{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
758 visninger | Oprettet:

legekammerat {{forumTopicSubject}}

som i kan se i min profil har jeg næsten lige mistet min lille mus og pjuskes legekammerat ,,kun godt tænke mig en lille ny maine coon til hende ,hvad mener i han eller hun er det bedste ,,,det gik fint med 2 hunner - og self vil den nye også blive kast eller sterili ,,,,synes bare hun er livet meget mere op efter hun kun er selv nu ,,,,hvad har de / hun bedst af kh til jeg pete ps 9 mdr hun er nu


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  legekammerat
  • #1   25. feb 2020 En hunkat vil nok være bedst, og se om du evt. kan få en, der allerede er steriliseret, så du slipper for at være nervøs. En ungkat fra 5-6 måneder vil være fint, da din jo er 9 måneder.

    Man kan vælge en hankat, hvis sindet matcher, men hankatte og hunkatte har det med at lege på forskellige måder. Hankatte vil gerne "bryde", hvor hunkatte elsker at "jagte" hinanden. smiley


  • #2   25. feb 2020 Jeg sige det samme som Susanne
    en ung hunkat vil være det bedste for jer

    Prøv at tjek videoerne - her ligger en ny fra i går med Simba leger med tøserne
    sådan leger drenge
    nu er jeg så heldig at jeg har en hunkat som faktisk er mere voldlig end de fleste af mine drenge, så hun har intet imod at lege med en maine coon dreng. Men det er de færreste piger som gider det

    så gå efter en hunkat


  • #5   25. feb 2020 har ikke råd til 6 7 tusinde til maine coon


  • #6   25. feb 2020 prøv at tjek på fb - der er flere grupper. tænker at man kan være heldig at få en ungkat til lidt billigere penge.

    jeg var heldig at få lov til at overtage Simba , mod at han har sit sidste hjem hos mig.


  • #7   25. feb 2020 Simba var også en gammel sur herre. smiley

    En ung Maine Coon er ikke billig, eller jo det er den faktisk, for opdrætter taber penge på at sælge ungdyr og killinger til kæl for det meste.

    Faktisk koster en fertil Maine Coon til avl mellem 10- og 17.000 kroner. + hjemtransport som let koster 350 Euro. Så kommer dna-test for HCM, SMA, PK-def, hjertescan og tjek for HD oveni. Det er let 4000 kroner oveni pr. avlskat. Og så er der ingen garanti for, at katten også KAN bruges til avl.

    Killingerne fodres med dyrt kvalitetsfoder både vådt, tørt og råt. De får det dyre kattegrus. De flaskes måske op. De vaccineres to gange, mærkes, får stamtavle, sundhedsbog og dyrlægekontrol. De neutraliseres så de er helt klar.

    Jeg plejer at sige, at EN killing koster ca. 3900 ALENE i dyrlægeudgifter, hvis den vel at mærke er sund og rask, ikke bliver syg, ikke skal flaskes op osv. Derudover kommer foder, grus mm. til. Men det er dyr, så det sker, at en får øjenbetændelse, at der skal støttefodres, at mormis bliver syg ja alt kan ske.

    Jeg har oplevet EN gang, at det jeg fik for et kuld lige og lige kunne løbe rundt. Resten af tiden sætter jeg penge til.

    Så NEJ Maine Coon er IKKE dyre. Rent faktisk er vi det land indenfor mange mange kilometers omkreds, der har de billigste racekatte. I Sverige koster de 2000+ i forhold til DK. Og så har de endda ikke de dyrlægeudgifter, som vi har.

    Og så er der slet ikke taget hensyn til, hvad kattene koster i møbler, legetøj, kradsetræer, huler, kasser, ødelagte tapeter, skabe, dørkarme og hvad de ellers finder kærlighed for at kradse i. Eller for det fuldtidsjob det nogle gange er at tage sig af et kuld killinger. At flaske er mere end et fuldtidsjob, da det er hver 2. time døgnet rundt.


  • #8   25. feb 2020 ja sur er han ikke mere smiley
    heldigvis


  • #9   25. feb 2020 (jeg sætter altså lige SImba i pengeskabet)
    det er godt nok mange penge.....


  • #10   25. feb 2020 https://gentlecateyes.dk/maine-coon-som-til-omplacering

    kender ikke prisen


  • #11   25. feb 2020 Anja, han er din "guldkat". smiley

    Desværre tænker de fleste kun på deres penge. Ingen tænker på racerelaterede sygdomme eller udgifter. Og det er vel at mærke de samme, som glat væk giver 10.000+ for en modehund med et-eller-andet fancy selvopfundet navn.

    P.s. vores hund kostede iøvrigt 1300 Euro MED afslag for en lille bitte navlebrok. smiley


  • #12   25. feb 2020 det er ikke billigt at købe racerene dyr
    mine heste står mig i 40000 kr
    den dyreste jeg har købt gav jeg kun 1800 kr for, fordi han var for gammel(8 mdr) og lidt sky. han skulle så lige neu for egen regning

    men vil da gerne give 5000-6000 kr for den rigtige kat som er neu mm

    da jeg var på internat solgte vi huskatte for 1000 kr- det samme kostede de racekatte vi havde også, men da de blev solgt uden papir blev de solgt som huskatte
    og her var der mange som syntes at det var mange penge, indtil vi fortalte hvad prisen endelig ville være hvis de selv skulle ud og få det samme lavet på en gratis killing
    vi solgte en hunkilling til en familie. som grinede fortalte at deres venner havde fået en gratis killing, og den skulle jo også neu og alt det der, og det havde kostede dem 2400 kr. Og vores kunder havde bare givet 1000 kr smiley smiley smiley

    så man skal jo sætte sig ind i hvad det er man giver penge for

    der findes jo racer hvor man ikke får en kat for under 10000 kr



  • #13   25. feb 2020 Anja, disse her er i hvert fald noget dyrere end en Maine Coon. smiley

    https://www.kattegalleri.dk/egyptian-mau-mister-worldwide-of-maualsahraa/id-51729


  • #14   25. feb 2020 Har set den smiley


  • #15   26. feb 2020 Jeg vil også foreslå en tøs mere, og ja er den fikset før du køber den, så slipper du for sådan en gang stres og sorg igen.
    Både min datter og jeg har været rigtig heldige med et købe katte som er lige over killinge stadiet, +10 mdr- 2år og til en helt anden pris end en lille killing, og de har været lige så dejlige og bliver elsket nøjagtigt lige som dem vi har haft fra små af.
    Priserne er gået op siden sidst jeg fik kat/killing, men de har kostet ca det samme som det koster at få dem neutraliseret, og ikke meget mere end en kat fra internatet, og de har været langt billigere end en gratis killing, som skal hele turen igennem, og der ud over måske skal behandles for både det ene og det andet,..


  • #16   26. feb 2020 fandt lige en mere
    https://www.thomnille.dk/enoki


Kommentér på:
legekammerat

Annonce