Kattepels alle vejne Kattepels alle vejne
Ja som beskrevet, så er der kattepels ALLE vejne, jeg kæler katten 1 gang, og så flyver det rundt med pels... Jeg har aldrig haft så langhåret en kat før, så det har aldrig været så stort et problem...
Jeg har sådan en gummihandske, med dutter på, den tager en god del, og jeg kan samle mange gange, men hun er ikke så vild med den, og den er ikke så effektiv, fordi den er så stor og klodset.
Hvad kan jeg gøre? Er der nogle børster der er rigtig gode, eller hvad gør i?
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 806 Katte: 20 Emner: 117 Svar: 7.351
Når det så er sagt, så har foder rigtig meget at sige mht. fældning. På det rette foder fælder katten kun to gange om året. Vi har 15 katte, og her er mere hundehår end kattehår. Hunden er iøvrigt korthåret.
jul 2014
Følger: 2 Følgere: 11 Katte: 1 Emner: 14 Svar: 179
jul 2018
Følger: 1 Følgere: 30 Katte: 1 Emner: 13 Svar: 559
aug 2008
Følger: 23 Følgere: 14 Katte: 11 Emner: 3 Svar: 13
nov 2013
aug 2008
nov 2013
Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.368
Det link jeg har sat ind, ville jeg købe kam nr 70 til lige at tage de værste hår først og så til sidst kam nr 71 til at gå i dybten med, så du får underulden med og så kan du også mærke hvis der er knuder i pelsen.
https://www.alttilhundogkat.dk/spratts-kam.html
nov 2013
nov 2013
Der er mange flere, end du tror, der har roterende fis og kan finde på de mest utrolige ting. Ellers havde jeg ikke spurgt.
aug 2008
aug 2010
Følger: 49 Følgere: 383 Katte: 4 Emner: 189 Svar: 7.280
Den specielle karte - eller hvad jeg skal kalde den er ikke en Furminator. De er begge fra Kvik
dec 2006
Følger: 10 Følgere: 40 Katte: 3 Emner: 89 Svar: 1.393
dec 2006
Følger: 10 Følgere: 40 Katte: 3 Emner: 89 Svar: 1.393
jul 2014
Følger: 2 Følgere: 11 Katte: 1 Emner: 14 Svar: 179
aug 2008
jan 2019
Følger: 63 Følgere: 270 Katte: 1 Emner: 73 Svar: 759
Jeg har prøvet alverdens forskellige børster, stålkam, furminator mv.
Men Gustav har ikke brudt sig om noget af det.
Så prøvede jeg min egen børste, en plast børste med runde dimser i enderne. Den elsker han. Når jeg tager den frem kommer han og sætter hovedet på den selv .
jul 2015
Følger: 30 Følgere: 310 Katte: 5 Emner: 88 Svar: 995
Mine er dog korthårede men KONG silikone børste er de vilde med og massagebørster i diverse størrelse og former elsker de! Min mor bruger dem også på hendes som har længere hår end mine (Bengalere) kan klart anbefale silikone børster, som sagt har jeg forskellige str. og form, da de tager forskellige mængder hår forskellige steder på dem. Jeg har også lige købt en ny fra zooplus som hedder Pet Tezer, den skulle også være rigtig god til længere hår
jan 2019
Følger: 63 Følgere: 270 Katte: 1 Emner: 73 Svar: 759
Så kommer den godt ind under pelsen i trækker filter ud af underulden så den er helt fyldt med hår
aug 2008
Men jeg vil da ihvertfald kigge på de forskellige børster, mange tak for de mange gode råd
jul 2018
nov 2013
aug 2008
jeg har efterhånden forstået, at du har givet helt op, og bare acceptere, "at sådan er det bare at have kat" men som du kan se på min profil, har jeg dog haft mere end bare een kat, eller 2... MEN som jeg også har skrevet i forummet, så har jeg aldrig haft en der var SÅ langhåret som hende, og det korte pels, og det lange er ikke absolut det samme, slet ikke når det gælder børster:/
Jeg har ALDRIG haft bare halvt så meget pels over det hele, på TRODS AF 5 KATTE SAMTIDIG....
SÅ DERFOR spurgte jeg herinde.... At DU syntes "sådan er det bare" gør jo ikke at det netop "bare er sådan" for havde det været det samme niveau, som da jeg havde 5 katte.... Havde det heller ikke været et problem
nov 2013
God fornøjelse med at have det som alle os andre.
jul 2018
dec 2012
Følger: 2 Følgere: 111 Katte: 1 Emner: 149 Svar: 690
Når jeg børster min, kommer der næsten ikke noget af. Hun bliver bare floffy af det
Uanset hvilken race, så er det bestemt ikke normalt at hårene vælter af ved kæl på alle tider af året. En langhårskat fælder ikke mere end en korthårs. Det ses bare meget mere, pga længden
aug 2008
Jeg syntes heller ikke det har været så slemt, men det tog godt ok fart for et par måneder siden, specielt for en måned siden, der blev det RIGTIG slemt..
Jeg snakkede med en dyrlæge, som foreslog nogle dråber til nakken, der kan mindske fældningen, så jeg må jo prøve det..
Jeg ved godt man ser det mere, men det er sådan noget helt fint dun pels, syntes bare aldrig jeg har oplevet det så slemt før... Men det har også altid været udekatte, hende jeg har nu, er en indekat, men det burde ikke have noget at sige med, når man kæler hende, og så det flyver rundt
dec 2012
Hvilken måned er din fra? Jeg tænker at jeg også kommer til at vælte mig i blød pels, når Kokos skal til at fælde. Hun har den senere måned været i kraftig farveforandring. Det er også vildt, som hendes pels er eksploderet. Hun er kæmpe
I din beskrivelse af din kat på din profil, genkender jeg 100% som Kokos også er. Der skal kæles og holdes med selskab. Hun ligger mest på gulvet, sikkert pga pelsen. I starten brugte hun dog meget sofaen, min lænestol, hendes sansegynge og kradsetønde. Nu bruger hun kun gulvet og mit spisebord i køkkenet.
Den killingetid var meget hurtigt overstået. Var det også det med din? Lige pludselig var der meget hun ikke gad mere, hvor hun før løb efter den mindste bevægelse. Pt. er insekter dog et hit og hun læner efter sin mad, da en del af den smides rundt i stuen. Hun elsker den leg.
Min er også “indekat” det skrev jeg under på, da jeg købte hende. Jeg har dog indhegnet have på ca 25-30 kvm. Den nyder hun rigtig meget nu.
Er du glad for valget af racen?
Min hedder, ud over Kokos, Hot summer Night. Hele kuldet er opkaldt efter Top Gun titelsange
aug 2008
Men jo, nu du siger det, så har hun smidt det meste af alt dunet
Men hendes mor var meget blød i pelsen, meget alla en hellig Birma, syntes jeg
D 17 oktober, var hun 12 uger, der hentede vi hende, så hun er august killing, må det være
Men ja hun tog også ENORMT fart med at skifte farve ligepludselig, der er så ikke sket sååå meget igen, siden fældningen tog fart, og jeg sagde også til min kæreste, at jeg syntes hun er blevet kæmpe... Og når man så tænker på, at de først burde være fuldvoksne, når de er 4... Så bliver hun nok stor
Men jah killinger tiden var lidt hurtigt overstået, meen som du selv siger, insekter, det får hende op og ringe... Og hvis vi selv leger med hende.... Den eneste leg hun gider og. Det er at vi kaster pinden, og hun kommer tilbage med den.. præcis som en hund
Ja jeg er rigtig glad for racen, og jeg kunne BESTEMT godt se mig få flere af dem en dag... Meeen må nu indrømme, at min absolutte drømme katterace, stadig er en sphynx
dec 2012
Kokos var vild med spiraler og dem gik hun med i munden. Det er hun kommet sig over. Jeg havde ellers købt stort ind af dem, for en månedstid siden, for hun fik dem altid kastet ind steder, som jeg endnu ikke har fundet. Men de nyindkøbte ligger urørt i skuffen.
På nogen punkter er det dejligt hun er blevet “voksen” men det er nu sjovt at se dem drøne efter diverse legesager. Jeg har virkelig ikke troet, at de så hurtigt blev magelige.
Hvis sphynx er din race, hvorfor har du så købt en ragdoll? Jeg tænker at de er dyre men en stamtavle ragdoll er nu ikke helt billig hellere.
aug 2008
Hehe, min kat har et eller andet med sodavands propper.. de larmer så dejligt syntes hun
Meen nu er det mere bare at være efter hunden engang imellem
Men ja man savner lidt allerede nogle af de killinger ting, men jeg syntes ikke at hende jeg har, har været så slem en killing, i forhold til huskattene
Det var også lidt en af grundene til, at vi ikke har stamtavle, jeg gad simpelthen ikke betale, slet ikke når den stamtavle ikke betyder det store for mig
Men hun var en gave fra min kæreste, og han faldt selv for ragdoll kattene, så jeg måtte jo lidt vælge en race, så jeg kunne varme ham op, til at blive glad for katte... Og nu ELSKER han kat, så No problem in the future
Og så koster en sphynx alligevel minimum 9000kr. Af dem jeg har set so far
maj 2020
Følger: 4 Følgere: 13 Katte: 1 Emner: 2 Svar: 8
aug 2008
Kattepels alle vejne