{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
464 visninger | Oprettet:

Rund dame {{forumTopicSubject}}

Kokos er nu 7 måneder og er blevet lidt for trivelig!

Jeg så bag på ID fra Hills, at hun skulle have 60 gr om dagen. Jeg har længe bare givet 2 gange dagligt i både foderbold og skål.

Af godbidder får hun Royal canin, den der svarer til ID. Dem får hun ikke mange af. Og så får hun nogle stykker af tørre godbidder fra Sanabelle. Noget jeg har haft stående fra den forrige kat. Dem er hun ret glad for. De 2 bruger jeg ved indkald og hvis vi træner, børster, klipper kløer mm.

Så jeg må konkludere at hun ikke skal have frit adgang til foder. Eller også skal jeg fjerne foderbolden i lænet af dagen. Jeg tror at hun syntes det er sjovt at trille den og der så falder noget ud. Så spiser hun sikkert mere, end fra skålen.

I morgen bliver hun vejet. Jeg tror godt at hun er over de 4 kg. Jeg har så ingen anelse hvad en rag pige på 7 måneder må veje.

Der skal en hele del til, før hun vil rende efter noget. Fjederen er stadig den hun løber mest rundt efter. Drille pinde er ret så så yt i hvert fald pt. Kan det være fordi jeg ikke gør nok, eller er hun bare ikke interesseret mere. Jeg kan få helt dårlig samvittighed. Hun sidder tit bare og kigger eller går rundt og så syntes jeg jo, at jeg skal give hende noget aktivt at lave.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rund dame
  • #1   6. maj 2020 Hvorfor får hun I/D?
    Har hun dårlig mave? Det er foder der feder.


  • #3   7. maj 2020 Når mine ikke gider ret meget, så hiver jeg min pind med Da Bird / Purrsinourhearts eller andre “specielle” fjer, så bliver de helt syge efter den. Jeg bruger en stang der ligner en fiskestang, snoren er gennemsigtig og fjeren flyver og bedre gennem luften. Hader dem med elastik, de er så irriterende.
    Måske skulle du skifte til noget bedre foder?
    Hill’s I/D er jo en dyrlæge diæt til katte som lider af sygdomme f.eks.


  • #4   7. maj 2020 Jeg syntes alle mine killinger, har været lidt runde i den alder, for så at gå rigtigt meget i vækst, og blive tynde og ranglede.
    Jeg ville dog finde et andet foder, med mindre din kat skal have netop det? Du kan få meget andet som er rigtigt godt til den pris du giver for specialfoder fra dyrlægen.
    Brug en lang overgang til nyt foder, så din kat ikke får problemer med maven.


  • #5   7. maj 2020 Jeg ville aldrig begrænse en killing i foder. Her har de adgang til mad 24/7. Altid.

  • #6   7. maj 2020 Dyrlægen sagde hun skulle blive på det til hun var 1 år og så håbe at hun var vokset fra den dårlige mave. Hun fiser kun ind i mellem nu og pøllerne er ret fine det meste af tiden.

    Øv jeg viste ikke at det feder! smiley Hun spiser bare for meget i følge brugsanvisningen. Den har jeg dog først kigget på, efter at jeg syntes hendes facon var blevet stor. Det er udad hun er blevet bred. Hun blev vejet i dag. Den sagde 5 kg. Som sagt aner jeg ikke hvad de skal vejen i den alder. Syntes bare det er meget og de sidste 2 har hun taget hurtigt på.

    Jeg vil lige snakke med opdrætter en af dagene.

    Jeg ville mægtig gerne skifte foder. Men sidst jeg blandede lidt Real Nature i, fik hun tynd mave med det samme. Måske er det det foder hun så ikke har det godt med.

    Jeg er virkelig ikke meget for at eksperimentere, for jeg kan ikke selv vakse hende i måsen mere, nu hun er blevet tungere og hun ormer helt vildt.


  • #7   8. maj 2020 Så skal du høre hvad jeg gjorde for 18 år siden ved ankomsten af min nu afdøde kat Mads!
    Han var dog voksen - en ung kat med konstant dårlig mave - undtagen når han var på I/D.
    Forsøgsvist blandede jeg det stille og roligt op med Sensitive Stomach fra Hills - ved ikke om det eksisterer længere... Hver gang han fik dårlig mave, fik han kun I/D i måske 14 dage og så prøvede vi igen smiley
    Sådan fortsatte det ca 1 år og til sidst kunne han spise ren sensitive stomach fra Hills.
    Så kunne man ikke opdrive Hills her i byen længere og det betød, at jeg skifte til den samme variant fra RC og det gik godt. Han endte med at spise helt normalt foder RC Fit indtil han blev syg som 9 årig smiley

    I/D er kun til behandling af dårlig mave - den anden er nærmest vedligeholdelse.
    Prøv det og suppler med ZooLac smiley


  • #8   8. maj 2020 Prøv at supplere med nogle mælkesyrebakterier, synbiotic d-c synes jeg er den absolut bedste. Mine havde også meget dårlig mave etc. så fandt jeg ud af de ikke kunne tåle kylling. Startede så på denne probiotika og et foder med meget få ingredienser for at få maven på ret køl igen smiley

  • #9   9. maj 2020 Opdrætter skriver, at hendes vægt er norma. Hun har helbroderen til hende og han vejer det samme. Hendes linie laver store katte. Så det er i hvert fald fint.

    Jeg gær ud fra at dyrlægen siger til mig, hvis jeg skal have noget andet. Jeg står for at skulle have en ny pose. Så må jeg høre hvad de anbefaler, ud fra den afføring hun har nu.


Kommentér på:
Rund dame

Annonce