{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
648 visninger | Oprettet:

Killing og leg {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg haft Kokos i næsten 2 måneder. For ca 3 uger siden, lagde jeg mærke til, at hun ikke drønede så meget efter yndlingsmusen, hoppede i hendes hængekøje og andre fjolleheder mere.

Med diverse drillepinde, skal jeg også være mere aktiv/kreativ en i starten og de værste flip ture er gået af hende.

Kan det virkelig passe, som min nabo siger, at den “værste” killinge leg hurtigt går af dem? Hun er min første killing, så jeg har ikke noget at sammenligne med. Men det kom da noget bag på mig. Jeg var begyndt at lede efter diverse årsager, for hendes dalene aktivitet.

Hun er hurtig nok, når hun tager en tur, eller hopper efter drillepinde og det bliver stadig til gode ture efter en fjeder.

Hvad er jeres erfaring med killinger? Og er der forskel på aktivitets- niveau fra racekat til racekat/huskat?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Killing og leg
  • #1   13. mar 2020 Deres killingetid hvor de er total aktive og alt hvad du laver er sjovt og de kan ikke komme tæt nok på til kæl. Alt det forsvinder desværre hurtigt.
    Min dreng på 8 måneder syntes på ingen måde jeg er god nok.
    Han ligger helst på gulvet eller i hvert fald uden for rækkevidde, og han sover meget mere end han gjorde som killing.

    Det er en helt naturlig overgang.
    Når de så bliver 2 år så kommer meget af hyggen og putningen tilbage igen men de får aldrig det samme drive.
    Specielt ikke en ragdoll som er en low-energi kat smiley


  • #2   13. mar 2020 Det er ikke min erfaring. Vores yngste somali er nu 10-11 måneder og der er stadig fuld gang i ham. Han har dog med alderen fundet mere ro til at ligge og hygge i længere intervaller på skødet smiley

    Vores ældste somali på 6 år tager da også stadig ofte en tur med yndlingslegetøjet eller spurter gennem huset enten alene eller sammen med en af de 2 andre.

    Jeg har aldrig haft andre katte, så jeg ved ikke, hvor stor forskel der er på huskatte og racekatte mht aktivitetsniveau.


  • #3   13. mar 2020 Sarah:
    Der er ret stor forskel på Somali og Ragdoll smiley


  • #4   13. mar 2020 Jeg syntes de er mest aktive det første år, men er mest i alt og overalt i 8-9 måneders alderen, der kan det være så man ønsker en pause nu og da smiley
    Men katte bliver hurtigt voksne, og den race du har valgt, er en af de mere rolige, jeg har haft 3 racer, og der har den hellige Birma klart haft mest krudt bag i og mere temperament, og har styret cirkusset, det gør Mitti stadig, selv om Røde ikke er sådan, at flytte med, så lykkes det, når Mitti har bestemt sig for det.
    Røde er 8 og Mitti bliver snart 7år, og de kan stadig krutte, og som regel helst når jeg vil sove, se film eller slappe af smiley
    De snakker begge mere nu, end da de var yngre, og jeg skal passe på ikke at svare, for såååå bliver de ved, Mittis stemme er ret gennemtrængende smiley
    Røde er ikke til så meget leg, det forsvandt ret hurtigt, med mindre han legede med Manne og nu Mitti. Mitti leger gerne, og bare han har sine bolte er han glad, og skal jeg kaste den, så kommer han med den.


  • #5   13. mar 2020 du har jo en pige, og de er mere voksne af sind i en tidligere alder

    det kan dog også hænge sammen med at hun nu er blevet mere "voksen" og nu skal der nyt legetøj til.
    jeg har masser af legetøj som kun yngere killinger leger med.
    når de bliver større så skal det lidt vildere legetøj frem.
    her i huset er naturlegetøjet så godt, eller også legetøj som kan noget.
    det kan være sådan en
    https://www.jekas.dk/shop/kat/kattelegetoej/aktiveringslegetoej-til-kat/coockoo-hide/


  • #6   13. mar 2020 DK LaLuna

    Hehe, ja ok. Vidste ikke, Kokos var en Ragdoll smiley


  • #7   13. mar 2020 Nej det er heller ikke nemt at vide. Jeg har bare fulgt med fra starten så derfor ved jeg det smiley

  • #8   13. mar 2020 Altså vores er stadig nogle fjollede katte, selvom de er fyldt et år og af hunkøn. De er bestemt ikke mindre aktive. smiley

  • #9   13. mar 2020 susanne kan du ikke se om de ændre holdning til hvad det er de gider at lege med?

    for det prøver jeg hver gang jeg har haft killinger.
    i starten er det bolde og mus
    og så går det over til lidt mere vildere legetøj - alt legetøj med batterier, Også mere baldrianlegetøj bliver mere spændende.
    om det så er fordi jeg har et stort udvalgt af legetøj at jeg lægger mærke til det - det ved jeg ikke. har jo 3-4 kasser stående fyldt med alt muligt legetøj


  • #10   13. mar 2020 Vi har ingen batterilegetøj, for hunden æder det.

    Jeg har ingen fornemmelse af, at de ændrer stort på, hvad de gider lege med. Men mine har heller ikke en hel kiste fuld. smiley


  • Ida H
    Ida H Tilmeldt:
    mar 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
    #11   13. mar 2020 vores to huskattekillinger på 5-6 måneder synes at være ret aktive stadig, men kun lidt om morgnen og så ellers hele aftenen. Så ser man dem kun om formiddagen og eftermiddagen så ligger de og sover tungt og kan ikke aktiveres lige meget hvor meget du vifter med legetøj, men ser man dem om aftenen suser de rundt.

  • #12   14. mar 2020 Det beroliger mig at læse, at i hvert fald ragdoll’s hurtigt drosler ned i gear. Altså at det er racens måde at være på. Når nu det er en selskabs race, så skulle de vel søge mennesket mere end andre, eller er det nok man bare er der? Hun lå i min seng den første tid. Nu ligger hun en del af natten på gulvet de mest underlige steder. Hun ligger også på min stol og i vindueskarmen i soveværelset. Om morgen vækker hun mig dog ved at være meget pågående og skal så stadig ligge helt oppe i hovedet på mig.

    Jeg rammes så hurtigt af dårlig samvittighed og tror det er mig der ikke er vild nok for at holde hende kørende. Eller at der er noget galt med hende.

    Jeg har nogle batteri drevende legesager, som hun ikke var synderligt interesseret i i starten. Måske skulle jeg prøve dem igen.

    Skal man pakke legetøj væk, eller lader i det ligge og flyde? Jeg må i drømme at jeg ikke er ret god til, at få samlet sammen og puttet væk.

    Er der nogen her der klikkertræner deres katte?


  • #13   14. mar 2020 Det er helt naturligt at din kat nu hellere vil ligge på gulvet. Det kommer tilbage lige pludselig hvor hun ikke kan komme tæt nok på smiley

    En ragdoll er en low energi kat. Mine sover ca 20 timer i døgnet. Så det skal du altså ikke have dårlig samvittighed over. Det er derfor de er så nemme at have som indekatte smiley

    Jeg har forsøgt lidt klikkertræning men har ret hurtigt opgivet det. Har måtte indse mine ikke er så intelligente eller også er jeg bare ikke god nok til at træne katte smiley


  • #14   14. mar 2020 Med hensyn til legetøj så har mine bare deres liggende og flyde. Engang i mellem samler jeg det hele i et hjørne og så går der en uge så er alt over hele gulvet igen smiley

  • #15   14. mar 2020 Nogle gange kan det være en fordel at pakke noget af det væk i nogle uger. Når så det tages frem igen, så er det "nyt" og mere interessant. smiley

  • #16   14. mar 2020 jeg skifter engang imellem ud med noget af deres gamle. derfor har jeg flere kasser
    en kasse er med det legetøj som ikke lige er så interesant mere
    og en kasse er til når vi trænger til at få ryddet gulvet- ellers kan vi ikke få støvsuget. den kasse tager kattene selv legetøjet op af.

    når jeg skifter legetøj, så er det virkelig sjovt at se, for så har man lige pludseligt 5 katte med i at skulle kigge på legetøj
    det skal lige siges at jeg altid har baldrianpuder i de to lukket kasser, sådan at legetøjet når det kommer ud, lugter godt af baldrian = sjovt legetøj


  • #17   15. mar 2020 Helt vildt så hurtigt der sker ændringer og ret så drastiske, på meget kort tid. Der er sikkert også forskel på, at have en kat og så have flere. Der er vel nok mere aktivitet og motivering med 2 eller flere.

    DKLuna. Hvor mange har du?

    Jeg læste på en anden ragdolll avlers hjemmeside, at hendes killinger kun skulle ud til hjem med flere dyr eller et hvor mennesket/menneskerne var meget hjemme. Når de nu sover så meget, hvorfor skal der så være så meget selskab?

    Ja det er vel logisk nok, at det legetøj der gemmes væk i længere tid, bliver fedt igen, når det igen dukker op.


  • #18   15. mar 2020 Denise:
    Jeg har 2 pt.
    Jeg startede med en og det fungere rigtig fint men han er blevet en anden kat af at få en ven. Han leger mere og er meget omsorgsfuld overfor den anden kat.

    Med hensyn til at være meget hjemme så handler det om at katten gerne vil have selvskab også når den sover.
    Mine katte sover næsten altid i min seng (ikke lige min teenager pt) og når jeg kommer hjem fra arbejde og smider mig på sengen så skal de også helst ligge ved siden af mig og nusses med.
    Ragdoll er en selvskabskat også mens den sover smiley


Kommentér på:
Killing og leg

Annonce