{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
876 visninger | Oprettet:

Nova til vagt dyrelæge {{forumTopicSubject}}

Så har vi også prøvet det. I går aftes kl 23:45 kørte mig og kæresten til dyrlæge med lille Nova, og hvorfor så det?

Jo det gjorde vi fordi hun har haft slugt noget sølvpapir slik papir, i ved hvad jeg mener. Jeg havde håbet på det bare ville komme ud af sig selv da det ikke var super stort stykke hun havde slugt. Men i løbet af lørdag havde Nova så kastede op, op til flere gange. Hen mod kl. 23 havde hun kastede op 3 gange inden for 45 minutter. Det var kun vand hun kastede op. Hun ville ikke have hendes vådmad som hun nærmest begynder at spise før vi har sat skålen ned, hun ville ikke have tørkost eller godbidder.

Så min kæreste ringede til vagt dyrlægen, fordi jeg ingen stemme har i øjeblikket, og hun mente også det var noget der bør undersøges nærmere. Så afsted med os, og det kunne ikke have været gjort uden vores bil vi fik tilbage i August smiley

Vi kommer derud og Nova render rundt i rummet og undersøger alt som hun plejer og hvis man ikke kendte hende lignede hun ikke en der var dårlig, men det vidste vi jo godt at hun var. Dyrlægen undersøger hende og alt virker normalt, hendes slimhinder er pæne, og hun kan ikke mærke noget på hendes tarme og hun kunne hører at der var tarmbevægelse i den lille mis. Temperaturen var også som den skulle være, selvom Nova var noget stødt over at få stukket sådan en tingest op i numsen, det var noget af et blik hun sendte den kære dyrlæge.

Hun mener så ikke det er noget hvor vi skal smide hende ud i en større omgang når det ikke virkede til at være værre. Så hun giver Nova en omgang kvalmestillingen medicin i nakken hvilket hun tog så flot, og så kom vi ellers derfra igen, kl 00:30. 2500 kr fattigere, og en kat der gik direkte ind og drak noget vand, og som i løbet af natten havde spist hendes vådmad, og en smule af hendes tørkost, og som ikke har haft kastet op siden smiley

Vi holder stadig øje med hende, men hun spiser som hun skal og drikker, dog har hun virket ret træt her idag og har brugt det meste af hendes dag på at sove, men i det mindste spinner hun også når man snakker med hende idag, det gjorde hun ikke igår aftes. Men vi er klar til endnu en gang at kører afsted hvis hun får brug for det smiley Det er en gang som denne jeg er glad for vi besluttede os for at have en sygeforsikring på katten.

Håber i andre har haft en bedre weekend, og så glæder jeg mig til næste weekend hvor mig og min veninde tager ned til Kolding og kigger udstilling om lørdagen smiley

Og så får i lige et ældre billed af den syge lille mis smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nova til vagt dyrelæge
  • #1   8. mar 2020 God bedring med hende. Staniol har det med at give opkast, derfor er jeg holdt op med at give kattene staniolbolde, da de æder dem. smiley

  • #2   8. mar 2020 Det her var fra noget slik vi havde fået, som vi havde glemt at smide ud, og pludselig kan jeg se hun spiser noget og der var det allerede halvvejs i halsen på hende, så jeg får det ikke op desværre smiley Men hun har det bedre, selvom stanniollen vist ikke er kommet helt ud endnu smiley

  • #3   8. mar 2020 god bedring til Nova- den smukke pige smiley

    ja der er nogen som har det med at æde noget som de ikke bør.
    håber at det snart kommer ud igen smiley
    så håber vi at hun holder sig væk fra det i fremtiden.

    jeg har også noget legetøj som er gemt væk. Det er sådan nogle orme med en usynlig snor. Mine tidligere katte elskede at lege med dem. Og det værste de lavede var at bide snoren over. Og det er altså katte i en periode på over 15 år - så det er jo en del katte som der har været i den periode
    Men Kida æder dem. To gange har jeg måtte hente en orm halvvejs nede i halsen på hende.
    så nu er de alle samme gemt væk smiley Tør ikke andet.


  • #4   8. mar 2020 Vagt dyrlægen sagde også hun var en smuk pige smiley Så bliver man glad selvom situatonen er dårlig smiley

    Jeg håber også hun holder sig væk fra det og at det snart kommer ud, om det så er den ene eller den anden vej, ville hade hvis hun skulle ind og have taget det ud ved dyrlægen smiley men så er det godt vi har en sygeforsikring til hende, så vi hvis det bliver nødvendigt får vi pengene tilbage ud over selvrisikoen smiley


  • #5   9. mar 2020 God bedring til din smukke kat smiley

Kommentér på:
Nova til vagt dyrelæge

Annonce