{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  kradseri på spejl ønskes stoppet , men hvordan????
  • #1   10. mar 2020 jeg kigger med
    for har en 10 år gammel hankat som gør det på en skabslåge. Tidligere var det et vindue
    han har altid gjort det.



  • #2   10. mar 2020 Lige så snart hun gør det, så sprøjt hende direkte i hovedet med vand. Det er sådan vi fik vores til at stoppe smiley

  • #3   10. mar 2020 Vores gør det på vinduerne. smiley

  • #4   10. mar 2020 Går spejlet i stykker af det? Hvis ikke så kik den anden vej.
    Røde bruger det samme, men på havedøren, og så længe han gør det på vinduet, så er det ok, for der sker ikke noget med det, men når han i perioder har valgt fugen/plast kanten så er det ikke ok smiley smiley jeg har en laaang overgang haft sølvfolie sat op, der hvor han ikke må, og det hjalp meget, og det er ikke så slemt mere. Han får ros og kommer ud, når han gør det rigtigt, og et aah ah når han gør det på fugerne.


  • #5   10. mar 2020 jeg kan forstå dem som gør det på en rude, hvis de har fundet ud af at sådan kommer der nogen og lukker mig ud

    men på skabe, spejle og andet giver bare ikke nogen mening

    her er det et lille skab med håndklæder hvor katten slet ikke har noget interessant


  • #6   10. mar 2020 Ved os kommer de jo ikke ud. smiley

  • #7   10. mar 2020 jeg må afprøve det gamle vandplaskeri-trick....... købte endda en forstøver for 9 år siden for at afprøve ved lejlighed. det bliver afprøvet nu........ håber sådan det virker, nu hvor fremgangsmåde er valgt smiley

  • #8   10. mar 2020 jeg har også altid et par forstøvere stående med vand
    bare for en sikkerheds skyld. Har nogle drenge som ikke altid nøjes med at lege, og her er vand en rigtig god ide


  • #9   11. mar 2020 Jeg bruger kun vand, hvis de er oppe og toppes, eller hvis de har gang i noget, der kunne være farligt. smiley

  • #10   13. mar 2020 jeg kan ikke finde forstøveren, og skrev til opdrætter........ hun mener at katte bliver bange for forstøveren........ det behøver de ikke....... den lille skal bare stoppe med at kradse på spejlet.


  • #11   13. mar 2020 så sæt et kradsestolpe foran spejlet
    og så flyt det efterhånden som de lærer at man KUN bruger stoplen

    det råd bruges til hvis man har en kat som bruger møblerne som kradsetræ
    kan dog ikke sige om det virker. For det er jo nok ikke ligefrem at de bruger spejlet som kradsetræ. det er det ikke her i huset.
    kan forstå at de gør det op at et vindue- for så er det nok det at man gerne vil ud på den anden side.
    et spejl endelig også - der står jo en anden kat på den anden side som sikke gerne vil lege med katten.
    min gør det så op af en glat skabslåge, og her giver det ikke nogen mening andet end katten syntes det er sjovt. vi lader ham gøre det, fordi han laver ikke skader på skabet - og det samme da han gjorde det på vinduet (ja man skulle pusse vinduet lidt tidere men hvad...)

    det er jo netop det at de skal have respekt for forstøveren, som gør at man bruger den.
    det kræver dog at man IKKE bruger forstøveren til andet.
    mine 3 står med vand i hele tiden. Og er der brug for den så kender kattene den, og så er det nok bare at vise den. de kender flasken
    det er bedre at de har respekt for flasken end de bliver bange for en.

    du kunne jo også prøve at opfordre til lege når den begynder. Og så gøre det hver gang. for det kunne jo være at den trænger til at lege og den så forsøger at lege med makkeren i spejlet

    der er ikke andet for at du må prøve dig frem.
    prøv at finde ud af hvorfor den gør det?


  • #12   13. mar 2020 Jeg ville heller ikke bruge vand! Det fremmer ikke forholdet til katten,, men at sætte krassedimser ved det, kan måske hjælpe, og sølvpapir sat på der hvor den krasser vil også hjælpe, så kan det være den glemmer, at den plejer at gøre det.
    Jeg har set, at en flytning eller flytte om i hjemmet, kan ændre kattens adfærd, men det kræver også, at du fjerner duftsporene, for dem sætter katte mange steder, så vask af og giv eventuelt R10, så de spor fjernes.


  • #13   17. mar 2020 hvor tæt på skal en kradsedims være? har et kradsetræ stående 1-1,5m fra spejlet i forvejen........... da spejlet er i katterummet smiley

  • #14   17. mar 2020 sæt kradsetræet lige foran spejlet
    når katten så kun bruger træet, så kan du begynde at flytte træet tilbage til sin plads
    det kan tage lidt tid


  • #15   17. mar 2020 det står i vinduet og kan ikke nå op til loftet desværre......... kan måske flyttes 5 cm


  • #16   17. mar 2020 hentede tommestokken for er være sikker i min sag. det står 130 cm fra spejl....... træet kan flyttes 5 cm i vinduet...........


  • #17   19. mar 2020 Tinka har haft tendens til at kradse i min seng/box-madras i fodenden. Måske bare for at strække sig, men nej - lad nu være med det!
    Jeg har lagt et helt fladt pap-krads og har købt en kradsestolpe, som jeg har sat lige ved hjørnet af sengen. Hun bruger begge dele. Det har hjulpet rigtig meget... smiley


  • #18   19. mar 2020 Det gjorde en af mine også tidligere, så jeg havde voksdug på, under topmadrassen, så den hang ned ad siderne, det hjalp gevaldigt, og har ikke haft problemer siden.

  • #19   19. mar 2020 Jette, Ja - det var netop nedad siderne problemet var. Men heldigvis tager hun godt imod de katteting hun får, så det virkede godt. Har så også købt et lagen i lidt bedre kvalitet, som tåler "lidt" krads i ny og næ smiley

  • #20   25. jul 2020 Kun når når kradser vildt stopper jeg hende........... så kradser hun ikke resten af dagen, men dagen efter er hun klar igen smiley så starter vi forfra........... spændende at se om tiden taler for hende. håber jeg!

Kommentér på:
kradseri på spejl ønskes stoppet , men hvordan????

Annonce