{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.335 visninger | Oprettet:

Fra udekat til løbegård.... {{forumTopicSubject}}

Da min udlejer vil sælge lejligheden, som jeg bor i, skal jeg flytte indenfor den nærmeste fremtid...

Tror I mine to katte på 8 og 10 kan vænne sig til at være i løbegård og ikke mere kunne løbe frit...

Tror ikke det vil være et problem for min hunkat, da hun er flyttet med mig 3 gange og god til at omstille sig. Det første år jeg havde hende, var hun udekat. Hun er ikke ude så lang tid af gangen.

Hankatten elsker at være ude og fanger mange mus, så det er ham, jeg tænker mest på, mht til om de kan blive udekatte. Han er flyttet med mig 2 gange. Han har en gange bidt pelsen af halen pga. stress og gjorde det samme, da jeg flyttede fra min x-mand og først kunne have ham igen, da jeg fik lejlighed efter 3. mdr.

Den nye lejlighed vil være på ca. 60 m2.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fra udekat til løbegård....
  • #1   23. jan 2016 Det er selvfølgelig svært at sige, men jeg ville da give det et forsøg. smiley men du kender jo dine katte bedst? smiley

    Hvad er alternativet? Hvis han evt. skulle til et andet hjem, ville det jo også stresse vildt meget. Og ellers er der vel kun aflivning tilbage?


  • #3   23. jan 2016 Jeg ville gøre det, bare de kan få en løbegård, og kan du så se, at det ikke går, så må du handle på det.
    Giv det en chance.


  • #4   23. jan 2016 Aflivning eller nyt hjem vil aldrig komme på tale...

  • #5   23. jan 2016
    "Da min udlejer vil sælge lejligheden, som jeg bor i, skal jeg flytte indenfor den nærmeste fremtid... "


    NArrh, det tror jeg nu ikke, du skal (medmindre du selv vil).

    Du har da før prøvet at lave løbegård til dine katte?...
    Du kan jo lade det komme an på en prøve, om de vil acceptere det igen. Dog ret ærgerligt med anstrengelserne, hvis de ikke vil.



  • #6   23. jan 2016 jeg har haft løbegård i 17 år og har i den tid haft flere katte som har gået ude som udekatte - selv velvoksne hankatte - og har ikke haft nogen problemer. og har da pt 14 men har været oppe på 19 flere gange.
    det vigtigste er højden på løbegården. katte vil gerne kunne overskue tingene.
    en god ting er at have tag på. katte gider ikke at være våde.

    jeg vil tror at de fleste katte finder sig at få en løbegård. bare der er noget at kigge på.

    jeg gør det at jeg nogle gange om året, laver lidt om på løbegården, sådan at de får noget nyt/andet, så at der sker noget nyt. foder fugle lige ude foran løbegården. har da både fugle og en gang en mus i løbegården - de skal nok finde ind - hvilket kattene så syntes er rigtig sjovt

    en klar fordel er at man ved hvor ens kat er. det er rart at vide at ens kat er i sikkerhed


  • #7   23. jan 2016 Ja jeg har haft løbegård, da jeg boede i hus, men det måtte jeg Ikke lave, der hvor jeg bor nu.... Nu hvor de har løbet frit 6 år, er det jo ikke sikkert, de vil kunne vænne sig til det.

  • #8   23. jan 2016 God ide at lave om på løbegården Anja.


Kommentér på:
Fra udekat til løbegård....

Annonce