{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
826 visninger | Oprettet:

Mor til Loui
Mor til Loui
Tilmeldt:
26. okt 2019
Følger: 13 Emner: 1 Svar: 1

Det bedste foder til 1 årig kastreret hankat {{forumTopicSubject}}

Hej alle,

Jeg har en hankat som er 1 år gammel og kastreret. Jeg leder efter det perfekte foder (pris er underordnet, så længe foderet er af top kvalitet). Han får pt. Essentials the Jaguar, men da han er kastreret er jeg i tvivl om, om jeg bør benytte foder til kastrerede katte, grundet de kan danne nyresten. Hvad er jeres råd, vejledning og erfaringer?

Mvh. Louis mor


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Det bedste foder til 1 årig kastreret hankat
  • *Berit*
    *Berit* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 5 Følgere: 474 Katte: 5 Emner: 5 Svar: 499
    #1   14. jul 2020 Det der udgør den største risiko for at katte danner urinsten, er hvis du kun fodrer med tørfoder.
    Det bedste du kan gøre, er at give vådfoder ved siden af hver dag.
    Så du er sikker på at katten får nok væde.


  • #2   15. jul 2020 Hvad anbefaler I som vådfoder til kastreret hankat

  • #3   15. jul 2020 Ja, men jeg leder nu også efter tørfoder til min kat?

  • #4   15. jul 2020 Herinde er der mange ligeså mange meninger om foder som der er katte. smiley
    Det vigtigste er, at det er et mærke han trives med og så er der noget om, at indholdet af - tror det er magnesium, skal være under 0,?

    Jeg har altid brugt Royal Canin - ikke sterilized og så fodret med vådt ved siden af.
    Jeg har ved gud haft mange sygdomme i huset, men 7-9-13 intet med nyrer.


  • #5   15. jul 2020 Godt råd med vådfoder, husk på at katte ikke kan fange senior eller junior mus/fugle i naturen, uanset hvilken alder din kat har, så skal den leve af kød, og du køber det bedste foder som du har økonomi til, helst med mindst 30% protein og 20% fedt, der skal helst være kød fra navngiven art på de 3 første pladser, altså kylling, fisk, lam mm.
    Jeg bruger Orijen som hovedfoder og ziwipeak som det ekstra, og de får vådfoder 2-3 gange dagligt, der bruger jeg både super gode fodre med stort set kun kød og også billigere varianter, men de skal helst være uden sukker, ja der bliver puttet sukker i kattemad smiley selvom katte ikke kan smage sødt, og ikke kan omsætte det til andet end fedt på sidebenene.
    Jeg kender ikke det foder du bruger, men er det af god kvalitet og din kat trives, så bør der ikke være grund til et skift, noget andet er at jeg har lært af dårlig erfaring, at det kan være en fordel, at fodre med mere end en slags,,, både for at katten ikke skal blive kræsen, og fordi du ikke kommer i den situation hvor du ikke kan få fat i det du plejer at købe, og så må skifte til andet foder alt for hurtigt, men den dårlig mave som resultat.


  • #6   15. jul 2020 Jeg bruger også Orijen, fordi det lever op til krav om højt protein og fedtindhold og har indholdsfortegnelse, som Jette beskriver og anbefaler. En gang i døgnet suppleres med topping af Royal Canin British Shorthair. Årsagen til at det er blevet netop RC som topping er, at Tinkas opdrætter bruger det mærke, og har flotte sunde katte.
    Derudover får hun alt det vådfoder hun har lyst til - det bliver dog kun til ca. 30-35 g. dagligt. Tinka er kræsen, og spiser udelukkende tunvarianter med rent kød/filet.


Kommentér på:
Det bedste foder til 1 årig kastreret hankat

Annonce