{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.329 visninger | Oprettet:

Sladder, gør mig ked (Opdræt) {{forumTopicSubject}}

jeg har lige talt med en der har bestilt en killing her fra..
Hun blev spurgt igår på udstillingen, hvordan hun ture at købe kat herfra..

hold da helt på, hvor blev jeg ked og vred..
alt den sladder er tit noget være møg..

Ja, jeg har mistet 3 katte 2 af dem med sikkerhed at det var fip den sidste vides ikke, men det er det nok..

Jeg har de sidste mange månder holdt mine katte adskildt i grupper, flytte den mest stresset hunkat op til min mor, da hun var drægtig.. hun har 4 sunde og raske killinger, hendes tiiter ved jeg ikke på nuværene tidspunkt.. men hun virker sund.

Aqulia som også har et kul, er adskilidt fra de andre, så hun burde også være fri nu..

da de 2 piger blev parret, hviste jeg ikke at det var så slemt her hjemme med coronaen, hmm som mange sige smitter det jo ikke..
Men det kan udvikle sig.. ved stress og lavt imunforsvar.

Mune katte virker alle sammen raske.. de er under obs ved div dyrlæger.

Jeg har taget det store skridt og katereret 2 af mine drenge, nettop på grund af stress, så de ikke skulle blive udsat for mere pres.

Det gør fandme ondt at folk snakker, især dem der ikke ved en disse om hvad der forgår her hjemme.
De der har snakket med hende der har bestilt en killing, kender jeg faktisk ikke.. så hmm

Jeg håber ikke at dette ødelægger min drøm om at forsætte med at opdrætte..

jeg ved godt at der er mange derude, der ikke har noget i mod mit opdræt..

Men for sørgen da, kan folk ikke lade være med at snakke om noget de ikke ved en disse om..

jeg er helt sikkeret ikke den enste der har mistet katte til den forbandet sygdom..

at jeg bare er så ærlig, det vil jeg blive ved med at være..
selv om det åbenbart giver bagslag

Ja, hvad vil jeg med dette indlæg, jeg vil prøve at stoppe den sladder om, at mine katte er syge..

jeg sælger jo ikke ud lige pt...
og gør det ikke før deres tal er nede..

Hvad kan jeg ellers gøre..

Det gør så ondt.. Det er så hårdt...

Lige nu sidder jeg og græder... for jeg vil bare gøre det så godt, sælge mine dejlige små trolde til nogen som vil give dem en masse kærlighed..

Jeg elsker at se hvordan mine killinger vokser..
Jeg elsker alle mine katte..

Men jeg elsker ikke katteverden lige pt...

hmm denne bagside kan jeg ikke lige klare..

Ved ikke hvad jeg skal ud over at skrive dette her, så jeg har fortalt om hvordan det står til her hjemme..

Det er også derfor i ikke har set mig på udstillingerne..

Nu vil jeg ikke skrive mere, for så bliver det bare mere rodet ind det er i forvejen.. Det hele er st stort rod


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sladder, gør mig ked (Opdræt)
  • #1   5. maj 2008 sådan er det at være opdrætter.. det følger med i beskrivelsen OPDRÆTTER... sådan er det også i hundeverden...men altså når du ved at du har dit på det rene kan det være ligemeget hvad andre siger. og hvis din kilingekøber stoler på dig. så burdte der ikk være nogle problemer.

  • #2   5. maj 2008 sladder vil der altid være, men en skønne dag så vil folk se hvem der har rent mel i posen smiley uanset hvem det er.

    ja i hundeverdnen er det også sådan, der handler det bare om hvordan man holder sine hunde i hjemmet.

    Det var en der snød rigtig meget og hun tjente kassen på det i mange år, så blev hun opdaget og hvad har hun så tilbage..

    så man skal bare altid være ærlig og en dag vil folk indse hvem der hele tiden har være ærlig og hvem der ikke har.

    man skal bare kunne stå ved det man laver og kunne sige ja det er jeg stolt af, og hvis man er det og er ærlig om de ting der sker, så kan ingen komme og sige noget.

    så fortsæt du med at være ærlig og åben over for folk der spørg smiley så skal du se så er det dig de tror på i sidste ende fordi du ikke holder noget hemmeligt, eller ik de skidte ting som af og til sker for os alle


  • #3   5. maj 2008 Bine..
    Det er nok rigtig nok..

    men lige nu vælter det hele..


  • #4   5. maj 2008 Jeg forstår godt din harme, vrede og ikke mindst sorg.

    ikke nok med, at du har mistet et par katte - nu tilsvines du også.

    Denne katteverden kan til tider være utrolig grum, og hvor er det egentligt trist.
    Jeg ville ønske, at vi alle havde et fornuftigt forhold til hinanden, og at der ingen tilsvining var (for egen vindings skyld). Så ville vi opdrættere stå i et stærkere lys, og vi ville anses som mere reelle, end vi fremstår som lige pt.

    Jeg synes det er flot, at killingekøberen fortalte dig hvad der er blevet sagt - helt sikkert. Hun vil sikkert i fremtiden sætte stor pris på din ærlighed. Det er jeg slet ikke i tvivl om Hanne ;-)))

    Du får ihvertfald lige et varmende knus fra mig..
    Jeg håber ikke, det ødelægger dine opdrætsplaner fremover - selvom jeg sagtens kan forestille mig, at det må være hårdt for dig lige nu.




  • #5   5. maj 2008 min første tanke er efter at have læst dit indlæg!
    misundelse er en grim ting, så tror du ikke det er nogen der evt har været misundelig på dine lækre killinger, som ikke selv kan opdrætte eller noget!

    jeg synes du bare skal lade det ligge (ved godt det er nemt at sige for mig) og tænke på det som det er nogle uvidende og inkompetente mennsker der har sagt dette!

    sender dig et kæmpe knus


  • #6   5. maj 2008 Lige pt, er det ret svært at bare lade det ligge..
    Ja misundelser er en dum ting

    Annette..

    Tak for dine ord de varmer.. og det er godt med nogen knus


  • #7   5. maj 2008 Lige nu har jeg lidt svært ved at tænke, det roder helt vildt inde i mit hoved..
    Jeg tænke så meget...
    Er min drøm ødelagt... på grund af dette..
    Skal jeg virkelig lukke helt ned..
    Men.. nej, jeg elsker det jo..
    ved ikke hvad jeg skal


  • #8   5. maj 2008 Du skal da bare blive ved, som du gør. Man kan gøre sit bedste - og så kan man altså ikke gøre mere.
    Den opdrætter, hvor jeg købte min hunkat, er der også blevet talt om i krogene - men opdrætteren selv - og jeg (og mange andre) ved hvordan tingene i virkeligheden er, og kunne ikke drømme om ikke at anbefale katteriet til andre også...
    Lad folks snak sive ind af det ene øre og ud af det andet - Dem der råber højest er dem der er mest misundelige......


  • #9   5. maj 2008 Trøstekram til dig Hanne P...ord kan ikke sige hvad jeg føler lige nu

  • #10   5. maj 2008 Selvfølgelig skal du ikke lukke ned, pga. den bemærkning.
    Rygterne har sikkert altid været der, af den ene eller anden art - Du hører dem bare først nu.
    Det er altid en eller anden, som ved mere om ens opdræt, end en selv
    ( hvordan det så end går til ) Så lad være med at lade dig gå af det.

    Hvis jeg kendte bare halvdelen af de rygter der går om mig, skulle jeg være lukket ned før jeg begyndte * smil*

    Op med humøret - du gør hvad der er rigtigt for dine katte. STORT KNUS


  • #11   5. maj 2008 Poly - ja du har så ganske ret.

    Jeg fik endda oplyst, at jeg var NØDT TIL at dumpe priserne på mine killinger (i 2005) for at komme af med dem. Jeg ved fra første hånd, hvem der sagde dette, men jeg gider ikke enganng at beskæftige mig med det, for det er sladder løse rygter og helt sikkert også misundelse, så Hanne - ret ryggen og se dig selv i spejlet smiley Så ser du en opdrætter med hjertet og fornuften på rette sted...


  • #12   5. maj 2008 du skal gøre det du brænder for, og der vil altid være nogen der siger noget ondt om en, nogen har også sagt ondt om mig i hundeverdnen, og der kommer det sikkert også i katteverdnen. og ja man bliver så ked af det og tænker hvorfor er det at nogen mennesker bare med få ord nærmest kan ødelægge ens liv.. men de kan kun ødelægge det hvis DU lader dem ødelægge det smiley husk det!!

    Så bare stå ved det du gør og vær ærlig, det er trods alt det der holder i længden og det de fleste værdsætter mest, du skal aldrig lukke ned hvis det er det du vil.. aldrig.. hvis det i perioder går skævt kan man måske kun lave halvdelen kuld end tidligere eller andet, men aldrig lukke ned smiley


  • #14   5. maj 2008 Hanne P
    det gør mig virkelig ondt for dig også at du har mistet et par katte pga den dumme sygdom.
    Der vil altid være sladder i krogene om den ene og den anden, der er også en masse sladder om hende jeg har købt 2 katte af, men jeg fortryder ikke , har fået de bedste katte i verden smiley
    Tror du skal lytte efter hvad mange siger .. misundelsen fluerer i den verden og mange spreder rygter for selv at vinde på det.
    Når bare du ved du har dit iorden så rejs hovedet og knejs med nakken og se fremad til forhåbentlig endnu mange gode år


  • #15   5. maj 2008 Hvordan kan man andet end respektere en opdrætter der er ærlig omkring sit opdræt, jeg synes det er stort af dig at melde klart ud at du ikke skal af med nogle katte.. før alt er gået i orden...
    Det viser jo netop at du ikke tænker i penge, men på dit gode navn og frem for alt dine katte.
    Op i røven med sådan en skidespræller der kommer med rygter...

    Du ved det du gør er rigtigt, du tager dine forholdsregler du kan ikke andet end at være stolt af det du gør.

    Så tør næsen og tag en kiks(kunne ikke nære mig) *Gg*
    Stikker dig et kæmpe kram, du er en skønsommerlig kvinde, dem er der ikke mange af... smiley


  • #16   5. maj 2008 Hvor har i ret alle sammen..

    Poly kan godt lide din lille kommentar.. ja, jeg hør det nok først nu... dog var der en bemærkning for nogen månder tilbage, som jeg tog på en anden måde... den trak jeg på skulden af..

    Lige nu er det nok mest fordi jeg er blevet sparket mens jeg ligger ned..

    Alle jeres indlæg varmer..

    Der er manger der snakker, jeg høre det bare ikke, det er nok også en af grundene til at jeg regere som jeg gør..


  • #17   5. maj 2008 Hanne:
    Man når nu engang længst med ærlighed og heldigvis kan du stå inde for, at du ikke tilbageholder eller forderjer oplysninger. Du har været igennem en rædselsfuld periode og du har taget de nødvendige forholdsregler og så kan du altså ikke gøre meget mere.

    Et ondsindet rygte er sat i gang og det bliver du nødt til at ignorere, du ved, at du gør, hvad der er nødvendigt for dine nuværende og fremtidige katte og det er dig al ære værdig.

    Selvfølgelig skal du ikke lukke ned, hold dig til din oprindelig plan og træk på skulderen over den middelmådige sladder fra en person, som ikke engang har personlighed nok til at henvende sig til dig.

    Så op på hesten igen, lad dig ikke slå ud af nogen, som ikke ved, hvad de taler om.


  • #18   5. maj 2008 Karen... ja og hold op hvor jeg savner hende, men jeg ved hun har det godt..

    årh den sladder.. hvor er nogen mennesker ja, de ord jeg tænker mås jeg ikke skrive..

    Pernille, Jep ærlighed vare længst, da man altid kan huske det..



  • #19   5. maj 2008 ups

    forderjer=fordrejer...sorry


  • #20   5. maj 2008 ja sådan er desvære i kattekredse smiley

  • #21   5. maj 2008 Mor & Datter.. jep og jeg har gjort meget for at holde mig væk fra den del at katteverden

  • #22   5. maj 2008 Jeg ved hvad du står for søde Hanne,sender et kæmpe opmuntringskram til dig.På med vanten og ignorer de *dumme dumme*mennesker som prøver at tryne dig fordi du er ærlig.

    Knus


  • #23   5. maj 2008 Tak. soøde Gitte.. det gør du nemlig

  • #24   5. maj 2008 Altid Hanne ;o)

  • #25   6. maj 2008 At sladder, kan gøre så meget forstår jeg ikke helt.
    Jeg har ikke kunne sove i nat, selv om jeg har sagt til mig selv, at de skal ikke have lov til at får mig ned med nakken..

    Det har kørt rundt i hoved på mig, hvorfor gør de sådan noget, når jeg ikke har gjort nogen noget, jeg er ikke den der render rundt og snakker og slet ikke med en halv vind..

    Hvor jeg dog glæder mig, til jeg kan sige med ret ryg, det gik heller ikke denne gang, jeg er her endnu, og se mine dejlige, smukke og raske katte...



  • #26   6. maj 2008 Sådan har det bare ALTID været i katteverden - desværre.

    Fik man sygdom i sit katteri, ja så holdt man det for sig selv, netop pga sladderen. Ifølge sladderen, så bliver katterier der er ramt af sygdom jo aldrig raske igen.....øhhhbøøø

    Jeg havde en "sjov" episode da jeg ville melde mit katteri i karantæne for ca 12 år siden.
    Jeg ringede til Aase Nissen fra Darak og sagde jeg havde fået konstateret ringorm, så jeg skulle i karantæne. NÅ sagde Aase, de der meldinger om karantæner får vi ik mange af, og det på trods af dyrlægernes register over smitsomme sygdomme. Der burde være mange mange flere.....

    Åbenhed omkring sygdomme kan kun gavne viden om sygdomme/behandling og dermed helingsprocessen

    Så op med hovedet Hanne - du går i den rigtige retning *S*


  • #27   6. maj 2008 Puuha... Jeg gør hvad jeg kan..
    Lige nu er jeg okay...

    Jeg har været på besøg hos min mor, for at se hvordan det gik med Rabecca og hendes killinger, plus lige tage Rabecca en tur til dyrlægen for at få taget en blodprøve... puuu krys finger...

    det var dejligt at se hende for hun ser meget bedre ud nu.. hun er nemlig ikke så stresset mere.. og de uuuhha,, de er skønne..

    Nope, det her med at give afkald på den glæde at se de små trolde blive store og stærke, det vil jeg ikke undvære.... Det er jo min drøm..

    Tak for jeres blide skub


  • #28   6. maj 2008 hanne: det var godt, så længe du kan stå ved det du laver så ik lyt til hvad andre siger

  • #29   6. maj 2008 op med humøret hanne, efter hvad jeg ahr hørt, og du har fortalt mig. så gør du det rigtige . jeg tror ike du kunne gøre andet. du vil jo bare det bedste for dine dyr og dem du sælger . nogle folk tænker ikke før de snakker, og tænker ikke på at undersøge det de snakker om . de hopper bare med på vognen . folk er skide egoistiske en gang imellem . desværre.

    kæmpe knus hefra os alle fire


  • #30   15. maj 2008 Je gør åbenbart det rigtige, ved at isolere mine hunkatte som har killinger.... hvis man vil have corana titteren ned..

    Jeg flyttet Rebecca hjem til min mor, 4 uger før hun nedkom.. killingeren blev født for lidt over 8 uger siden..

    Jeg har lige fået besked fra Dr Addie, Rebeccas Corona tiiter er 0-5..


  • #31   15. maj 2008 aner intetn om den virus men skønt at høre kram her fra

  • #32   16. maj 2008 Lis, nej det var det ikke... Ham der er død, var flyttet hjemmefra, han døde efter 1 mrd.. lige efter påske
    Rebecca, blev flyttet, fordi hun var utoligt stresset, hun havde gået med, med en enkel hankat, da de andre hunkatte jagtet hende..
    efter aftale med opdrætter, dyrlæge og katte adfærds psygologen Lene, vælgte vi at parre hende, da det muligvis ville hjælpe på hendes stress, da hun elskede killlinger, og faldt helt til ro, når hun var sammen med nogen..
    at her så skulle komme, så voldsomt et udbrud af corona, gjore at hun blev flyttet..
    Der gik ikke ret lang tid efter at hun var flyttet, før hun faldt helt til ro..

    den hunkat der gav en FIp syg killing, har det godt og ligeså hendes andre killinger.. de 2 af dem er inde på min profil.. Isa'erne

    nu bliver der snart taget blopprøver igen på alle katte, plus de der numse prøver, så vi kan se, hvem der ikke udskiller og hvem der gør..

    så vi kan finde ud hvem der skal flyttes..


  • #33   16. maj 2008 Nu mener jeg ikke flytte, men flyttes sammen

  • #34   16. maj 2008 Det er netop det der er blevet gjort..
    de værste er de kære hunkatte...


Kommentér på:
Sladder, gør mig ked (Opdræt)

Annonce