{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
722 visninger | Oprettet:

Mystik om Freddie... {{forumTopicSubject}}

Freddie skal da snart have sin private tråd smiley

Freddie har jo HD og AIHA.
Der er ingen tvivl om at han har ondt for tiden, for halen slæber og han får tics når man rører ved ham. Jeg må ikke give ham Metacam fordi han får Medrol!
Altså er der kiropraktik og laser som alternativ.

I dag var han med ude at gå tur - ned til min søster i nabolaget og jeg bemærker intet på ham før døren går op og hun siger:
Hvorfor savler han sådan og hans ben ryster.
Ganske rigtigt! Han havde noget der lignede fråde om munden og hans forben sitrede / rystede.
Han var ikke påvirket motorisk og heller ikke bevidsthedspåvirket.

Det kan da ikke være smertesignal kan det? Eller er der nogen der har en idé om hvorvidt det kan være relateret til binyrebarkhormon og dets uhyrligheder?
I starten af forløbet havde han noget lignende med hovedet, men det forsvandt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mystik om Freddie...
  • #1   11. apr 2020 smiley Pyyy det lyder da ikke godt smiley desværre kan jeg ikke hjælpe med råd smiley håber det bedste.

  • #2   11. apr 2020 Det kommer anfaldsvist og der er intet nu, men den dyrlæge der har forstand på det, er først tilbage på torsdag - SUK!

  • #3   11. apr 2020 HD er hoftedydplasi.
    Hvad er AIHA?


  • #4   11. apr 2020 kan han have været i nærheden af en frø?


  • #5   12. apr 2020 DKkorat:
    AIHA er Autoimmun hæmolytisk anæmi.

    Immunforsvaret bekæmper de røde blodlegemer uden kendt årsag.
    Han er udredt for blodparasitter, men der var der ikke noget at komme efter - omvendt så smitter det da ikke de andre.

    Dyrlægen siger, at man mener at det er en genfejl og så er det blevet trigget af en virus.

    Anja:
    Nææhh… det vil jeg ikke mene, der er ikke sumpet her i området, men han havde jo noget lignende i begyndelsen af forløbet, der var det bare hovedet der rystede - lidt ligesom tics.


  • #6   16. apr 2020 Åhh Gud!
    Jeg har lige snakket med dyrlægen og i går var han til kiropraktik, hvor han også blev vejet - og han har tabt sig!!
    Det sammenlagt med diarré, øget appetit og den type anfald som er af epileptisk karakter, sporer hende nu ind på tarmkræft, hvilket ikke kunne ses på blodprøve smiley
    Anfaldene kommer sandsynligvis pga. periodisk manglende ilt til hjernen pga. blodprocenten. Anæmien kan være en følge af den mistænkte kræftform.
    Det gode er, at Medrol kan holde sygdommen lidt tilbage, men det er jo kun en stakket frist smiley Han skal faktisk have lidt mindre forsøgsvist, fordi at bivirkningerne er tiltagende.
    Jeg synes altså at det hele bliver værre og værre!


  • #7   16. apr 2020 Kontakt Lise Bang Hansen
    hun kan noget med kræft. hun har hjulpet mig med en kat med lymfekræft


    det er da også noget værre noget med Freddie
    stort kram herfra


  • #8   16. apr 2020 Hvor er det synd for dig, for du kommer til, at tage en svær beslutning om hvor længe han skal leve og hvad der er livskvalitet, kæmpe krammer her fra.

  • #9   16. apr 2020 Jette:
    Det er jeg helt bevidst om og det kan være uger eller måneder, men et år skal jeg nok ikke give ham smiley
    Anja:
    Jeg ved godt at hun kan noget mht. kræft - men skal man???
    Jeg tror nu nok, at Freddie skal have lov til at gøre og spise præcis hvad han vil den tid han har tilbage - alternativ behandling og kemo gør det samme - forlænger livet måske kun i måneder.


  • #10   16. apr 2020 det Lise bruger er små sukkerkugler på et par mm, som endelig bare skal rører tungen.
    jeg fik at vide af egne dyrlæge at min max havde 3 mdr, hos dyrehospitalet som tilbød kemo 6 mdr
    men via Lise fik jeg 1½ år i stedet for.
    med en glad kat som havde det godt til trods for en bette pille 1 gang om dagen.
    så jeg ville nok gøre det igen hvis jeg skulle - alt efter alderen selvfølglig

    når det er sagt så forstår jeg endelig godt dine tanker
    for man skal gøre hvad man følger er bedst for ens kat
    har selv haft en med tarmkræft - det gik vel ca 1 år fra det begyndte til det var slut. Men det var en kat på 13 år så hun fik kun den behandling som egen dyrlæge tilbød
    den kat med lymfekræft var en kat på 5 år. så hun skulle have en change

    men det er aldrig en sjov beslutning at man kommer til at skulle tage på et tidspunkt
    tror vi fleste herinde kender det



  • #11   17. apr 2020 Freddie spiser og hygger sig i haven.
    Han spiser sin pille hver aften.
    Så længe han trives skal der ikke foretages noget. Jeg bruger også en homøpat og ja, sukkerkuglerne er godtnok ikke store, men hvis jeg skal kæmpe med Freddie er det en stressfaktor og det trigger anæmi.
    Han er 9 år og det er ikke nogen høj alder, men er i 4 år blevet behandlet for HD. Da han var 5 fik jeg at vide, at det var progressivt og dyrlægerne havde faktisk ikke spået ham ret lang tid.
    Så man skal sætte det op mod hinanden.
    Jeg kommer til at hade dagen og håber at det bliver på en hverdag inden for åbningstid. Jeg føler, at hvis jeg begynder på homøpati (blomster kan påvirke Medrol) så er det for min egen skyld og ikke Freddies.

    Men for pokker...…………….. det bliver en hård beslutning og jeg håber, at han får lov til at nyde solen nogle måneder, nu er vi nemlig nede i en dosis der ikke er virksom mod anæmi...


  • #12   17. apr 2020 Så lang tid at han har det godt og trives så er der jo hellere nogen grund til at lave mere

    stort kram til jer begge smiley


  • #13   2. maj 2020 Hold da op denne historie er som en rutschebane.
    Han blev jo sat ned i Medrol og fra den ene dag til den næste forsvandt de "epileptiske" anfald.
    Nu har jeg haft "date" med dyrlægen i torsdags og nu er det så konkluderet, at det IKKE er epilepsi, men bivirkninger!!
    Han trives godt smiley
    På torsdag skal han have taget nye blodprøver og scannes, for nu vil jeg så også have vished for om han så har tarmkræft.....
    Sjovt nok, så frygter jeg det ikke, for han har virkelig optur. Han går ture, spiser godbidder hos min søster og går hjem og spiser videre...
    Jamen altså... jeg håber, at maven også har været påvirket, han har vist ikke diarre længere... ikke indenfor og det er længe siden han har haft halen smurt ind i l***.
    Gud hvor jeg håber, at mareridtet er forbi.


  • #14   2. maj 2020 Ja det er da en rutsjebanetur du er på med ham, jeg håber virkelig det går godt til næste undersøgelse smiley

  • #15   2. maj 2020 Håber for dig og Freddie at opturen bliver ved smiley

  • #16   2. maj 2020 vi skal nok krydse finger for at det går bedre med ham - selv i blodprøverne


  • #17   7. maj 2020 Hjemme fra dyrlægen - nu med nye diagnoser...…………………!!

    Han har nu en normal blodprocent - sådan! Han bekæmper ikke længere sine røde blodlegemer - positivt!
    Han har fået Medrol i flere måneder, så nu står jeg med en kat med sukkersyge...……….!!
    I første omgang kun diæt.
    Nu skal han så for alvor ud af Medrol……….. så håber vi bare at hans blodprocent holder ved...
    Han blev jo scannet og der er ingen cancer, men til gengæld har han på et tidspunkt i sit liv haft en blodprop i den ene nyre!!!! Hans nyretal er dog pæne hun anslår at de virker 70 pct.
    Ååååhhhh ja! Nu er der så bestilt RC Diabetic våd og tør som bliver pakket og afsendt i dag! Hurra for Dyrenes Ernæringscenter!

    Det er noget l***, men det kunne dog have været værre....!


  • #18   7. maj 2020 Så var der da lidt gode nyheder smiley

    Har selv et styks sukkesyge kat, og han elsker disse
    https://www.zooplus.de/shop/futter_veterinary/katze/diabetes/5576

    han får fast den fra RC men blander lidt kattovit tørkost i- og de er bare væk med det samme. RC er lidt store.
    Og så får han kattovit vådfoder - fordi den er i sovs - har dog ikke prøvet rc vådfoder fordi han nu er så glad for dem



  • #19   7. maj 2020 Har lige fået en hasteordre på RC både våd og tør fra Hillerød - men det er 10 gange billigere hos Zooplus...
    Noget skulle jeg jo have at starte med...


  • #20   7. maj 2020 Han må godt snart vågne af narkosen, nu er det over 12 timer siden og han kan ikke holde mad i sig og er forvirret...
    Nå men google er min ven og det skulle være normalt op til 18 timer efter narkose at de intet spiser.


  • #21   8. maj 2020 Pyyy håber snart han får det godt igen smiley

Kommentér på:
Mystik om Freddie...

Annonce