig at de slæber på bagbenene smiley


  • #24   5. feb 2020 det håber jeg på så vi kan slippe for metacamen

    men han er virkelig vild med det nye vådfoder, så det kan jeg godt købe mere af
    Og han er super god til at sige til når han er sulten

    for en skål med rc kost til sukkersyge, holder ikke mange minutter på gulvet
    for af en eller anden grund har jeg lige pludselig 12 katte med sukkersyge smiley smiley smiley smiley


Kommentér på:
Nogen som har kat med sukkersyge?

Annonce