trimning.. trimning..
min gamle perser mis er blevet lidt små arrig på sine gamle dage og tåler ikke mere synet af børste eller andet grej der skal holde pelsen pæn. det har resulteret i mange kampe, med mig som den der blødte, og katten som en sammenfiltret klump. derfor købte jeg idag en trimmer, bare en billig en, og klippede så katten. trimmeren kunne ikke noget, så den blev mest af alt klippet med saks, så nu ligner den en anden fanta kat, og det er ikke kønt.
jeg havde inden vovestykket være i kontakt med to hunde trimmere/frisøre, men de ville ikke tage katte. dyrlægen kunne bedøve den og trimme den. men stakkels bette mis har det ikke så godt med bedøvelse, så det ville jeg ikke.
mit spørgsmål er, hvad gør jeg nu for at få den pæn og jævn i pelsen, uden at skulle give 700 for en trimmer til hunde, eller sende den til bedøvelse?
råd modtages meget gerne.
mvh karina
dec 2007
Følger: 25 Følgere: 28 Katte: 6 Emner: 18 Svar: 528
Jeg bor også i midtJylland. Kan kontaktes på 22-262630 hvis du tager imod tilbudet.
jan 2008
Følger: 22 Følgere: 21 Katte: 4 Emner: 41 Svar: 1.641
dec 2007
Følger: 25 Følgere: 28 Katte: 6 Emner: 18 Svar: 528
Jeg plejer nu også at få lagt katten i narkose inden jeg klipper.
Det forlanger jeg også hvis jeg skal klippe kat for folk.
Jeg har 1 gang stået (i mine helt unge dage) med en stor 1½ års coon hankat. Og jeg fortryder stadig den dag i dag, at han ikke blev lagt i narkose. Men man lærer af sine erfaringer.
Hvis Karina selv vil klippe sin kat *uden narkose*, så er det hendes valg. Og mit bud står stadig ved magt.
jan 2008
Følger: 22 Følgere: 21 Katte: 4 Emner: 41 Svar: 1.641
trimning..