{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
863 visninger | Oprettet:

Død vs aflivet.. {{forumTopicSubject}}

Hvorfor skriver man død. dd.mm.år når man har aflivet sin kat i en tidlig alder.. Jeg ka godt forstå man skriver at man skriver død når katten var gammel og syg og derved bliver tvunget til at aflive den..
Men når man bare ik vil have katten mere og man afliver det og bedyrer at man elsker den osv.. så skriver man død til en ung kat..
Man burde nok være lidt voksen og skrive at man har fået dne aflivet..
Nå nej så er der jo mange spørgsmål man ik gider at svare på..
Personligt selv havde jeg skrevet aflivet ved min kat samt en begrundelse..
Nå ja bare lige et surt opstød fra mig


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Død vs aflivet..
  • #1   16. maj 2008 Kan det ikke være lige meget? Resultatet er det samme - katten lever ikke mere - det er vel alt, hvad et offentligt fotogalleri og forum behøver at vide... At gå ud fra at unge katte aflives, fordi ejeren ikke vil have dem mere, er en grov generalisering - nogle unge katte aflives til sygdom... Under alle omstændigheder er der vel ingen herinde, der skylder andre en forklaring, på hvorfor man vælger at aflive sin kat? Hvis du er oprigtigt interesseret i, hvorfor den enkelte kat er aflivet, eller hvordan den er død, kan du jo skrive privat til ejeren med spørgsmål - det får du nok mere ud af...

  • #2   16. maj 2008 Jeg syntes i det hele taget det er lidt fjollet at have en død kat oprettet.. giv da dyret fred, og behold minderne i hjertet..
    Men det er jo alt sammen personlige valg, og vi kan jo syntes hvad vi vil om det... smiley


  • #3   16. maj 2008 Om den er aflivet eller død naturligt.. Død er vel død..?

  • #4   16. maj 2008 synes også det er latterligt at man har oprettet en død kat.. Jeg ville sætte den i fotoalbum hvis den endelig sku vises frem

  • #5   16. maj 2008 Jeg er enig med ddkorat på trådens emne..

    Vedrørende oprettelse af ikke nulevende katte er jeg principelt enig i, at det er en god idé, at oprette et fotoalbum. Man skal dog lige være opmærksom på, at man ikke kan oprette et fotoalbum, medmindre man har en kat oprettet. Hvis katten er død, og man fjerner den, kan man således ikke oprette et fotoalbum for at vise den frem...


  • #6   16. maj 2008 Jeg synes jo det er ligegyldigt om der står "død" eller "aflivet" ved katten. Og jeg synes ikke det gør noget katten har en profil her, selvom den er død. Det er jo et galleri.

  • #7   16. maj 2008 Altså fordi man får aflivet en ungkat, betyder det jo ikke at man bare ikke vil have den mere. vi fik da aflivet whitney, jo hun kunne være blevet opereret "rask" men det ville være meget meget smertefuldt for hende og hun skulle være dopet på smertestillende og det ville koste rigtig rigtig mange penge. da det helle ikke ville kunne blive lavet på en gang. jeg vil ikke sige jeg aflivede hende fordi jeg ikke gad hende mere, jeg ville bare ikke lade hende skulle igennem alt det . for en operation der nok ikke ville holde i længden. for det var der ingen garanti for . og jeg holdte for meget af hende til at hun skulle det igennem . en ungkat kan også være syg.

    og om en kat står som død eller aflivet er da fuldstændig lige meget, den er jo død når den er blevet aflivet .

    dog giver jeg ret i at det er tosset at have en kat oprettet som er død, men det er ok at have mindealbummer,


  • #8   16. maj 2008 Folk må, for min skyld gøre havd de har lyst til. Hvis det gør deres sorg letter at oprette katten, så er det da i orden. Det er jo aldrig nemt at midste en man holder, ligegyldigt grunden.

  • #9   16. maj 2008 Jeg fornemmer, at denne tråd udspinger af en personlig twist og ikke nødvendigvis handler om en generel diskussion. Jeg vil dog alligevel gerne svare generelt.

    Jeg har ikke noget problem med døde katte i profiler, ej heller i mindealbum, dog ved jeg, at mange ønsker at døde katte, skulle oprettes i et mindealbum.

    Men nej, at en ung kat er aflivet i en tidlig alder, behøver under ingen omstændigheder at have noget at gøre med, at man har mistet interessen for katten. Sygdomme kan jo tilkomme i alle aldre og ungkatte kan være ekstra udsatte for de mere aggressive former.


  • #10   16. maj 2008 pernille h - jeg er helt enig med dig i din sidste strofe (afsnit, hvad det nu end hedder :o))
    du kunne bare sige det på en måde jeg ikke kunne få frem i mit hoved . hehe vidste ikke hvordan jeg skulle forklare mig . men du gjorde det lige for mig.

    årh missemor, op med humøret du gjorde det for kattens skyld. kram sendt afsted til dig


  • #11   16. maj 2008 rettelse: udspinger=udspringer

    Anika: Jeg forstod dig nu godt smiley


  • #12   16. maj 2008 missemor - jeg kender det alt for godt. ser jeg et billede af whitney kan jeg stadig tude. det er jo ens små babyer.

  • #13   16. maj 2008 og tak for krammet retur :o)

Kommentér på:
Død vs aflivet..

Annonce