Uvidenhed eller ligegyldighed? {{forumTopicSubject}}
Sidder her frådende af raseri. På mit arbejde sidder jeg nogen gange og passer dyrlægevagt, og det hænder ofte at folk ringer ind kl møg om natten for at spørge hvad de skal gøre med deres dyr, som har været syge i flere dage. For det første,: Hvorfor i alverden har de ikke ringet i dagtimerne? Hvis dyret har været sygt i flere dage, hvorfor så vente til den dyre takst, når man alligevel er for nærig til at betale hvad det koster at få sit dyr behandlet?
Nå, men nu er der lige en *biip* der har ringet og sagt at *biip*s kat i flere dage har gået og aborteret. Hun har været i manger smerter. Hvorfor har de ikke reageret før? en hver *biip* kan sgu da sige sig selv at en kat, som aborterer over flere dage, skal tjekkes. Er det uvidenhed? eller ligegyldighed?
Uanset hvad så bliver jeg så edderspændt, hver gang jeg får sådan en i røret....
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
Glad for, jeg ikke er i dine sko - Det kunne jeg ikke klare uden at få mavesår!
feb 2005
Følger: 246 Følgere: 240 Katte: 4 Emner: 470 Svar: 2.934
Ja, selvom du jo skal tale høfligt til vedkommende, kan jeg sagtens forstå din afmagt og vrede! Men skræm ham/hende nu ikke væk.
Hvordan har mormissen det? Er den kommet i behandling, eller er på vej?
Og hvordan går det i øvrigt med dig, <b>Cemile</b>? Længe siden.....
Poteklem herfra.
apr 2006
Følger: 36 Følgere: 34 Katte: 4 Emner: 157 Svar: 1.226
*mega*: Nej, jeg ryster også bare på hovedet nogen gange over folk.. Men her blev jeg virkeligt forarget...
Azizam: Nej, jeg skræmte hende ikke væk. Sagde tværtimod atdet var det rigtige hun gjorde i at søge dyrlæge. Jo før, jo bedre. Dyrlægen rystede også bare på hovedet da jeg sagde det :S Altså nogen mennesker...
Jeg har det skam fint. Tak fordi du spørger
feb 2005
Sagde hende damen med missemoren at hun ville komme ind med katten, eller hvad? Hvad skete der ellers?
Åh, jeg håber at hun er på vej med hende! Tænk at nogle mennesker ikke kan se fornuften i at søge dyrlæge, selv når de mest makabre ting sker med deres dyr!
Jeg er glad for at du har det godt, på trods af at du brænder inde med en vrede over visse personers behandlinger af dyr af og til!
Potekram.
apr 2006
feb 2005
Stakkels mormis!
Nå men søde, jeg er meget træt, så smutter i seng nu, men håber vi snakkes ved.
Godnat min ven.
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
jul 2007
Følger: 24 Følgere: 27 Katte: 8 Emner: 72 Svar: 573
Selv om jeg ved, at mange folk som anskaffer sig et husdyr i virkeligheden ikke aner hvad de har at gøre med.....
JEg hører mange ting - bla. fra killingekøbere.....om tanker de gør sig om hvorfor dit eller dat....meget af den viden de har, er forældet viden eller bygget på skrøner.....bare tænk på det med kammile teen til øjnbetændelse...eller at katte kan blive forkølet...heldigvis stiller de sig undrende...det er værre med dem som lader stå til.....enten fordi de i virkeligheden ikke har penge til at have et husdyr eller fordi de har en anden holdning til dyr...end mange af os har...
anna...
feb 2005
Men dét med øjenbad i kamilleté sagde hun jeg også skulle gøre.
Poteknus.
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.112
Selv min egen læge fraråder at bruge det til mennesker
jul 2007
Følger: 24 Følgere: 27 Katte: 8 Emner: 72 Svar: 573
Min dyrelæge advare mod brugen af kamilli te......ligeledes gør min mentor som har haft mainecoon i 25 år....
Men der er sikkert mange holdninger på dette område også ....som der er på så mange andre..:-)
anna
jan 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Katte: 5 Emner: 2 Svar: 12
apr 2006
I min verden vurderer jeg altid ud fra hvad jeg selv ville gøre, hvis jeg selv var i kattens situation. Dvs v. fødsler og sådan ville jeg jo nok søge meget hurtigt hjælp. Små sår osv. kan i min verden sagtens vente til næste dag, hvis katten ikke har det skidt ellers. Så skal de bare renses herhjemmefra
Så jeg bruger mig selv som parameter, når jeg skal vurdere mine dyr. Hvad jeg ikke ville byde mig selv, byder jeg heller ikke dem. Og da de ikke kan fortælle mig hvad der er galt, kommer de nok tiere til dr. dyr end jeg kommer til lægen *gg*
Uvidenhed eller ligegyldighed?