2.892 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

fedtet pels fedtet pels

hej jeg har før skrevet om artur´s pels men fik ikke rigtig nogen svar hmm....
nååg men arturs pels er blevet mere fin efter at have klippet ham men på arturs hale er han helt fedtet hvis du spreder pelsen så der kommer en bar plet er han fedtet helt ned mod huden er der nogen der ved hvad det kan være???

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af gardinstang – soveværelse. 500 kr.
  • Have mand 500 kr.
  • Nedtagning af ladeboks 1.000 kr.
  • hækklipning 1.490 kr.
  • Installation af vaskemaskine og tørretumbler 1.500 kr.
  • Rulle en rullegardin op 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  fedtet pels
  • #1   15. jun 2008 Lyder som fedthale....
    Jeg plejede at bruge et eller andet grønt opvaskemiddel, (har glemt hvad det hedder og det eksisterer nok heller ikke mere) som jeg lod sidde et stykke tid, mens det opløste fedtet...

• #2   15. jun 2008 okey kan jeg bruge andet tror du

• #3   15. jun 2008 fairy opvaske middel er godt.

• #4   15. jun 2008 okey mange tak er løbet tør for opvaskemiddel og babypudder har jeg ikke nu men kan købe det imorgen er der andet jeg kan prøve indtil da

• #5   15. jun 2008 Missemor... nej det var noget jeg købte i supermarkedet...
    Det gælder om at opløse fedtet og man skal ikke rede det ud, da man så risiterer bare pletter på halen...
    Det er vist noget genestisk og arveligt....

• #6   15. jun 2008 Min basse har det også. Det kommer fra en fedtkirtel som sidder ved haleroden. Det er specielt fertile hankatte som har det meget. Man skal holde øje med der ikke kommer betændelse i

• #7   15. jun 2008 jeg har fået en lille prøve med noget der hedder grase remover shampoo fra anju som jeg skal ha vasket min han kat i når vi skal udstille da han os fedter lidt ved halen og bag ørene.

• #8   15. jun 2008 Jeg fik at vide hos min dyrlæge at man ikke kunne fjerne det, så er glad for at høre at man godt kan. Basse har rigtig meget halefedt og da han jo er hvid ses det rigtig meget

• #9   15. jun 2008 grase=grease

• #10   15. jun 2008 Nu er jeg ikke katte ekspert men jeg ville da aldrig nogensinde bruge opvaske middel på mine katte, det er jo ikke meningen det skal bruges til den slags, hvis jeg er nødt til, at vaske min lille thor engang imellem bruger jeg altså baby shampoo fra matas som er svanemærket, så jeg ved det både er skånsomt mod kattens hud, og mod miljøet.

• #11   15. jun 2008 Vi vaskede basse i katte shampoo og det tog ikke fedtet på halen, så babyshampoo kan desværre nok hellere ikke gøre det. Men en sød og go tanke :O) Vil prøve rådet med en smule opvaskemiddel. Og så længe det kun er på halen sker der jo ikke så meget ved det

• #12   15. jun 2008 Katteshampoo kan ikke fjerne fedthale. Jeg er oz opdrætter, og ved da efterhånden lidt om hvad man er oppe imod ;O/

Jeg bruger noget som hedder Goop. Det er skide godt i mine øjne. Men det er oz et af de lidt kradse produkter.
    Goopén bruger jeg til at tage fedthaler og fedt krave/øre op til udstilling.
    Til hverdag bruger jeg Sulfo (opvaskemiddel), hvis jeg indimellem skal ha fjernet et par fedt-pletter.

OBS. Tør shampoo har jeg hørt var det bedste mod fedt-haler, da kattene faktisk er sådan indrettet : at jo mere du vasker med shampoo osv... jo mere fedt producerer katten.
    Men jeg ved ikke noget om Tør-shampoo, da jeg endnu aldrig har prøvet det.

• #13   16. jun 2008 Missemor har prøvet opvaskemiddel og det har ikek hjulpet hvor længe skal det sidde

• #14   16. jun 2008 en fertil hankat vil næsten altid have "en grad" af fedthale......før udstilling af min fertile hankat bruger jeg noget fra pitstop/petsilk..... noget der skal gnides i tør pels og så vaskes ud efter 5-10 minutter og DET virker.....

vader lige ud og henter krukken og skriver hvad det hedder

• #15   16. jun 2008 pre-cleaning creme og det er fra Jerob

http://www.petsilk.dk/shop/default.asp

Varenummer: j-pcc-236

• #16   16. jun 2008 Hvis ikke opvaskemiddel kan klare opgaven skal du nok over i Goop eller lignende !

Jeg plejer at masserer *produktet* ind og ned i pelsen de fedtede steder (ikke noget med at ugle eller nuller i pelsen - kun masserer/fordele).
    Så lar jeg det sidde og virke (ca 4-7 minutter under opsyn) alt imens jeg får fuldet håndklæder, temperereret vandet, blandet de shampoo som jeg skal bruge osv...
    Så skuller jeg katten grundigt. Og sørger for at katten er blevet våd på alle hår (også ned i bunden af pelsen)
    Og så er det jeg begynder at vaske.
    Shampoo 1 = en som af-fedter hele pelsen.
    Shampoo 2 = en som vasker pelsen (og fremhæver pelsens farve)
    Shampoo 3 = en som neutraliserer shampoo rester.

HUSK at skylle grundigt. Som hovedregl, siges der at man skal skylle mindst 2-3 gange så længe som man er om at vaske med en shampoo.
    Pelsen skal skrige når du aer en våd (gennemskyllet) pels, siger de ude i byen.

• #17   16. jun 2008 mange tak for jeres hjælp..

Haneben jeg prøver det du foreslog smutter lige ind og kigger på det

• #18   16. jun 2008 Det kan jeg ikke forstå, linket virker her, den koster 139 kr, pitstop har gerne en stand på udstillinger..... det er meget drøjt så der er jo til mange mange gange

• #19   16. jun 2008 her virker linket fint og jeg har bestil det og jep 139 kr eller 209 med forsendelse

Kommentér på:
fedtet pels

Annonce