{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.029 visninger | Oprettet:

Foder {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Jeg har brug for nogle gode råd angående foder .
Da jeg fik min kat sol killing fik jeg royal canin killing foder og det ville han bare ikke spise . Jo hvis der var blandet vånmad i .
Jeg fik anbefalet iams killing foder og det elskede ham virkelig . Han blev et 1’s tis skiftede jeg tilbage til royal canin Ragdoll foder (blev jeg anbefalet), og det er han glad for, men nu efter skiftet fik min kat en del hårbold. Han havde aldrig hårbold på iams.
Jeg overveje at skifte tilbage til iams igen, men.
Hvad ville i anbefal af foder ?
Min kat er en ragdoll.


Kommentarer på:  Foder
  • #1   13. aug 2020 du skal foder med det din kat trives på
    om det hedder det ene eller noget andet, det kan kun du bestemme
    vigtigst er at katten trives på foderet

    når det er sagt så er det bedre at hårbollerne kommer ind/ud end at de sidder fast

    kan det tænkes at det er første gang at han skifter voksenpels?


  • #2   13. aug 2020 Uanset race bør du vælge et foder som indeholder godt med kød, og nok fedt til, at din kat har en blank pels, og du kan vælge at blande flere slags, både for at dække alle behov, og for at din kat ikke bliver kræsen mange katte vil ikke skifte til andet, hvis de feks har fået RC i flere år, og det kan være et problem, hvis din kat får andre behov, jeg blander selv 2-4 slags foder.
    Det vil være godt at give vådfoder dagligt, men du behøver ikke blande det med tørt, særligt i denne varme skruer jeg op for vådfodret, katte er ikke gode til at drikke vand nok.


  • #3   14. aug 2020 Ville anbefale du skifter til noget med kød i og så fedtprocent på minimum 18% - Og masser af vådfoder, også med høj andel kød smiley Maxizoo kan tit være nemmest at købe fra, fordi de har smagsgaranti. Så hvis du køber noget, og din kat ikke kan lide det, så kan du aflevere resten tilbage og få pengene igen.

  • #4   15. aug 2020 Jeg anbefaler altid minimum 20% fedt og minimum 30% protein fra kød og ikke korn.

    De to første ingredienser bør være kød.


  • #5   15. aug 2020 Mange tak fir jeres gode råd .
    Angeående pels. Det er første gang han skifter sin voksen pels


  • #7   17. aug 2020 En pels gror præcis ligesom vores hår , dog er det specielle at sollys aktiverer noget i hjernen hos katte, som sender et signal til deres hårsække om at gro.
    Derfor ses det mere hos udekatte eller katte med adgang til udearealer (i snor/løbegård etc.) at de fælder meget i bestemte perioder (indekatte er ikke nødvendigvis udsat for nok sollys til at reagere særlig kraftigt, og derfor fælder de normalt ret jævnt hele året rundt).
    Kattes pelsfarve kan skifte med alderen, men hos sorte katte (eller katte med sort i pelsen) skal man være opmærksom på unormale ændringer i farve, som rustrød eller brun. Hvis katten er udsat for meget sollys kan det godt blege farven, men hvis det sker skal man også være opmærksom på at det kan skyldes tyrosin mangel.
    I det hele taget skal man være opmærksom på ændringer i sin kats pels, da det oftest er her de første ting på vitamin eller mineral mangler viser sig. I sig selv kan det være et tegn på sygdommen hos katte.


  • #8   28. aug 2020 Vores erfaring med kattenes mad er at de får hvad de vil have.

    Pt er de ret glade for siamese adult fra RC, men de er bestemt osse glade for sensibel 33, metabolic og råt kød
    De får lidt varieret så de ikke bliver så kræsne igen.


Kommentér på:
Foder

Annonce