{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.885 visninger | Oprettet:

Loppeallergi - findes der naturmidler? {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg er jo så en af de katteejerne der er så "heldig" at have et kat med loppeallergi.

Jeg giver den frontline hver anden måned for at holde det på afstand, men findes der nogle naturmidler som kan forebygge denne allergi eller bare forhindrer lopperne i at bide pga. at katten smager dårligt?

Fodermidler evt.?

Jeg mener ikke der er sundt i længden at give det hersens gift og vil gerne prøve noget nyt.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Loppeallergi - findes der naturmidler?
  • #1   12. maj 2008 ...

• #2   12. maj 2008 Ikke hvad jeg ved af

• #3   12. maj 2008 Jeg har heller ikke hørt om det. Vi giver også loppemiddel forebyggende, da vi også har en med loppeallergi.

• #4   12. maj 2008 Hmm okay. Hvad med hvidløg eller lign.? Ved det kan virke forebyggende ved heste imod insekter og lign.?

• #5   12. maj 2008 Katte tåler ikke løg, så hvidløg er ikke en god idé.

• #6   12. maj 2008 Hmm træls, for man giver det jo til hunde.

Jeg har bestilt noget naturmiddel i pulverform til kattene som skulle kunne udtørre lopperne så de dør. Det virker også som ormekur hvis de slikker det i sig.
    Håber det virker for vil gerne væk fra det andet kradse stads ;o)

• #7   12. maj 2008 Vi bruger Advantage. Vi har en kat med loppeallergi, så det drejer sig om at forebygge loppebid. Og så er det rigtig godt at give Viatucan (koncentreret olie), når de viser tegn på allergi i form af kløe, skæl og bare pletter. I øjeblikket er der overhovedet ingen tegn på allergi her.

• #8   12. maj 2008 Nina
    Hvad er det for pulver? og hvordan giver man kattene det?

• #9   12. maj 2008 Jamen jeg har købt det hos agrosam.dk og det hedder Helt Naturligt. Det skal bare strøs på katten og de stedder den opholder sig. Det koster 165 kr for 1 kg

• #10   12. maj 2008 Jeg fik dette at vide af forhandleren om Helt Naturligt:

Det er i pulver form.

Det egner sig bedst til at drysse på dyr hvor det ikke gør noget at de render rundt som en støvkost, eller på de steder hvor dyrene befinder sig mest.

Produktet er lavet af kisel/diatome hvilket ridser loppens ydre skelet og derefter udtører loppen og dør.
    Produktet er giftfrit og hvis/når husdyret/kæledyret slikker produktet i sig vil det virke som en ormekur, da ormens ydre skelet også ridses og derved udtørrer ormen og dør. Tarmen er elastisk og tager ikke skade.

• #11   12. maj 2008 Nina
    Jeg kan kun finde prislisten - hvor kan jeg læse mere om dette pulver?

• #12   12. maj 2008 Du kan finde det ved at klikke på Produkter - vælg produkter - 05V-mrk.

Det står anden nederst på siden

• #13   12. maj 2008 Ud fra nedenstående forstår jeg ikke, hvordan det skulle virke... men jeg glæder mig da til at læse om dine erfaringer:-)

Om diatome:

http://da.wikipedia.org/wiki/Diatome
    Kiselalge
    Fra Wikipedia, den frie encyklopædi
    Kiselalger ?

Kiselalger set under mikroskop
    Videnskabelig klassifikation
    Domæne: Eukaryota
    Rige: Chromista
    Underrige: Chromobiota
    Række: Ochrophyta
    Underrække: Diatomeae
    (Dumortier, 1821)
    Cavalier-Smith, 1995
    Underrækken Diatomeae kiselagler – tidligere rækken Bacillariophyta – også kaldet diatoméer, hører til planteplanktonet og er levende organismer. De indeholder klorofyl, et grønt stof, der bruges i omdannelsen af solens lys til energi. Algerne har to skaller dannet af kisel, der sidder sammen som låget sidder på en madkasse. Skallerne har små huller, som algen optager næring og udskiller affaldsstoffer igennem. Nogle af disse organismer har små børster og pigge som de bruger til at holde sig svævende i vandet med.
    Disse alger blev før i tiden kun inddelt i to grupper: de centriske, der hovedsagelig lever i de frie vandmasser, og de pennate, som især er bundlevende. Algerne er brune eller brungule, de pennate alger kan af og til farve havbunden helt gulbrun, hvis de forekommer i store mængder, f.eks. på de vanddækkede lavvandede, områder i Vadehavet.
    Række kiselagler (Bacillariophyta) eller diatoméer
    Fragilariophyceae
    Fragilariophycidae
    Bacillariophyceae
    Centriske kiselagler Centrales
    Eunotiophycidae
    Bacillariales
    Bacillariophycidae
    Pennate kiselagler Pennales
    Coscinodiscophyceae
    Thalassiosirophycidae
    Coscinodiscophycidae
    Biddulphiophycidae
    Lithodesmiophycidae
    Corethrophycidae
    Cymatosirophycidae
    Rhizosoleniophycidae
    Chaetocerotophycidae

• #14   12. maj 2008 <der er vidst allerede et par stykker herinde som bruger det. <fik det anbefalet af en...

• #15   12. maj 2008 Jeg vil stadig gerne have erfaringer - det lyder mærkeligt...

• #16   12. maj 2008 Har ikke så meget forstand på det ovenstående som du har skrevet, men syns det lyder billigt i forhold til div. andre midler så prøves det skal det da ;o)

• #17   14. maj 2008 Hvorfor vil du have et naturlægemiddel?

Der er ingen garantier for effekt - og når din kat nu er allergiker og dens velbefindende er afhængig af en god effekt - vil du så risikerer at den får voldsom kløe og ubehag (evt. kradser sig med sår og hudbetændelse til følge)?

- der findes et utal af produkter der hævder at virke - og som nok er billige - men om de er mere værd end det papir de står på? - jeg tvivler!

Advantage er den bedste løsning til katte (og hunde) med allergi - da lopperne lammes INDEN de bider - og dør indenfor et par timer. Dermed skåner du din kat for loppespyttet - og intens kløe (og skal vi tale om at spare - så sparer du og din kat måske et besøg hos dyrlægen). Jeg ved godt hvad jeg ville vælge - og kunne du spørge din kat - så er jeg heller ikke i tvivl om at den ville vælge - den sikre løsning!

Kommentér på:
Loppeallergi - findes der naturmidler?

Annonce