{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.449 visninger | Oprettet:

Fra udekat til indekat {{forumTopicSubject}}

Hej da jeg står for at skulle flytte i allernærmeste fremtid overvejer jeg at gøre Max og Mini til indekatte. De har været udekatte i ca. 8 mdr. . Det nye sted ligger lige op ad en sportsplads og begge katte er vilde med bolde !!!, kan I se problemet. Men hvordan gør jeg ? Et andet problem er at Max er ekstrem tykpelset og i det nye sted er der gulvvarme over det hele og ingen decideret kolde steder. Hvor jeg bor nu elsker han at ligge ude i baggangen hvor der er køligt.


Kommentarer på:  Fra udekat til indekat
  • #1   2. jan 2015 Når først en kat har smagt udelivet, er der ingen chance for, at de kan tilpasse sig indelivet. Har du et alternativ til, hvis de ikke gider være indekatte?

  • #3   2. jan 2015 Jeg syntes ikke at man bør gøre en udekat til indekat, jo hvis man kan gøre det med indhegnet have eller har en plan B hvis ikke katten trives, for selvfølgelig kan man prøve, men man skal være villig til at hvis man kan se at katten ikke trives at den så kan få sin frihed igen, alt andet ville være tortur for katten..

    Og Indigo du kan nu nemt komme ud for at din kat på et senere tidspunkt vil reagere på ikke at have den frihed den før har oplevet, der kan godt gå et langt stykke tid hvor katten acceptere tilstandene og så senere reagere frustreret over ændringen og reaktionen kan være forskellig, det behøver ikke være piven ved døren eller kradsen på døren, det kan være urenlighed, aggressioner m.m.

    Men nu var det jo blot 2 mdr. den prøvede friheden og så er chancen jo selvfølgelig større for at katten acceptere end hvis det er næsten 1 år eller mere..


  • #4   2. jan 2015 Enig med Heidi.

    Er der nogen mulighed for afgrænset udeliv?

    Her har jeg to langhårede katte og den ene har masser af underuld, og jeg har gulvvarme, men her er gulvene altså ikke varen hele døgnet, de varmer kun op når temperaturen i rummet er for lav, og så har jeg sat lavere temperatur i gang og soveværelse,,, men de ligger da helst på de varme gulve, og ellers kan de jo gå i højden.


  • #5   3. jan 2015 overvej løbgård
    har selv mine 16 i løbegård uden problemer - selv mine store tilløbere hanner elsker den.

    vedr dine lidt lune kat, kan denne overvejes
    http://www.zooplus.de/shop/tierbedarf/auslaufmodelle/sonderangebote_hund/betten/441416


Kommentér på:
Fra udekat til indekat

Annonce