1.885 visninger
|
Oprettet:
Loppeallergi - findes der naturmidler? {{forumTopicSubject}}
Ja, jeg er jo så en af de katteejerne der er så "heldig" at have et kat med loppeallergi.
Jeg giver den frontline hver anden måned for at holde det på afstand, men findes der nogle naturmidler som kan forebygge denne allergi eller bare forhindrer lopperne i at bide pga. at katten smager dårligt?
Fodermidler evt.?
Jeg mener ikke der er sundt i længden at give det hersens gift og vil gerne prøve noget nyt.
okt 2004
Følger: 31 Følgere: 23 Katte: 15 Emner: 65 Svar: 352
dec 2004
Følger: 254 Følgere: 210 Katte: 17 Emner: 67 Svar: 3.158
jul 2006
Følger: 14 Følgere: 12 Katte: 6 Emner: 11 Svar: 1.784
okt 2004
dec 2004
okt 2004
Jeg har bestilt noget naturmiddel i pulverform til kattene som skulle kunne udtørre lopperne så de dør. Det virker også som ormekur hvis de slikker det i sig.
Håber det virker for vil gerne væk fra det andet kradse stads ;o)
dec 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 93 Svar: 1.676
dec 2004
Hvad er det for pulver? og hvordan giver man kattene det?
okt 2004
okt 2004
Det er i pulver form.
Det egner sig bedst til at drysse på dyr hvor det ikke gør noget at de render rundt som en støvkost, eller på de steder hvor dyrene befinder sig mest.
Produktet er lavet af kisel/diatome hvilket ridser loppens ydre skelet og derefter udtører loppen og dør.
Produktet er giftfrit og hvis/når husdyret/kæledyret slikker produktet i sig vil det virke som en ormekur, da ormens ydre skelet også ridses og derved udtørrer ormen og dør. Tarmen er elastisk og tager ikke skade.
dec 2004
Jeg kan kun finde prislisten - hvor kan jeg læse mere om dette pulver?
okt 2004
Det står anden nederst på siden
dec 2004
Om diatome:
http://da.wikipedia.org/wiki/Diatome
Kiselalge
Fra Wikipedia, den frie encyklopædi
Kiselalger ?
Kiselalger set under mikroskop
Videnskabelig klassifikation
Domæne: Eukaryota
Rige: Chromista
Underrige: Chromobiota
Række: Ochrophyta
Underrække: Diatomeae
(Dumortier, 1821)
Cavalier-Smith, 1995
Underrækken Diatomeae kiselagler – tidligere rækken Bacillariophyta – også kaldet diatoméer, hører til planteplanktonet og er levende organismer. De indeholder klorofyl, et grønt stof, der bruges i omdannelsen af solens lys til energi. Algerne har to skaller dannet af kisel, der sidder sammen som låget sidder på en madkasse. Skallerne har små huller, som algen optager næring og udskiller affaldsstoffer igennem. Nogle af disse organismer har små børster og pigge som de bruger til at holde sig svævende i vandet med.
Disse alger blev før i tiden kun inddelt i to grupper: de centriske, der hovedsagelig lever i de frie vandmasser, og de pennate, som især er bundlevende. Algerne er brune eller brungule, de pennate alger kan af og til farve havbunden helt gulbrun, hvis de forekommer i store mængder, f.eks. på de vanddækkede lavvandede, områder i Vadehavet.
Række kiselagler (Bacillariophyta) eller diatoméer
Fragilariophyceae
Fragilariophycidae
Bacillariophyceae
Centriske kiselagler Centrales
Eunotiophycidae
Bacillariales
Bacillariophycidae
Pennate kiselagler Pennales
Coscinodiscophyceae
Thalassiosirophycidae
Coscinodiscophycidae
Biddulphiophycidae
Lithodesmiophycidae
Corethrophycidae
Cymatosirophycidae
Rhizosoleniophycidae
Chaetocerotophycidae
okt 2004
dec 2004
okt 2004
maj 2008
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 2 Svar: 44
Der er ingen garantier for effekt - og når din kat nu er allergiker og dens velbefindende er afhængig af en god effekt - vil du så risikerer at den får voldsom kløe og ubehag (evt. kradser sig med sår og hudbetændelse til følge)?
- der findes et utal af produkter der hævder at virke - og som nok er billige - men om de er mere værd end det papir de står på? - jeg tvivler!
Advantage er den bedste løsning til katte (og hunde) med allergi - da lopperne lammes INDEN de bider - og dør indenfor et par timer. Dermed skåner du din kat for loppespyttet - og intens kløe (og skal vi tale om at spare - så sparer du og din kat måske et besøg hos dyrlægen). Jeg ved godt hvad jeg ville vælge - og kunne du spørge din kat - så er jeg heller ikke i tvivl om at den ville vælge - den sikre løsning!
Loppeallergi - findes der naturmidler?