{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
829 visninger | Oprettet:

kaster op {{forumTopicSubject}}

Hej!
Har lagt mærke til at mine to siamesere (6 måneder gamle) "ofte" kaster op. Det sker et par gange om måneden og der er kun foder i opkastet, ikke hår osv.

De kastede begge to op 2 gange i går og skal til dyrelægen på onsdag, for at finde ud af om der er noget galt. De nyser også sommetider, men det er mest når jeg renser bakken, så det kan være p.g.a. støv. (dette skal selvfølgelig også checkest hos dyrelægen)

De får RC siamese og RC kitten. Jeg har læst på mange forum at mange katte kaster op p.g.a. RC, kan det være årsagen?

Overvejer at skifte til Eukanuba, er der nogen der har erfaringer med det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kaster op
  • #1   16. jun 2008 Den ene af mine katte kan heller ikke tåle RC, han kastede også op, og havde tynd mave, det hele kom iorden igen da jeg skiftede til hills.

  • #2   16. jun 2008 Så er det nok foderet (de skal selvfølgelig forbi dr. dyr afligevel).
    De får Hills dåsefoder eller rådt kød om aftenen og der kaster de ikke op. Men om morgenen når de udelukkende får RC kaster de op. De kaster også op når de får Hills tender chunks, så de er nok lidt "sarte" når de kommer til foder...


  • #3   16. jun 2008 Uha, jeg bruger også RC og har en kat der jævnligt kaster op. Det er heller ikke hårboller, men maden hun kaster op.
    hvilken Hills er så den mest skånsomme for maven, er der nogen der har erfaring med det?


  • #4   18. jun 2008 OPDATERING:
    Er lige kommet hjem fra dr. dyr og de fejler ingenting smiley
    De kastede op p.g.a. hævede kirtler i forbindelse med tandskift (dr.dyr fortalte at det føles som om nogen stikker fingeren i halsen når de spiser) hvis de kaster op, skulle jeg give dem vådfoder, da det "glider lættere ned".
    Med hensyn til hosten, så var der ikke noget med lunger osv. så konklusionen blev, at det var p.g.a. kattegruset. De hoster/nyser jo hver gang de går på bakken, så vi fik navnet på noget andet grus som vi skulle skifte til. Siamesere har tendens til støv-allergi og astma, så vi skal skifte mærke hurtigst muligt (nogen der vil købe 28kg grus smiley )

    Er så lættet over at der ikke var noget i vejen smiley


Kommentér på:
kaster op

Annonce