1.751 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

DNA test af MCO (HCM) DNA test af MCO (HCM)

Hvad siger i til denne måde at teste på?
Jeg har lige brugt samme firma mht test af DCM på en af mine Dobermann, venter svar..........
Overvejer at bruge den til mine katte også, da den jo skulle fortælle om de er bære af HCM generne.
(link fjernet)

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af gardinstang – soveværelse. 500 kr.
  • Have mand 500 kr.
  • Nedtagning af ladeboks 1.000 kr.
  • hækklipning 1.490 kr.
  • Installation af vaskemaskine og tørretumbler 1.500 kr.
  • Rulle en rullegardin op 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  DNA test af MCO (HCM)
  • #1   21. jan 2011 Jeg synes det er rigtigt fornuftigt, men det hvis de bliver testet N/N er det jo ikke ens betydene med, at katten ikke kan få det, da der er andre gener, der spiller ind som man endnu ikke har fundet.

• #2   21. jan 2011 Det er rigtigt nok, men man kan jo heller ikke være sikker via scanning, det skal jo også fortages konstant, jeg vil dog mene at man her kan pejle sig noget mere ind på hvor ens kat står i forhold netop scanningen, eller er jeg helt hen i vejret?

• #3   21. jan 2011 Et uvident spørgsmål: Hvad er det de bliver gen-testet for - og hvorfor det ?

• #4   21. jan 2011 Næ, desværre kan vi ikke være sikker på noget som helst smiley

Jeg synes personligt også DNA er bedre en scanning, da scanningen kunne giver et øjebliks billed.
    Men selvfølgelig hvis det øjebliks billed siger HCM, så er det bedre end DNA.

• #5   21. jan 2011 Annette, HCM er en hjertesygdom og man ved at bla. 2 gener kan være med til at katten udvikler denne sygdom. Derfor er det en god idé at teste for disse gener.

• #6   21. jan 2011 Tak for svar. Ja det kan jeg da kun tilslutte mig. Er der mange race-typiske sygdomme blandt katte, som der er blandt hunde?

• #7   21. jan 2011 Nej, ikke helt så mange smiley

Men der er da nogle. Og nogle af dem er ikke kun race raleteret men generalt. HCM ligger ikke kun til Maine Coon feks smiley

• #8   21. jan 2011 Det jeg bruger testen til, det er, hvis nu de har det gen, så ved jeg det..
    Jeg scanner af samme, grund, hvis de har det, kan jeg tage dem ud af mit avlsprogram..

Så ved jeg da, at de har/ikke har.. hmm forvirret, jeg er

• #9   21. jan 2011 Vores er gen-testet, men jeg ved faktisk ikke hvor meget jeg tror på det...
    Hele tiden finder de jo ud af at nu er der kommet et gen mere...
    Og scanning er jo kun her og nu....
    Og uanset at begge dele ser godt ud kan de jo stadig få HCM
    Hilsen Lisbeth

• #10   21. jan 2011 Ja, det giver jo ikke nogle sikkerhed uanset hvor meget vi tester og scanner og derfor man måske også står lidt med en følse af at ens penge bare fiser ud af lommen.....

Men omvendt hvis vi ikke gør det, kan vi risikere at avle på en, som feks. ville have vist poitiv til en scanning.

• #11   21. jan 2011 Jeg har testet mine katte med svabertest ved
    University of California, Davis....
    Det er nemt og billigt.....

• #12   25. okt 2012 Jeg Scanner mine katte + gentester.. Nogle dyrlæger kan finde på at tag flere foto, dog bruger de kun 1 af dem, men man når at få et par blik..
    Selv om gentesten siger N/N, så er der stadig store chancer for at den har HCM.. Jeg ville anbefale at man gør begge dele og jeg scanner selv mine katte 1 gang årligt, føler ikke at man bare skyller penge ud, da man jo så gør sit, for at undgå denne sygedom..

En ting mere jeg os vil anbefale at man scanner og det er et 1 gangs beløb.. Det er HD, da det også er meget udbredt ved MCO..
    Jeg står selv og skal muligvis lukke katte ned, grunden HD (skal dog nævnes at jeg ik kender resultaterne på HD scanning i nu, venter stadig på svar)..
    Os grunden til at jeg pt ik har lavet flere MCO kuld i år, det er fordi jeg venter på svar fra scanninger (efter jeg lærte Struve opdræt at kende, som der har sat mig ind i alle de forskellige sygedomme ved MCO, viste jeg hvad mit syn på scanniner og test er)..

• #13   25. okt 2012 Karina er det ikke røgen du mener ang HD..

• #14   25. okt 2012 Jo det er det Hanne, kom bare til at skrive scanning, ups GG smiley

Kommentér på:
DNA test af MCO (HCM)

Annonce