Katten løber ind til naboen - vores problem? Katten løber ind til naboen - vores problem?
Okay jeg har et problem som jeg virkelig er nødt til at finde en løsning på hurtigt, hvis jeg ikke skal miste Phoebe.
Sagen er, at Phoebe selvfølgelig er ude det meste af dagen. Hun render rundt i hele nabolaget og i alle haver. Vores naboer har altid havedøren åben om sommeren (dvs. nu) og nu er Phoebe altså begyndt at rende ind i deres hus. Det er de, forståeligt nok, meget trætte af.
Min mor mener helt bestemt at det er vores problem fordi det er vores kat, og det er vores ansvar hvor hun er henne. Hun siger, at hvis vi ikke kan få Phoebe til at stoppe med det, må hun enten blive indekat (kan man forestille sig værre tortur for en knap 1 år gammel killing?) ellers skal vi af med hende Jeg kan ikke lide nogle af mulighederne, og selvom jeg godt kan se at det er vores ansvar når det er vores kat, så synes jeg egentlig også bare naboen kunne lukke døren.
Kære galleri-medlemmer, hjælp mig, Er der noget jeg kan gøre for at hun ikke besøger naboernes hus, og hvis ansvar er det egentlig? Jeg vil ikke af med min kat!
nov 2007
Følger: 29 Følgere: 26 Katte: 6 Emner: 26 Svar: 808
feb 2005
Følger: 14 Følgere: 13 Katte: 3 Emner: 101 Svar: 748
Og ja loven siger du skal holde katten på egen grund.
jul 2007
Følger: 24 Følgere: 27 Katte: 8 Emner: 72 Svar: 573
Hvad med at bygge en løbegår dtil katten...??
anna
jan 2005
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 15 Svar: 180
dec 2007
Følger: 19 Følgere: 19 Katte: 3 Emner: 5 Svar: 500
I øvrigt har ingen af vores piger lidt skade af at være indekatte hele deres liv, men jeg tror det kan blive svært når Phoebe altid har været vant til at gå ude.
jul 2007
Følger: 38 Følgere: 83 Katte: 11 Emner: 59 Svar: 548
Din kat har ikke noget og gøre hos naboen, og den skal holdes på egen grund, ligesom hunde f.eks.. du ville nok heller ikke synes det var for sjovt hvis alle naboernes dyr rente rundt i DIN have, eller i DIT hus. Og hvis de sagde som dig, at du bare kunne lukke døren, skulle du nok få noget at blive sur over!!
Så enten byg en dejlig løbegård til din kat med lidt sjov af aktiviteter i, det vil hun synes om, og så kan du jo lufte lidt i snor, som der også er blevet sagt, og så lidt rundt uden om løbegården.. Det skal skam nok gå, men regler er regler, og dem må man finde sig i og så løse dem bedst muligt..;P
Stort knus herfra og så held og lykke med det;D
jul 2007
Følger: 38 Følgere: 83 Katte: 11 Emner: 59 Svar: 548
Og nu er min mumi ikke lige den bedste udekat;P han ville ikke kunne klare de udfordringer livet bringer derude;) han er os så klodset, og ville nok ikke kunne klare hunde, biler mm.. så synes hun skal ind eller i hvertfald ikke løbe frit, det er bedst for hende og for jer, da i meeeget let kan miste hende..
apr 2007
Følger: 70 Følgere: 62 Katte: 9 Emner: 27 Svar: 1.456
Dit ansvar og som de andre sige. Og din mor siger :o)
Prøv og overveje og indhegne jeres have.. Held og lykke..
apr 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 1 Emner: 8 Svar: 7
Vores have er indhegnet af højt hegn men Phoebe er enormt god til at klatre, så hvis hun vil ud skal hun nok komme det
Jeg har snakket lidt med min mor om det, og i morgen vil få foreslå vores nabo at have en vandpistol liggende til at "skyde" efter Phoebe - hun er selvfølgelig ikke så glad for vand. Så må vi se hvordan det går
Men som min mor hele tiden har sagt, Phoebe skal ikke "begrænses" eller være indekat, det kan hun slet ikke holde ud. Så hellere give hende til nogle andre, selvom jeg ville dø over det
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
God ide at tage en snak med naboen. Vis forståelse for at hun er træt af, at jeres kat render ind i deres hus. Hvis vandpistolen ikke rækker, så kan hun skræmme katten væk med en balje vand og larm (råb, skrig, skrål, trampen i gulvet og klappen i hænderne). De fleste katte vil miste lysten til at gå ind i sådan et ”væmmeligt” hus.
Der skulle gerne være plads til alle - både naboer og katte
Held og lykke!
jul 2007
Følger: 24 Følgere: 27 Katte: 8 Emner: 72 Svar: 573
Måske er vandpistolen en god idee.....jeg kan fortælle at vi har haft besøg af en af kvarterets hankatte - vores katte var ude i løbegården så vi kunne lufte ud...tja...jeg opdagede det ved et tilfælde og må idag slås med en vinduskarm som blev strintet til...ØV
Ang. hegn...så har vi også et par klatre mus...så vi skal bygge den ene af vores løbegårde om...:-(
anna
dec 2006
(link fjernet)
(link fjernet)
dec 2006
Katten løber ind til naboen - vores problem?