1.529 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 36 Svar

Cecilie G
Cecilie G
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6

Min kat er gravid.. Min kat er gravid..

Hej søde mennesker!

Fandt for ca 2 uger siden ud af min højt elskede pjuske er gravid! (JUBIIII)
MEN vi ved ikke hvornår hun er blevet parret, og dyrelægen sagde der ville gå 2 ugers tid( fra d. 4 marts)

Min spørgsmål lyder så på..

Hvilke tegn kan der være?

Lige pt:
-hun sover meget, men leger stadig..
-spiser RIGTIG meget
-ligger meget hos mig
- ligger helt udstrakt på gulvet..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.
  • Luge ukrudt 1.375 kr.
  • Flyttet et klædeskab. 700 kr.
  • Swiss Klædeskab 2.000 kr.
  • Terrassedør trepunktslås binder 1.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min kat er gravid..
  • #1   22. mar 2014 http://www.dyrlaegevagten.dk/frame.cfm/cms/sprog=1/grp=2/menu=5/

så kan du læse mere

• #2   22. mar 2014 Æhm... Lader du bare din kat rende? Det er da dybt uansvarligt, den kan være blevet parret af en kat med diverse sygdomme?

Få lavet en scanning hvis du er i tvivl

Og når katten har født bør du teste den for kattesyge og katteaids. Især for killingernes skyld

• #3   22. mar 2014 Hmm, for at være sikker ville jeg nok få hende scannet ved dyrlægen og derved få et mere præsis tidspunkt (:

• Cecilie G
    Cecilie G Tilmeldt:
    aug 2013

#4   22. mar 2014 Jeg bedte ikke om nogen negative kommentarer men RÅD!
    Har fået tjekket hende grundigt, og hun fejler intet, samt fået hende skannet.
    Jeg ved hvem far mis er, mit problem var ved ikke HVORNÅR det er sket..

Fik hende skannet, og han sagde ca 2 uger ( hun blev skannet den 4 marts )

• Cecilie G
    Cecilie G Tilmeldt:
    aug 2013

#6   22. mar 2014 Jeg søger ikke diskussioner, jeg søger svar, og det er åbenbart ikke her jeg får dem, for jeg bliver ved med at få negative kommentar..

• Cecilie G
    Cecilie G Tilmeldt:
    aug 2013

#9   22. mar 2014 Kan godt være det er en såkaldt realitet
    Og ved godt hva det indebære??

Jeg har alt klar? En dyrelægen på speed dial..
    I kan sagtens komme med en masse foredomme..
    Men inden i begynder og lege helt på den anden side af skærmen, så burde i spørge om jeg har styr på hva der skal ske osv!?

Jeg stiller nogen spørgsmål fordi jeg er i tvivl..

Ang det med at få killingerne ud, så er det intet problem,
    De kommer ud på en gård når de er 12 uger gamle, og leve som konger..
    Ja jeg ved de vil have det sådan da det er noget familie der skal have dem..

Så synes ærligtalt i skal pakke jeres "realiteter sammen" og snakke en pænere til folk?

Ved udemærket godt det kommer til at koste, og er mere en villig til at give hva det koster, da katten er mit kæreste eje..

Min dyrelægen ved hun er med killinger, og har bestilt tid hos dem,..

• LNS
    LNS Tilmeldt:
    aug 2012

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 20
    #10   22. mar 2014 Hvordan ved du hvilken hankat der har været på hende, når du ikke ved hvornår parringen er sket?

• Cecilie G
    Cecilie G Tilmeldt:
    aug 2013

#11   22. mar 2014 Jeg ved hun ikke går længere end ud til vejen, hvis hun endelig er ude..
    Og der render kun en hankat rundt her, så den er ikke så svær at regne ud..

Og når ja.. Så det min nabos kat, han er sort og hvid og går under navnet Felix..

• Cecilie G
    Cecilie G Tilmeldt:
    aug 2013

#14   22. mar 2014 Hvis du kigger i min tidligere kommentar har jeg aftale med vores dyrelæge, så ja hun bliver neutraliseret..

Den gård de kommer ud på er ikke bare en gård..
    Der er faktisk nogen der gerne vild tage sig af dem, og holde af dem..
    Så stop med de irriterende fordomme der, og vær lidt positiv i stedet for..
    Og ja killingerne vil komme til dyrelæge og vil på vacciner samt alt andet inden de kommer ud..

• #15   22. mar 2014 Med 500.000 herreløse katte i Danmark har vi lidt svært ved at være ligeså opstemt som dig når et "ligegyldigt kuld" skal fødes... Ligegyldigt i den forstand at det ikke er et kuld der er med til at udvikle en race.

Så beklager: når jeg hører om sådan noget "hul i hegnet"-kuld, er min eneste tanke "suk, flere huskatte, hvor skal vi dog have dem"

Og hvis dyrlægen har scannet hende, så ved du hvor længe der er til. Alt andet kan du læse dig frem til på nettet.

Og du siger hun er tjekket.. Er hun tjekket for diverse sygdomme? Du kan ikke være sikker på det er din nabos hankat, fertile katte kan strejfe langt for at få et put

• #17   22. mar 2014
    Så lyt til en der har prøvet det så .Jeg fik killinger på en hun kat for mange , mange år siden dengang man ikke steriliserede så tidligt. Det er jeg faktisk rigtig ked i dag og erkender med skam at det var forkert overfor min kat . Der er jo lige alt det der med gener samt en masse andre ting, der kan gå galt. Det er slet ikke sikkert hun egner sig til at være mor og det er heller ikke sikkert at hun vil tage sig af de små eller er parat til at gå af med dem efter 16 uge.. Vi ved ikke nok, når vi ikke er opdrættere. Vil du din hun kat det godt, så neutraliser den. Bliver killingerne så neutraliserede som gårdkatte eller skal de også formere sig .

• Cecilie G
    Cecilie G Tilmeldt:
    aug 2013

#18   22. mar 2014 Ja hun er tjekket, og kan godt være du mener det er et såkaldt ligegyldigt kuld..
    Men det mener jeg så ikke..
    Jeg er ret sikker på det er ham, så lad dog være med og grave det hul dybere!!!

• #21   22. mar 2014 Har lige oprettet en profil herinde men hold da op for en tone, det er da deprimerende.

• #25   22. mar 2014 Jeg har kun et sidste spørgsmål.

Bliver killingerne neutraliseret inden de skal leve udenfor resten af deres liv eller risikerer de at få kuld på kuld?

• #26   22. mar 2014 Cecillie:
    Jeg har gudskelov aldrig stået i din situation, men alle mine katte (kun de nuværende er oprettet) har været overskudskatte, som jeg enten har hentet hos private eller som er flyttet ind efter at have været vildkat i et stykke tid. Der er endnu engang ved at flytte en vildfaren kat ind - ikke hos mig men hos min søster.

Hvis bare du vidste hvor mange skæbner der er derude der har brug for hjælp og ikke for at der bliver endnu flere...

Når du er så sikker at det er naboens kat, så sørg for at de får den testet for FIV og FeLV det smitter killingerne ( og missemor ved parring) og er den visse, langsomme, pinefulde død.

Så jeg ville også lige få testet missemor inden fødsel, for du kan ikke se på den om den er bærer.

• #27   22. mar 2014 hvis du allerede nu ved at du vil have hende ordnet, så får det gjort nu inden hun får killingerne
    der er nok uønsket killinger i verden. ja de kommer ud på en gård, hvor de skal leve som konger, men får de dem ordnet?

beklager hvis jeg lyder negativ, men med min baggrund på KV i odense, hvor vi fik 200-300 katte ind om året, de fleste overskudskillinger/katte, ja så kan jeg virkelig ikke se at man som ansvarlig katteejere vil søger for flere killinger til internatterne.
    det skal lige siges at vi faktisk ikke var et ret stort internat, men vi havde altid mange lange ventelister på at folk kunne få katte ind.

• #28   22. mar 2014 Cecilie, se bort fra alle de negative kommentarer, folk har bare godt ondt i måsen.
    Mange her inde er imod at man får killinger på sin kat medmindre man har en stamtavle på katten. Men jeg ser intet galt i at få killinger, uanset race mm. så længe man har tænkt sig at være ansvarlig, hvilket det lyder til at du har tænkt dig (: Og med ansvarlig mener jeg neutralisere, vaccinere, mærke mm. killingerne inden de kommer ud i nye hjem.
    Men du skal nok få lavet en fødekasse til hende allerede nu, og håbe at hun ligger killingerne der i og ikke et eller andet sjovt sted(min Misling er født i et klædeskab). Og ellers vil jeg bare ønske held og lykke, lig endelig billeder ind når de små kommer (:

• #29   22. mar 2014 Hvis ikke det var for dit "JUBI" i første indlæg, som fortæller mig, at drægtigheden må være planlagt, så ville jeg foreslå dig at få mormissen neutraliseret straks, og i samme ombæring få fjernet fostrene. <b>Ikke</b> fordi det er huskatte! men fordi det kunne have betydet nyt hjem for nogle internatskatte, hvis de mennesker på gården i stedet overtager sådan et par stykker.

Men eftersom drægtigheden er ønsket, vil jeg blot ønske held og lykke med kuldet smiley Og super at du får din hunkat neutraliseret efterfølgende. Jeg har aldrig selv avlet killinger, så kan desværre ikke være behjælpelig med råd, men det er der andre herinde, der nok skal være smiley

Dejligt hvis du vil sørge for hele pakken (altså også neutralisering og øretatovering) inden de flytter til gården. Hvis du venter med at lade dem flytte til ca. 16 uger gamle mener jeg, at ørerne må være store nok til tatoo.

• #30   22. mar 2014 Cecilie
    Hvorstår godt hvis du er lidt overrasket over reaktionerne herinde smiley
    Men husk det er ikke personligt ,men killing ,stald ikke neutraliseret for altid folk op af stolene herinde ,og med god grund.

Det har intet og understreger INTET med at gøre at en huskat ikke er fin nok, mage til vrøvl skal man lede længe efter smiley

Mange killinger lever et kummerligt liv ,Winnies indlæg beskriver det ganske godt.
    Derfor disse reaktioner på en for dig glædelig begivenhed.
    Du vil killingerne kan jeg mærke , så held og lykke og få nu Mormis ordnet efter fødslen. smiley

• #32   22. mar 2014 Men nu er der jo allerede fundet en løsning til hvor killingerne skal hen i fremtiden, så hvad er problemet Momo? smiley

• #34   22. mar 2014 Selvfølgelig må du da komme med din mening, du skrev bare at fordi der er mange killinger i forvejen er du imod det hvor jeg så mener at det vel egentlig er ligegyldig, der bliver jo taget hånd om disse killinger så det er jo ikke fordi der kommer flere internat katte af at ts får killinger smiley og det kan jo godt være at du er ligeglad med at det bare er huskatte, men der er jo tydeligvis mange der ikke er.

• #36   22. mar 2014 # 34 Liv **..... hvor jeg så mener at det vel egentlig er ligegyldig, der bliver jo taget hånd om disse killinger så det er jo ikke fordi der kommer flere internat katte af at ts får killinger**

Men Liv, omvendt så kan man sige, at killingeavl sker på internatskattens bekostning.
    (jep, jeg synes virkelig at katteejere burde holde igen med avl af hensyn til de katte der allerede ER født og mangler gode hjem)

Dog i et dette tilfælde som dette, hvor en katteejer har planlagt et kuld og glæder sig, og er parat til at gøre, hvad der skal til efterfølgende, og på forhånd har skaffet hjem til dem, så ja, så er det på sin vis ligegyldigt, hvad nogle af os andre mener burde være tænkt igennem, og hvem (internats- overskudskattene), der burde være taget hensyn til, før. smiley

• #37   22. mar 2014 Ej slap dog lige af Momo, hvem helved har pisset på din sukkermad idag? Hvem angriber lige hvem nu hvad?! Jeg skriver sgu da ikke at du er ligeglad med huskatte, du misforstår tydeligvis hvad jeg skriver. Jeg mener blot at det kan godt være du er ligeglad med om killingerne her bare er huskatte forstået på den måde at ifølge dig er racen/tavele vs ikke tavle osv. ikke vigtig, mere det at du synes det er dumt at sætte flere killinger til verdenen, men det er jo tydelig her inde at andre har et problem hver gang nogen vil avle på deres huskat eller anden kat som ikke har tavle siden de nær får et føl på tværs hver gang en vil have killinger på sin huskat. Jeg siger IKKE at du synes huskatte er ligegyldige, nu er det dig der ikke læser hvad jeg skriver, jeg siger bare at i denne sammenhængt er du ligeglad med om katten kun er en huskat eller hvad den nu er, men det er der jo tydeligvis andre der ikke er ligeglade med.
    Er det ikke også total ligegyldig? Du er ikke ligeglade med huskatte, fint, jeg er sgu da pisse ligeglad med om du er ligeglad med huskatte eller ej.

• #38   22. mar 2014 Tinka, jeg mener så ikke at ts bør afholde sig fra at(på ansvarlig vis) at få killinger bare fordi der er en masse katte rundt omkring på internaterne (: jeg tænker sgu heller ikke på de små sultne børn i afrika hver gang jeg smider mad ud, det er livet sgu for kort til.

• #39   22. mar 2014 # 38) Liv - Nej, det kan jeg forstå, at du ikke gør, og jeg kan såmænd godt følge din tanke om at enhver har ret til at avle killinger. JEG forstår bare ikke, at man ikke prioriterer at tage hensyn til internatskattene.

• #40   22. mar 2014 Tina: Og jeg kan godt forstå din tankegang, og andre der tænker sådan, men der er vi så bare forskellige (:

• #41   22. mar 2014 Først - tillykke med de små nye mislinger smiley

Jeg er lidt ked af, at noget af det første der bliver sagt, er at det er unasvarligt at lave killinger! Og at mormis med det samme skal steriliseres, enten så killingerne bliver slået ihjel, eller efter fødsel!!!!!!!!!!! Hvorfor?

Når det er dem med racekatte der får killinger, er der ikke EN, der siger det er uansvarligt! Det er åbenbart bedre og ansvarligt!
    Som Heidi J selv siger
    "Så beklager: når jeg hører om sådan noget "hul i hegnet"-kuld, er min eneste tanke "suk, flere huskatte, hvor skal vi dog have dem"

Jeg har faktisk set flere racekatte - også dem med tavle - som ender på et internat!!
    Alle katte burde være ønskede - men uanset race eller køn- så betyder enhver ny killing, med eller uden tavle, at en kat på et eller andet internat får en ny familie!
    Derfor vælger vi KUN fra internat!!

Jeg giver Tinka ret i det hun skriver :
    jep, jeg synes virkelig at katteejere burde holde igen med avl af hensyn til de katte der allerede ER født og mangler gode hjem.

• #44   23. mar 2014 Jeg får mine fra Dansk Dyreværn Århus (DDAA), i Tingskoven ved Århus.

De havde - på et tidspunkt - en hellig burma, men er ikke 100% sikker det var den race. Den havde været hos en ældre dame der var død, og derfor fulgte tavlen med.

Jeg ved de haft flere - og så er der alle de katte, som dyrlægen vurderer er ægte, men som er blevet "smidt" ud lige som alle de andre huskatte.
    Dyrlægen kan måske tage fejl, men det er jo ikke helt umuligt, at der er ejere af katte med tavle der "smider" deres tavle katte ud.

• #45   23. mar 2014 Jeg elsker mine huskatte og køber ikke én med tavle - misforstå mig ikke, der er intet galt i det.
    Jamen Cecilie:
    Efter alle disse råd, så vil jeg da bare ønske held og lykke med de små pus og jeg håber, at det er en ansvarlig ejer de kommer ud til.

• #47   23. mar 2014 Winnie:
    Det er da vist kun fra seriøse opdræt, dvs. dem der er registrerede opdrættere tror du ikke?
    En sælger af en "MCO uden tavle" gør vist ikke sådan noget.......

• #48   23. mar 2014 Folk gør de mest underlige ting - og en kat med tavle, er der garanteret nogle der vil "smide" ud. Man skal aldrig sige aldrig.
    Og alle herinde, har mere end en gang, oplevet at ikke alle overholder den kontrakt de har lavet med opdrætteren - i realiteten kan de jo gøre hvad de vil, for det er jo ikke muligt at kontrollere alle de katte man har solgt.

Nu er jeg ikke opdrætter, så jeg ved ikke, hvad dyrlægen ved om katteracer.
    Men jeg stoler da på, at du har ret, når du siger art dyrlægen intet ved om katteracer. Jeg ved heller ikke hvad personalet på internatet ved om katteracer, og de måske kan lave en bedre vurdering?

• #49   23. mar 2014 Nå, nu er tråden blevet OT - det er sket før, når der er huskattekillinger på vej ;-).
    Sorry Cecilie, nogle af os kan åbenbart ikke nære os, selv om vi har diskuteret det 100 gange før :-S

Om en kat kommer på internat eller sælges via en annonce, eller på anden måde videreformidles til nyt hjem, så er den jo blevet til "overskudskat" = til overs/i vejen for sin ejer.
    Og ja, det er flest huskatte der bliver til overs, men det er dælme naivt at tro, at racekatte med tavle automatisk er sikret den skæbne, blot fordi deres ejer har betalt nogle tusinde for dem.
    Mon ikke overskuds-tavlekatte ofte bliver solgt i stedet for at blive sat på internat?... hvorved ejer sparer indleveringsgebyret og desuden får betaling for katten.
    Og mon ikke der findes en del opdrættere, der ikke sådan bare lige har plads til og mulighed for at tage katte retur ... måske endda flere år efter salg?

Som Maiken nævner, så har der på DDAs internat Tingskoven også været racekatte (de ophører så med at være racekatte ;-)' når de videreformidles, da internatet ikke lader tavlen følge med, hvilket jeg godt ved, at der er en vis fortørnethed over).

• #50   23. mar 2014 Maiken

Jeg har været frivillig på tingskoven og har, siden jeg stoppede, fulgt med i hvilke katte de de har haft. Og på det sidste år har de ikke haft flere ægteracekatte end der kan tælles på to hænder. Mens de har haft 100-vis af huskatte igennem.
    Og det er typisk dødsboracekatte man ser derude

• #51   23. mar 2014 Alle katte burde være ønskede også dem med tavle og selv der kan det vel gå galt. Min pointe var bare at jeg synes man skal tænke sig godt om. Og som Lisbeth siger ved man jo faktisk ikke om det går katten godt før man har fulgt den igennem nogle år.
    Har man overskuds katte eller katte fra internat, så bliver følelserne noget anderledes end et jubii, når man hører om killinger, der skal fødes til at være gårdkatte. Så gør det ondt at man ikke kunne ha givet nogle andre hjemløse katte chancen for at leve som konger på en gård. Det er vel ikke for ingenting dyreværns organisationer fører kampagner med neutraliser din kat, fordi der er for mange herreløse katte. Eller gi en kat et nyt hjem der sidder mange og mangler et.
    Min første blandings kat fik jeg fra en ældre opdrætter som tydeligvis ikke magtede opgaven mere og var for gammel og syg. Så der havde naboens huskat været på fint dame besøg. Der var flere fine race katte, der måtte aflives, da hun døde nogle år senere og et par stykker som blev formidlet videre. Den ene havde opholdt sig på et badeværelse gennem ret lang tid. gemt væk i kælderen smiley At man kalder sig opdrætter er da ingen 100% garanti for at der ikke findes dårlig opdrættere eller sørgelige historier der. Sagt med alt respekt for de opdrættere der gør et seriøst godt arbejde for deres katte. Så for mig handler det ikke om race, men om at der er for mange hjemløse katte. Kombineret min egen erfaring om at det måske ikke altid er lige så rosen rødt med killinger, hvis man ikke ved en hulens masse om katte. og det gør man sgu ikke når man er 21 år For det kræver da erfaring og viden Hun kan da godt teste katten for diverse sygdomme men aner da ikke hvordan den vil være som mor, når den ikke har prøvet det. Jeg håber da det bedste for hendes kat når hun nu har besluttet sig.
    Der er så nogen der vil hjælpe dem der mangler hjem og nogen der så hellere selv vil lave nye killinger og sende den ud som gårdkatte og synes det er i orden. Det er vel sådan det er.?

• #52   23. mar 2014 Der er så nogen der vil hjælpe dem der mangler hjem og nogen der så hellere selv vil lave nye killinger og sende den ud som gårdkatte og synes det er i orden. Det er vel sådan det er.?

Det tror jeg efterhånden godt at vi kan konkludere. Men jeg kan så heller ikke forstå dem der kan blive "killinge-skruk", bevares, de er da nuttede, men noget mere medgørelige efter et års tid smiley

Men nu har jeg jo så bare taget den beslutning, at hver gang jeg skal have en ny kat (hvilket forhåbentligt er mange år til) så bliver det en herreløs - igen smiley

• #53   23. mar 2014 Ja, nogle af os tænker i kollektivt ansvar for at få nedbragt antallet af overskudskatte. Og vi må vel bare prøve at acceptere, at andre tænker i egen personlige ret og frihed til at avle. Men hvor ville jeg dog ønske at flere ville tilgodese internatskatte og andre overskudskatte!

Der er et dilemma i det her, for der vil altid være katteejere, der er pisseligeglade - endda med deres egne killinger. Når bare de "kan komme af med dem" til hvemsomhelst, så sparer de gerne neutraliseringen.
    Jeg er bange for, at der er så mange af den type, at <b>de</b> alene kan holde kattebestanden oppe. Og så må konsekvensen vel blive, at dem, der ellers ville avle ansvarligt, (forstået på den måde, at der bliver taget omsorg for kat og killinger, neutraliseret osv). helt må afholde sig fra avl, da de uansvarlige desværre så rigeligt bidrager med killingeforsyningerne.

Mht. jubel over drægtighed og fødsel, så er jeg ikke en af dem, der jubler, fordi mit hjerte hamrer og banker og bløder for overskudskattene, der jo så går "markedsandele" fra.
    Men jeg kan alligevel godt blive helt trist, når en huskatteejer har planlagte killinger på vej, og glæder sig, og hun så bliver mødt med ren negativitet. For der jubles altid overdådigt og ønskes tillykke, når det er racekillinger der er i vente.
    Den markante forskel på, hvordan huskattekillinger og racekillinger bliver modtaget på et katteforum, krænker mig på en eller anden måde på huskattens vegne.

Kommentér på:
Min kat er gravid..

Annonce