3.442 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

fandt min kat død fandt min kat død

sidder her og stor tuder. Min kat moonlight lå død nede i vores udhus her til morgen.

fatter intet af det. Hun var i løbetid men det er alt. Ingen sygdom. passet med alt.

MIne fine avlsmis der lige var blevet et år. Jeg er i chook lige nu.

Hvad kan der være sket? Noget jeg kan undersøge? Jeg er helt ved siden af mig selv lige nu.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  fandt min kat død
  • #1   20. jun 2008 Åh nej dog, hvor er det dog forfærdeligt for jer. Hvor kan jeg godt forstå, at du er helt knus over det.

Umiddelbart vil jeg foreslå få hende obduceret hos dyrlægen. Hellere vished end du bliver ved med at forestille dig, hvad det kan være.

Trøstekrammere til dig. Hvil i fred smukke Moonlight.

• #2   20. jun 2008 Hvor gør det mig ondt for dig. Det er så forbandet når det sker.

Du skal kontakte din dyrlæge og høre om han vil obducere eller om du skal ha sendt hende ind til et laboratorie til obduktion. Det er vigtigt at få fastlagt dødsårsagen når det er avlslinjer, både for din egen skyld, for opdrætterens skyld og for at få fastlagt om du evt. skal have en erstatningskat.

• #4   20. jun 2008 ja det er så forfærdeligt. kan stadig slet ikke forstå det. tænker alle mulige retninger lige nu. om hun har spist noget giftigt (hun har adgang til lukket have om natten, via et vindue)

måske en giftig snegl, eller frø eller noget. men ingen fråde om munden havde hun.

hcm måske? hun er ikke scannet. jeg er så forvirret. så ked af det. det er så uvirkeligt lige nu. smiley

• #5   20. jun 2008 ååh nej ;( Hvor er det dog synd for jer smiley

Men, ja.. i skal nok forbi dyrlægen med den, så den kan blive undersøgt..

R.I.P Moonlight..
    Potekram herfra..

• #6   20. jun 2008 Din stakkel, føler med dig.

• #7   20. jun 2008 Åh, hvor trist. smiley

Der er mange forskellige mulige dødsårsager, så hvis du vil have svar, bør du få katten obduceret. Det er ikke noget din egen dyrlæge kan klare; han/hun skal i stedet sende katten til Veterinærinstituttets Sektion for Pelsdyr og vildtsygdomme i Århus, eller til udlandet. En obduktion giver ikke altid svar, men det er alligevel relevant at prøve, i tilfælde af at katten er død af en smitsom eller arvelig lidelse, som evt. kan forebygges hos andre katte.

• #8   20. jun 2008 ja, jeg har taget kontakt til dyrlægen, han skulle gerne ringe tilbage om lidt. jeg vil få hende obduceret.

det værste er, at hun lige var blevet parret. :-((((((( hendes første kuld. det er så forfærdeligt trist. jeg kan bare slet ikke forstå det

• #9   20. jun 2008 Jeg glemte linket:

(link fjernet)

Jeg håber, at du må få svar på dine spørgsmål, og at sorgen og chokket må fortage sig og give plads for gode minder.

• #10   20. jun 2008 HCM var min første tanke - men godt du får hende obduceret, så du får et svar. Hvor kan jeg altså godt forstå at det kører i hele kroppen på dig lige nu. Jeg synes, det er meget trist for dig, at du skulle opleve dette.

Håber du holder os opdateret.

• #11   20. jun 2008 det gør jeg bestemt.

troede slet ikke jeg ville blive så ked af det, har ikke lige opblevet før en kat der døde fra mig. det er utrolig overvældende. puha da smiley

• #12   20. jun 2008 Og det værste er jo, at jeg ikke har været der ved hende da det skete. tænk hvis hun har lidt. eller kaldt på mig eller noget. åhh nej, kan slet ikke bære tanken :-(( må hellere stoppe fór nu, og give rum til at sørge lidt, og tude færdigt.

tak for jeres svar

• #13   20. jun 2008 Louise H - Det gør mig meget ondt - sender dig en masse trøst, selvom jeg ved det intet gavner nu og her.
    R.I.P smukke pige

• #14   20. jun 2008 Åhhh nej, trøstekram her fra.

• #15   20. jun 2008 HVIS det er HCM, hun er død af, så tyder det på, at det er den type, hvor katten lige pludselig falder død om, og så kan du trøste dig lidt med, at hun intet har mærket.

Men under alle omstændigheder er det et gevaldigt chock, og du har min dybeste medfølelse.

• #16   20. jun 2008 Aj aj aj, hvor tragisk! Sådan en smuk og ung pige. :´(
    Jeg føler med jer!

Potetrøstekrammer herfra.

• #17   20. jun 2008 så er katten til obduktionen. har lige afleveret hende ved min dyrlæge.

til alle dem der skulle sige hej i morgen på Odder udstillingen, så kommer jeg ikke. den ene grund er at det er følelsmæssigt svært lige nu, og så vil jeg ikke bringe en evt. smitte videre.

jeg ved jo endnu ikke hvad hun er død af. håber vi ses en anden gang-

• #18   20. jun 2008 Jeg følger lige med og ser hvad obduktionen siger smiley

• #19   20. jun 2008 Vil (og kan) din dyrlæge obducere selv eller sende hende videre?

• #20   20. jun 2008 han obducerer hende selv sagde han . og jeg stoler på min dyrlæge heldigvis. smiley

• #21   20. jun 2008 Ih.... hvor forfærdeligt..... :-(((( Sikke noget møj....

Det blir da rart at vide hvad obduceringen siger ?

Stort pote trøste krammer fra mig og misserne .-)

• #22   23. jun 2008 Føler virkelig med dig. Mistede vores kære Tessa igår lige pludselig , muligvis HCM. Men vi vidste ikke at hun skulle scannes,, Desværre...

Savner allerede den bette trold =(

• #23   26. jun 2008 Hejsa.... hvad fandt lægen ud af ???
    Håber du er ókey....

Misseknus fra Charlotte og misserne

Kommentér på:
fandt min kat død

Annonce