{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
668 visninger | Oprettet:

Indekat og udekat? {{forumTopicSubject}}

Hej!
Jeg har to katte. Den ene er en killing lige nu, den anden er lidt over et år gammel og er udekat. Jeg har gået og spekuleret meget over om jeg vil have den lille killing til at være udekat også, da jeg tit har været meget urolig når den store kat er ude. Hvis jeg kunne gå tilbage ville jeg hellere at den store kat blev indekat, men synes det er for sent nu og derudover også synd hvis jeg skal tvinge den til at være inde. Mit spørgsmål er så bare, er det underligt at have en udekat, og en indekat? Tror bare jeg vil være for urolig hvis de begge for lov til at gå ude? Er det synd for den lille når den kan se den store kat gå ud og den ikke må? Håber det giver mening smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Indekat og udekat?
  • #1   28. jul 2020 Jeg ved der er folk som har det, og hvor det fungere, men har du mulighed for det,, så vil en løbegård måske være løsningen, for så har de begge et udeliv i beskyttede rammer.
    Normalt skal den lille også være inde til den er ca 9 mdr og første ude tur bør være i godt vejr ( hvis den nu bliver væk) og det er bedst at holde begge katte inde, mens de lære hinanden at kende, nogle katte kan vælge at flytte, når der kommer ny kat i hjemmet


  • #2   29. jul 2020 Jeg kan godt se dilemmaet. Nu ved jeg ikke hvordan du bor og om du har have, der kunne blive hegnet ind, så begge katte kunne få luft mm. uden at blive udsat for diverse risici. Det dur ikke, at begynde på, at holde den gamle inde, for det vil næsten med sikkerhed give adfærds problmer for begge katte.

    Jeg har for mange år siden haft udekat og så det dengang ikke som noget problem. Sådan var det bare. Jeg er nu med inde kat nr 2 og jeg vil aldrig igen have udekat. Om du bor på landet eller i byen har for kattens ve og vel også noget at sige.

    En by kat lever et ret stresset liv, da den hver dag skal forholde sig til katte, der har været nød til, at krydse dens territorie. Så er der trafikken, der i mange byer er blevet voldsom og mange køres over. Eller endnu være kommer slemt til skade. Det at de bliver væk hjemmefra på anden vis, syntes jeg også er forfærdeligt.

    Var jeg dig, ville jeg vente med kat nr 2, til kat nr 1 ikke var mere og så have inde kat fremover.


  • #3   29. jul 2020 jeg tror katte er ret ligeglad. (: min kat kan os se andre katte udenfor og hun kigger bare på dem.

  • #4   29. jul 2020 Næhh det er ikke underligt smiley
    Lucas har aldrig set livet udenfor, for han er 100 pct. indekat og vil ikke gå i sele.
    Freddie får lov til at komme ud på egne poter i begrænset omfang.
    Elvis kommer kun ud i sele (lige bortset fra, da han stak af for min kattepasser i ferien)
    Andersen er mere ude end inde - såeh det kan godt lade sig gøre smiley


  • #5   29. jul 2020 Løbegård eller indhegne haven er de løsninger for både dig og begge katte.
    Du slippe for bekrymnimgern
    Og begge katte kan nyde et roligt liv uden at skal slås blive kørt ned eller bliver væk
    Desuden overholder man lovgivningen ved at holde dem på egen grund


  • #6   29. jul 2020 Tak for svarerne, det dejligt! Altså havde overvejet at indhegne min lille terrasse som er ved min lejlighed, men spørgsmålet er så hvad er den bedste måde at gøre det på ?? tænker bare at en kat kat hoppe sindssygt højt, så nogen der ved hvordan man evt kunne indhegne min terrasse og lave en slags gård ud af det. Eller hvad men ellers kunne gøre? smiley

  • #7   30. jul 2020 Jeg bor også i lejlighed og i forhaven er der ikke hæk, så man kan se mit hegn, 180 højt hvor der øverst er et indbuk, i baghaven et nettet væk i hækken, det holder mine inde, men måske ikke din? Min datter har net om sin overdækkede terrasse for hendes ene kat er svær at holde inde.

    profilbillede
  • #8   30. jul 2020 Fedt, har fundet en video på YouTube hvor man laver det selv, tror min far vil hjælpe med det! Kan ligge et billede op engang når det er lavet smiley

  • Dorte  H
    Dorte H Tilmeldt:
    feb 2018

    Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 25
    #9   1. aug 2020 Her er der også inspiration til indhegninger at hente: http://www.katteindhegning.dk/index.html


Kommentér på:
Indekat og udekat?

Annonce