{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
891 visninger | Oprettet:

Racer ønsker {{forumTopicSubject}}

Jeg er forelsket mig i en af disse 3 racer.
Ragdoll
Maine coon
Birma
Faldt for dem efter hvad jeg læste, da jeg prøvede at undersøge hvad der ville passe mig bedst, men har lidt svært ved og beslutte hvilken af de 3 jeg skal vælge, så tænkte om i kunne fortælle noget om dem, måske jeg kunne lære mere end jeg har læst, det kunne også være fordele og ulemper, eventuelt hvad i mener ville passe til mig. smiley

Jeg selv bor i lejlighed, så katten ville være en inde kat, lejligheden er 89 kvm.
min kæreste tager på arbejde, jeg er selv hjemme hele dagen stortset.
De kommer til kun at være alene hjemme få gange.
Vil gerne kunne give et godt hjem til katten med hvad den har brug for. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Racer ønsker
  • #1   23. aug 2020 Jeg er nyopstartede ragdollopdrætter så svare gerne på spørgsmål om Ragdoll.

    Men hvad du skal vælge det er kun dig selv der kan tage den beslutning.

    Hvad har fået dig til at vælge de 3 racer ud?


  • #2   23. aug 2020 Grunden til valget af disse, var at det jeg læste om dem er at de virkede meget social altså til og ville være nær en og kæle og lege lidt, og så kan jeg godt lide især ved Maincoon at de er store katte, og så virkede de til og være gode inde katte, og ja kan godt lide udseendet på dem hver især.
    Jeg faldt bare godt over deres beskrivelser på denne side.
    https://www.royalcanin.com/dk/cats/breeds/breed-library
    Har lidt svært ved at forklare på skrift, så håber jeg har fået forklaret det ordenligt.


  • #3   23. aug 2020 Det er tre forskellige racer.

    Ragdoll er en lov-energi kat. Jeg kan Max trække 30 minutters leg ud af mine før de vil sove igen.
    De er ikke en skødekat men ligger gerne op ad dig. Og de følger dig gerne rundt i huset hvor end du går.
    Generelt en meget kærlig race.

    Kender ikke de andre racer nær så godt.

    Har ladet mig fortælle at Birma er mere energiske end Ragdoll men skulle så putte mere når de så har krudtet af. Men om det passer ved jeg ikke afhænger nok også af den enkelte kat.

    I Main Coon får du en anden slags kat. Hvor Ragdoll og Birma er designerkatte så er Main Coon så vidt jeg ved mere en naturlig kat.
    Det vil have flere indstinkter og være mere katteagtig end Ragdoll vil hvo en Ragdoll er lidt hundeagtig.


    Jeg har aldrig selv haft Main Coon eller Birma så det er kun ud fra hvad jeg har ladet mig fortælle. Så har jeg forkert fat i noget så må nogen rette mig smiley

    Mit bedste bud for at bestemme dig er at besøge en opdrætter af hver race. Tag en snak om dine forventninger til din nye kat med hver af opdrætterne og mød de voksne katte af hver race. På den måde vil du få et tydligere billede af hvad hver race kan tilbyde.

    Men husk at være åben om at du kigger på flere racer allerede når du kontakter opdrætter. Så ved de at det er et uforpligtende besøg du ønsker smiley

    Med Ragdoll skal du være opmærksom på at der er mange om budet så det kan godt tage op til et halvt år at få tilbudt en killing.

    Med Birma erfarede jeg da jeg overvejede den race at opdrætterne ikke sælger 1 Birmakilling til et alene-liv. De stiller krav om at man har mindst et dyr i forvejen eller køber 2 killinger.
    Det var derfor jeg gik væk fra Birma igen. smiley


  • #4   23. aug 2020 Tusinde tak for svar, vil helt sikkert tage dine råd med mig. smiley
    Også den korte beskrivelse af hvad du ved om dem, selv om nogen bare er noget du har fået fortalt. smiley Det giver også en en bedere overblik over hvad man egentligt vil. smiley


  • #5   23. aug 2020 jeg har selv haft huskatte altid
    men fik min første maine coon for 1 år siden, og har bestilt min coon nr 2
    jeg er postiv overrasket over hvor dejlig kat en maine coon endelig er.
    ja der er pelspleje. Og der vil være totter rundt omkring
    men det er en rigtig kærlig kat som bare vil være sammen med en hele tiden

    Simba min coon er i øjeblikket plejefar til en huskatdreng på 11 uger- har været det i de sidste 6 uger. Lige fra dag 1 har han bare været så dygtig til at passe den lille dreng
    og det er ikke første gang at han er det

    Men det er en god ide at besøge nogle forskellige avlere så du møder nogle katte


    profilbillede
  • #6   23. aug 2020 Opdrættere fortrækker at man går uden om ordet "avler" smiley
    - Bare så man undgår at træde nogen over tæerne.

    Avler er blevet lidt af et skældsord og bruges ofte om dem der laver dårlig avl f.eks indavl, syge killinger, for mange killinger på for kort tid osv.
    Kort sagt en uetisk avler smiley

    Nogle går mega meget op i hvilket ord der bliver brugt så derfor skriver jeg dette. Det er kun ment som en hjælp smiley


  • #7   25. aug 2020 Jeg har en ragdoll og hun lever virkelig op til sit ry og rygte og en hyggetrold. De sælges også kun som indekatte hos i hvert fald registrere opdrættere. De kan ikke klare sig ude, da de som nævnt er designer katte. Min kommer i haven, men den er lukket af.

    Jeg vil som DK Laluna skriver, besøge opdrættere fra dine ønskede racer og se, røre og høre om dem.

    For at få et godt overblik over racerene og mere end 1 opdrætter af hver, tage på katteudstilling. Der træffer du mange af hver af de racer.

    Birma og ragdoll er klart dem der kræver selskab af enten mennekser, anden kat eller andet dyr de kan værre sammen med. Main coon er en anden liga. Birmaer taler i øvrigt ret meget. Så det skal du være til. Personligt ville jeg få pip smiley

    Opdrætteren til min Kokos, er en af de helt rigtige som altid vil tale om racen og hun svarer meget gerne på alt om dem. smiley

    http://www.mainemalawi.dk/


  • #8   25. aug 2020 En ting vedr mine crooner så gå efter opdrætter som tester deres katte
    Og husk at udkommer længst med at gå efter katte med stamtavle. Ja de koster lidt mere men du får gara ntien for at du får det du vil have


  • #9   26. aug 2020 Mange tak for svar alle sammen de er meget brugbare. smiley

    Og har tænkt at gå efter en med tavle, prisen har ingen betydning, betaler gerne lidt mere for ordentlig opdræt. smiley


  • #10   26. aug 2020 Med stamtavle er også din hjælp til at finde seriøse mennesker som tester deres dyr - altid vær opmærksom og spørg hvad der testes for. Det er vigtigt at vide de sygdomme der er i racerne og spørge ind. Held og lykke med at finde den der passer bedst til dig smiley

Kommentér på:
Racer ønsker

Annonce