{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.838 visninger | Oprettet:

hvor længe vokser de {{forumTopicSubject}}

Hej .. jeg har to mco der bliver 1 år i dag, og så var det jeg tænkte.. jeg ved godt de siger at de først er færdig med at udvikle sig om nogle år, - men bliver de ved med at vokse i længden og tage på... jeg synes ikke mine er ret store... de vejer ca. 6 kg -
deres mor er en stor flot kat, - større end jeg havde forventet og deres far var ikke voldsom stor men fik at vide at det var fordi han ikke var neutraliseret...

kan jeg forvente de tager mere på?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvor længe vokser de
  • #1   28. maj 2009 Det som jeg har prøvet med min mco er og har læst mig til er, at de ikke bliver længere eller højere efter 1 års alderen, men forandrer sig i breden og tager på. De får flere muskler og får den der typiske mco udseende. De kan godt nok se lidt ranglet ud indtil de er 1 år gammel. Deres fuldstændige statur har de med 4 år. Men de kan godt variere i størrelsen. Min store mco hankat på 4 år vejer godt 9,5 kg. Min anden, som er 3 år vejer kun godt 6 kg. Selv om de har samme far, men forskellige mødre.

  • #2   28. maj 2009 Jeg havde en der var 8½ kg, da han var en 10 mdr. Han har ikke taget på vægtmæssigt, men han er fyldt ud breden og i hovede størrelse. Han bliver 2 til august og vokser stadig på den måde.
    så har jeg en på 1 år (for et par dage siden), han vejer kun 5,5 kg ca., men han vokser så stadig. (400 gram fra d. 4. April til d. 16. Maj. :o) )

    så det er meget svært at sige hvordan dine mon udvikler sig, da det alt efter linier osv kan være meget forskelligt :o)

    Men som silvia siger, så er de typisk færdige i længden ved de 1 år og udvikler sig så i brede, hovede og form :o)



  • #3   29. maj 2009 tak for svaret..
    det var også det jeg regnede med... jeg vil gerne have en stor mco så næste gang jeg skal have én hvad er det så jeg skal se efter...
    kan man se noget på katten, - her tænker jeg

    - den største ved fødslen
    - den største i kuldet ved 12. uge
    - str. på poterne
    - længden på halen

    jeg har kigget på forældrene hvilket var nogle flotte katte, - og synes også mine er rigtigt flotte og skønne, - dog er Toffe efterhånden en noget "høj" og ranglet kat så han ser faktisk tynd ud uden at være det...
    så han burde vel tage noget mere på....


  • #4   30. maj 2009 Hmm.. Diego vejede 3 kg da han var 3 mdr og en uge. Jako vejde 1500 gram da han var 12 uger. Men ellers har jeg ikke observeret andet i den retning.
    Måske ikke den største i kuldet, men gå efter forældre der laver store killinger?
    Der er dog ogå meget andet end størrele i mco? Type, sundhed etc.


  • #5   31. maj 2009 eva

    er ikke interesseret i en mega kat bare for str. skyld , - men ville gerne have en kat der var større end en alm. huskat... men kattens sundhed kommer i første række smiley


Kommentér på:
hvor længe vokser de

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce