{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
699 visninger | Oprettet:

Øregangs betændelse muligvis polypper ? {{forumTopicSubject}}

Silla fik konstateret øregangs betændelse i går . Hun ryster ører og har tydeligt virket irriteret i sine ører over den sidste uge. Da en nabokat og flere andre katte i nær området har været ramt af øre mider . Har hun derfor været til grundigt øretjek 3 andre gange inden for det sidste år . Det er først nu der er fundet de bakterier. Der er ingen øre mider. De andre gange har de sagt hendes ører var fine. Ingen mider ingen ørevoks Der var intet. Hun fik dog en Stronghold i går .
Hvis ikke det Easotic som hun skal ha i 4 dage har virket om en lille måned skal hun i narkose og tjekkes for polypper efter dyrlægens vurdering. Vil i herinde der ved så meget om katte og sygdomme mene det er den mest oplagte og bedste behandling nu efter de 4 dage med det øre spray . Det var bakterier de fandt . Jeg er mest i tvivl om bare 4 dage med det Easotic vil fjerne en øregangs betændelse. Det virker da som en ret kort behandling ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Øregangs betændelse muligvis polypper ?
  • #1   29. maj 2020 Din dyrlæge lyder kompetent smiley Jeg ville følge h*ns anvisninger smiley

  • #2   29. maj 2020 De fleste gange fik min bare en penicelin behandling, men sidste gang fik han 3 ugers behandling, uden resultat, og det var enten en infektion eller en tumor i hjernen, men det skal du nu ikke være bange for, for det er ikke noget som sker ret tit.
    Jeg tror du kan sætte lid til den behandling Smilla får smiley


  • #3   30. maj 2020 Andersen havde øregangsbetændelse en gang imens han gik ude 24/7. Han fik nogle øredråber som var et mix af binyrebarkhormon og penicilin - eller fik er nok et stort ord, for han ville ikke stå stille smiley

    Han kom i narkose og blev tjekket for polypper mv. og fik renset ører, men der var gudskelov intet.
    Jeg har siden fået mistanke til allergi, for han klør ikke så meget oppe ved ørerne mere siden han blev loppe og flåtfri smiley


  • #4   30. maj 2020 Nu ser jeg hvad der sker ved næste kontrol. Ja, det er lidt et hyr med det øre spray men jeg gør det så godt jeg kan. Det er jo ikke ligefrem en behandling man bliver populær af. Bare det hjælper, så går det nok. Jeg spurte om ikke hun skulle ha pencilin men hun skulle prøve det spray nu og så til den kontrol om en måned.
    Den gamle nabokat Simba var heldigvis med til samme dyrlæge tiden efter silla og fik renset ører . Han gik jo og rystede ører. Så der var måske også for meget fokus på de ækle øre mider fra min egen side som jeg var så bange for han kunne ha smittet hende med. Selv om de ikke bor sammen.


  • #5   30. maj 2020 jeg har to med polypper
    og især den ene er meget plaget af det. Pencillin mm virker kun i kort tid og så er vi tilbage til stinke ørerne. værst når de springer.
    hammer træls. For i følge min dyrlæge så er der ikke meget de kan gøre.
    Katten er ligeglad - bare han får sin mad

    har tidligere haft en som også fik polypper og han havde det i mange år indtil han blev aflivet af andre årsager. hans ører var mere eller mindre totalt lukket pga dem


  • #6   3. jul 2020 Lige en opfølgning. Silla har været til sin kontrol hos dyrlægen og der var ikke flere bakterier i ørene. De så fine ud nu. Hun fik så en flaske øre dråber med hjem der bare er kløestillende. Hun fik en del ros for super flot og tyk blank pels . Hun er også rigtig flot i pelsen i år. Så nu håber vi det er overstået med de ører .

    Hvad værre var ovre ved dyrlægen . Sidste måned, hvor skulle vi sidde udenfor og vente pga Corona var der en der mistede sin kat fordi den baksede voldsomt rundt i kassen som så gik op. Lige ud til store trafikerede veje og i fuldstændig fremmed by. Den er desværre ikke fundet endnu. Stakkels kat.


Kommentér på:
Øregangs betændelse muligvis polypper ?

Annonce