{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
734 visninger | Oprettet:

Bruger bakken 50/50 {{forumTopicSubject}}

Hej KG

Jeg har fået et problem med vores katte som jeg gerne vil have lidt råd til at løse. de er henholdsvis 2 på 2 år, og 1 på 1 år. kastereret og indekatte

Vores katte har i den seneste måned nu begyndt at bruge vores altan som kattebakke, istedet for de to kattebakker som står på altanen. Dvs istedet for at gå på bakken på altanen,skider og tisser de PÅ altanen istedet for nu. Altid det samme sted ved vandafløbet.

Jeg har prøvet at holde øje med hvornår det sker, men det sker altid når vi enten ikke er hjemme, eller midt om natten så det ligger om morgenene når vi vågner. enkelte gange kan vi gå ud og se at det er sket for 5 min siden, men uden at vide hvem det er. Kattebakkerne er altid fyldt med grus og uden efterladenskaber.
Hvordan for vi dem til at holde op med det grisseri.? for vi har næsten prøvet alt..
Vi har brugt 2 flasker rodalon over de sidste 2 måneder, hvor jeg først skyller tisset væk, bagefter vasker med en grov børste med rodalon og varmt vand og skyller væk igen.
har prøvet at sprøjtet området med gå væk kat.
vi har 2 gange fået fat i en af hver kat som vi fandt ud af havde gjort det, taget dem ud og skældt dem ud mens vi holdte dem ved deres griss.

vi har næsten prøvet så meget nu at vi ik ved hvad vi ellers kan gøre. håber på nogle gode råd smiley

Charlotte & Mikkel


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bruger bakken 50/50
  • #1   19. jun 2008 Man skal i hvert fald ikke stikke deres snude ned i lortet/tisset

  • #2   19. jun 2008 "vi har 2 gange fået fat i en af hver kat som vi fandt ud af havde gjort det, taget dem ud og skældt dem ud mens vi holdte dem ved deres griss."

    Og hvad regnede I med at få ud af det? Højst, at kattene bliver utrygge ved jer, for ellers har de INTET fattet.
    Katte betragter hverken tis eller afføring som noget negativt, men som et markeringsmiddel.

    Der kommer sikkert en lugt fra vandafløbet, som de vil "overdække", så hvad med at sætte bakkerne på det sted?

    Har de andre favorit-tissesteder, så prøv at sætte en skål med tørfoder der. Katte tisser ikke, hvor der er mad.

    At straffe en kat pga. det, vi forstår ved urenlighed, og i særdeleshed EFTER det er sket, er en old-nordisk og heldigvis - med den viden, der er i dag - kasseret metode, der heller ikke hjælper en *DYT*


  • #3   19. jun 2008 Lige mig igen!
    Glemte at skrive, at ganske almindelig hvid lagereddike er langt bedre til at fjerne lugt end f.eks. Rodalon.


  • #4   19. jun 2008 For det første har jeg på intet tidspunkt skrevet at vi holdte deres hoved NEDE i deres tis/afføring. så det vil jeg gerne frabedes.. vi holder dem ved siden af skulle jeg nok have skrevet, Det var et råd fra vores dyrecenter her i byen.

    Så at sætte bakkerne hvor de tisser skulle hjælpe. Det vil vi prøve.


  • #5   19. jun 2008 Men vil da gerne høre nogle bedre moderne metoder, når de råd vi har fået nu er old-nordiske..

  • #6   19. jun 2008 sorry ladis synes sgu i er lidt hårde ved mikkel, han ber om et råd! og så kaster i over ham som løver!

    i har gode råd(du har som altid mega :O) ) men synes i er lige hurtige nok til at dømme, snak pænt så kommer det også pænt tilbage :O)

    mvh jannie


  • #7   19. jun 2008 Pyha, jeg bliver godt nok ked af at høre, at de ansatte i dyrebutikkerne giver sådanne råd smiley Det er skandaløst. Nu er der da heldigvis lige kommet en lov om at dyrebutik-personale skal uddannes.

    Urenlighed kan skyldes stress eller utryghed, og så siger det sig selv, at den metode I har fået anvist ikke hjælper, men snarere gør skade.


    Mht det der gå-væk-kat noget, så tror jeg altså, det er en dårlig ide at bruge i kattenes bolig. Jeg tror det kan stresse dem.

    Prøv evt. at læse Majken Lysholm Steens bog Træn din kat. Jeg er ikke udelt begejstret for bogen, men forfatteren har nogle gode råd, ideer og forklaringer omkring urenlighed.
    Prøv også at søge på urenlighed her på KG. Der har været mange tråde om dette emne.

    Og forresten, hvis jeres bakker er overdækkede, så tag låget af (den ene) og sæt den ved vandafløbet. Måske er det en ide med et tyndt lag grus ... hvis de åbenbart godt kan lide at sætte sig på et hårdt underlag. Prøv jer frem og vær opmærksom på, om der kan være noget, der stresser kattene, for så er det årsagen der skal gøres noget ved.
    Jeg lurer nu lidt på, om det kan have med varmen at gøre... Hvis I har lukkede bakker, så kan der nok blive ret lummert inde i sådan en.

    Jeg håber I får løst problemet.



  • #8   19. jun 2008 Jannie R, jeg kan ikke se, at nogen har været hårde. Det er METODEN og ikke Mikkel, der bliver dømt.

  • #9   19. jun 2008 Må give jannie lidt ret, man skal veje sine ord på en guldvægt her ^^

    har sat bakkerne på det sted hvor de normalt tisser når de ik bruger bakken ved siden af. vi har en gang prøvet at tage låget af for at se om det hjalp men uden held. som overskriften siger så er det 50/50 om de bruger bakken eller ej. men nu ser vi om det hjælper


  • #10   19. jun 2008 Har i prøvet at skifte til andet grus? Vi fik problemer m den ene af vores katte der også pludselig valgte at bruge bakken 50/50... Han tog så afløbet i brusekabinen som toilet... Vi skiftede over til at bruge træpiller i kattebakken og det var det, der skulle til for at løse problemet hos os. Nu er han blevet så glad for sin bakke at han kommer ind fra haven for at gå på toilettet. smiley Vi har 2 bakker til 3 katte.

  • #11   19. jun 2008 han har jo ikke på noget tidspunkt nævnt han stikker hovdet ned i! jeg synes det lød meget negativt, og blev helt overrasket for det ligner ikke mega, men igen det er nemt at misforstå det skrevet! og det er vel ok jeg synes de var hårde og jeg nævnte det?

    for det er jo forskelligt hvordan man "læser" den skrevene skrift, da man jo lige mangler kropssproget , det avr bestemt ikke for at træde nogle over tæerne!

    mvh jannie


  • #12   20. jun 2008 "... han har jo ikke på noget tidspunkt nævnt han stikker hovdet ned i! jeg synes det lød meget negativt, og blev helt overrasket for det ligner ikke mega, men igen det er nemt at misforstå det skrevet! og det er vel ok jeg synes de var hårde og jeg nævnte det?

    Hovsa - Jeg har ikke misforstået noget og forresten heller ikke opfattet det, som at kattenes hoveder blev stukket ned i det. Havde jeg det, havde jeg skrevet med meget STORE bogstaver. (Det sker ellers yderst sjældent for mit vedkommende). Men jeg prøvede klart at give udtryk for mit syn på den slags opdragelsesmetoder.

    Men som et apropos til det dårlige råd fra dyrecentret, så undrer jeg mig ofte over, at folk i dag <b>generelt</b> stadig er så "autoritetstro", at de ikke sætter spørgsmålstegn ved, hvad der bliver sagt ovenfra.

    Ikke ti vilde heste kunne få mig til at følge et sådant råd eller noget tilsvarende, uanset hvem der rådede til det.

    Og det er altså stadig IKKE personligt myntet.


  • #13   20. jun 2008 Jeg følger da også de råd jeg får ved min dyrehandel, det er jo ikke let at forholde sig kritisk hvis det er første gang man har kat... Jeg synes i hvert fald ikke det er let at sortere i hvad der passer og hvad der ikke gør...

    Jeg ved godt at mange af jer har meget erfaring med katte, men I havde det jo ikke fra dag 1, giv da lige os en chance som gør vores bedste for at være gode, men grønne kattejere... Der er jo en grund til at man søger råd...


  • #14   22. jun 2008 Nu har vi prøvet at have bakkerne stående der hvor de tisser når det ikke er i bakken i et par dage. og eneste forandring er at nu tisser de og pøller de lige ved siden af åbningen til kattebakken. altså 5cm fra åbningen. det er frygtelig frustrerende at det virker som om at det er sjovere ikke at gå på bakken. har vasket altanen i kogende vand for at slå hva end bakerier der er, eller lugte de prøver at dække væk. men uden held. vi prøver nu med en extra bakke mere så der er 3 i forlængelse af hinanden. for at se om det hjælper.

  • #15   22. jun 2008 Når de går hen til bakken, men ikke vil ind i den, så kunne noget måske tyde på, at de enten ikke kan lide gruset eller at der er tag over toilettet. (hvis der er låge i bakkerne, så fjern dem).

    Når I nu alligevel vil ankaffe bakke nr. tre, så vil jeg foreslå en stooor åben bakke. Den MÅ de da synes om smiley

    Hvis forbedrede grusbakkeforhold ikke hjælper, så må det være stress af en art eller måske sygdom. (er I sikker på, det er begge katte?)

    (bortset fra det, så sparer man da en masse kattegrus, når kattene besørger et sted, hvor man bare kan skylle efter - slet ikke så dårligt smiley


  • #16   22. jun 2008 Vi har allerede bakke nr. 3. en stor åben en vi havde men ikke brugte fordi det svinede en del med gruset når der ikke var låg på. jeg har taget låget af de 2 andre nu, så de har 3 bakker uden låg. Det spare grus når de bare tisser og pøller ved afløbet. men lygter ikke særlig godt

Kommentér på:
Bruger bakken 50/50

Annonce