{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  DNA-test
  • #1   6. aug 2020 Hvis du finder et sted, så sig lige til. Jeg har aldrig hørt om det.

  • #2   6. aug 2020 Hvad jeg ved af, er den eneste garanti for en racekat, når katten har stamtavle.

  • #3   6. aug 2020 Det kan man godt, i udlandet - det er forholdsvis nemt, men det er dyrt (ca. 100$ pr kat) og den information de kan give dig om din kat er ikke ligesom den du kan få hvis det var en hund.
    Racerene katte udgår en meget lille procentdel af hele verdens kattebestand. Det er måske max 10% af alle katte som har en “raceren” kat i deres baggrund. Noget som mange folk misforstår, fordi deres dyrlæge eller venner siger “ih din kat ligner dit eller dat”.
    Man har ikke avlet specifikke egenskaber på katte i mere end 150-200 år. Det er ikke nok til, rent genetisk, at kunne adskille dem via DNA test. Dog kan DNA test vise hvilken region af verdenen din kats forfædre stammer fra (der er 4 regioner). Den kan også vise markører som kan tyde på genetiske sygdomme, dog er den form for videnskab ekstremt kompliceret og hvis din kat f.eks har en markør for diabetes er det ikke ensbetydende med at den har eller vil få diabetes, da ingen aner om markøren har nogen betydning for, om din kat får diabetes.
    Noget af det sjoveste ved DNA test er genetikken bag din kats udseende, som farver. Det er noget af den info du kan få ved en DNA test.

    Firmaer i andre lande lover guld og grønne skove når det kommer til test af din kats DNA - desværre er der ingen regulering, ingen kontrol og ingen studier til at bakke op om deres såkaldte “test” og du kan ikke få at vide hvordan de finder ud af de ting de fortæller. Basically kan de bare sige hvad end de har lyst til om din kat, det er ikke nødvendigvis sandheden for det er ikke ulovligt at gøre. Hvis du har lyst til at brænde penge af på en finurlig test, som svarer lidt til at tage en personlighedstest på facebook, så er det op til dig smiley Jeg ville nok ikke anbefale det


  • #4   6. aug 2020 Dna har langt igen, når det gælder både dyr og mennesker, selv om de er ganske specifikt og målrettet når det gælder nogle ting/sygdomme og gener, så er der laaaaang vej igen, før dna test bliver en viden man kan regne 100% med i alle henseender.
    Ved vi har testet i familien for en specifik lidelse, på sygehus i dk, for om der skulle komme et barnebarn mere, det kunne testen ikke svare på, de er ikke langt nok i deres viden, men vi har alle fejl i dnaét, men ikke alle har betydning, og jo der kom et barnebarn mere, med samme problem,,,
    Elsk din kat for den den er, nyd dens særligheder, det gør vi med ungerne smiley


  • #6   9. aug 2020 Tak for svarene alle sammen, så blev jeg lidt klogere, og ved nu at jeg ikke gider bruge penge på det smiley

  • #7   10. aug 2020 Hvilke kat er det må vi se den smiley

Kommentér på:
DNA-test

Annonce