1.028 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Hun tisser ALLE steder.. Hun tisser ALLE steder..

Hej alle..
Jeg har et kæmpe problem...
Jeg har en ældre huskat på 4 år - tilde - og så en lille dame på nu 7 måneder som hedder Missya.

MissYa render og tisser alle steder - dog mest i tæpper og dyner.. Det er ved at være klamt. Hun ernu begyndt at skide indenfor i vores sofa også og nu er det jeg ikke orker mere.
Vi har prøvet alverdens muligheder og kattebakken bliver tømt jævnligt - så mener ikke dette er problemet.

Jeg har fået afvide - at den lille kan rende og tisse i magt, fordi den store er dominerende og den lille er meget undermineret!... Men hvordan stopper vi det?..

Nogen siger at jeg ikke ku sætte to hunkatte sammen, hvilket jeg har gjort før - men kan det have en betydning?..

Kæresten er så sur nu, at han mener vi burde give hende til et andet hjem, da han ikke magter det mere.. !
Men jeg elsker den lille tøs og håber bare man ku finde en løsning eller en ku komme med et godt råd?..

Hun er 7 måneder nu og hun er steralliseret..

Nogen der har nogen Ide'er eller råd til hvorfor og hvordan jeg stopper det her klammeri?..

På forhånd tak og god dag til alle..

Louise - Missya og Tilde's mor.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af ny vaskemaskine - også el 1.000 kr.
  • Klip af hække 2.000 kr.
  • Samle et skab 500 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo bag kasse i mit skur 600 kr.
  • Sprøjtning af hvepseboer (app vil ikke tilføje billeder) 1.200 kr.
  • Skrue bordben på bord 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hun tisser ALLE steder..
  • #1   16. maj 2008 Undersøgelse for urinvejslidelser - og hvis det er det, så selvfølgelig behandling.
    Grundig rengøring af tissesteder.
    En ekstra bakke!!! (eller to)
    Feliway.
    Aldrig nogensinde skælde ud.

Og bruge søgefunktionen her på KG, der har været mange tråde om dette emne. Måske er der nogle råd du kan bruge.

• #2   16. maj 2008 Er den store neutraliseret?...

• #3   16. maj 2008 Ja det er de begge to.. smiley Da de er damer og jeg ikke vil have killinger..

Vi har to kattebakker- er dette ikke nok?..
    En til hver..

Vi kan ikke skælde hende ud heller - for hun gør det kun når hun er alene hjemme..
    Hun blev undersøgt da hun blev steralliseret - og der fejlede hun ingenting..

Vi vasker tæpperne og dynerne, men så gør hun det bare igen, selvom det er vasket osv..

• #4   16. maj 2008 Hvis katten ikke kommer ud, kan det også være det... Ikke sikkert den er inderesseret i at dele sin bakke... Har hørt man kan bruge gå væk hund/kat de steder den tisser... ved ikke om det virker...

• #5   16. maj 2008 Troede kun I havde en bakke. En bakke pr kat + en ekstra, er der nogen der siger - så det kan da ikke skade med en ekstra bakke - hvis I har åbne bakker, så køb en lukket (og omvendt). Evt kan I eksperimentere med nye grustyper i en af bakkerne. Jeg kan anbefale et tykt lag Extreme Classic UDEN duft. Det er meget fintkornet og skulle være godt til katte der har en svaghed for at tisse i bløde ting.

Bakkerne skal stå et roligt sted og langt fra madskål.

Man kan stille kattens madskål på tissesteder, men når hun tisser overalt, så bliver det selvfølgelig svært.

Det er nu langtra sikkert at grusbakkeforhold er årsagen til tisseriet.

Hvis hun KUN gør det når hun er alene hjemme, så må der være et eller andet der .... ved ikke lige hvad.....

Da hun blev undersøgt, blev der da taget urinprøve? Urinvejslidelser er en meget hyppig årsag til urenlighed.

En Feliway-diffuser kan muligvis hjælpe, hvis urenligheden skyldes angst og utryghed. (Du skrev at den store dominerer hende).

I Majken Lysholm Steens bog, Træn din kat, er der et kapitel om urenlighed. Måske kan du finde råd i den bog.

Hvis katten aldrig har været renlig, så synes jeg næsten du skulle tage kontakt til en adfærdsbehandler. Felismir (kender ikke klinikken) skulle være ret billig for telefonkonsultation.

(sikke en smøre)

• #6   16. maj 2008 Kira H, det der gå-væk, er en dårig ide at bruge indendøre. Hvis der kommer gå-væk rundt om i kattens hjem, så bliver den nok stresset ... og stress kan føre til urenlighed.

• #7   16. maj 2008 Hvordan behandler Tilde MissYa?

Det kan måske være, den lille føler sig utryg, når I ikke er hjemme, og så "blander" hun sin lugt med jeres for at føle sig mere sikker.

Katte opfatter nemlig ikke urin og afføring hverken som et "straffemiddel" eller noget ulækkert, men som et markeringsredskab.

Prøv at anskaffe en ekstra bakke og lad bakkerne stå langt fra hinanden.

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.369
    #8   16. maj 2008 Hvis I ikke har fået taget en urinprøve hos dyrlægen for at se om hun skulle have en urinvejsinfektion, så ville jeg prøve det først. Hvis Tilde er meget dominerende over for Missya, så ville jeg prøve når I ikke er hjemme at skille dem ad, lade dem have hver sit sted i huset, så kan I se om det måske er derfor hun tisser fordi hun er utryg og bange for Tilde, når I ikke er hjemme og ikke kan holder øje med dem. smiley

• #9   19. maj 2008 Tusind tak for alle jeres svar og råd.. smiley

Jeg vil prøve mig frem - med alle de råd jeg har fået.. smiley
    Starter fra en ende af.. smiley

Kommentér på:
Hun tisser ALLE steder..

Annonce