{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor længe vokser katte?
  • #1   19. maj 2020 Jeg tror det er forskelligt afhængig af race. Tinka som er British Shorthair vil stadig vokse indtil hun er 3 år. Tror at BS hører til blandt de racer, der er længst tid om at blive færdig med at vokse smiley Hvordan det er Bengal ved jeg ikke. Håber andre har bedre svar til dig smiley

  • #2   19. maj 2020 MCO vokser 3-4 år, alt efter om det er hun eller han og om den er fertil eller kastrat.
    Men der er forskel på racerne.


  • #3   19. maj 2020 Som de andre siger så er racer forskellig. Ragdoll vokser til de er ca 1,5 i kroppen. (Er min oplevelse) Og så begynder hovedet at bredde ud og kroppen så småt at forandre sig indtil de er 3 smiley

  • #4   19. maj 2020 Jeg tror Monty bliver næsten på størrelse med en tiger for han ligner en. smiley

  • #5   19. maj 2020 De store vækstzoner i skelettet stopper omkring 9-10 måneders alderen (nogle før), så efter det bliver de ikke rigtig længere eller højere, men rigtig mange racer UDVIKLER sig indtil de er 3-4-5 år (f.eks. fortsætter européen til de er 5 år). Det betyder de vokser i breden, kraniet bliver ofte lidt større/bredere, og brystkassen bliver bredere, samt de sætter flere muskler over årene (nogle katte gemmer også mere og mere til "dårlige tider" smiley ) - men decideret stopper med at vokse, det gør de inden de er fyldt 1 år smiley uanset race

  • #6   19. maj 2020 Mange tak for svar, han er en rigtig bamse på 5,4 kg lige nu. Da han er en Toyger skal han gerne blive bredere i hovedet og se muskuløs ud smiley

  • #7   19. maj 2020 Han er ikke den absolut “bedste” i forhold til show katte, men han er heller ikke den værste. Lige nu er han en rigtig glad fyr og styrer selv mad indtag (fri tørfoder og vådfoder).
    Det er spændende at forskellige racer udvikler sig anderledes, jeg glæder mig rigtig meget til at se hans pels når han bliver ældre smiley


    profilbillede
  • #8   19. maj 2020 Han er smuk, jeg mener så at han har sin voksne pels i den alder han har.

Kommentér på:
Hvor længe vokser katte?

Annonce