427 visninger
|
Oprettet:
Fra udekat til indekat {{forumTopicSubject}}
Jeg har en 4-årig Skovkat, som mest lever ude. Hun sover i vores udestue og kan komme ind i huset når hun vil, men hun foretrækker at være ude. Vi bor et sted hvor hun ikke kan genere naboer og ikke kommer på offentlig vej.
Til december flytter vi til byen og hun skal ikke gå frit. Planen er enten en voliere eller kattehegn omkring haven.
Forslag til hegn?
Hvordan introducerer vi hende til det begrænsede liv?
jeg tror ikke hun vil acceptere et rent indeliv.
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 67 Katte: 4 Emner: 75 Svar: 9.174
Jeg har set mange tilfælle, hvor det går godt med udekatte, som så skal bo “inde”, men netop en løbegård kan være altafgørende, for så er der stadig et udeliv, og hvis hun hellere sover ude, så har hun stadig muligheden, bare i skaber den mulighed for hende.
Held og Lykke med det hele.
Ps. Mange katte bliver pludselig væk, når flytterodet begynder, så jeg foreslår I holder hende inde, før I starter med at pakke,,,, og pas enormt godt på, at hun ikke smutter ud både før og efter flytning, det er der det tit går galt med at katte bliver væk.
Jeg plejer, at lave et rum, hvor katten kan være, under selve flytningen, enten i den gamle bolig, eller den nye, bare så der ikke er nogen som ved et uheld lukker kattene ud,,,, seddel på døren, som ikke må åbnes, fordi katten er der inde.
mar 2015
Følger: 28 Følgere: 33 Katte: 2 Emner: 2 Svar: 49
dec 2023
Følger: 5 Følgere: 7 Emner: 3 Svar: 24
Fra udekat til indekat