1.529 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
36 Svar
Min kat er gravid.. Min kat er gravid..
Hej søde mennesker!
Fandt for ca 2 uger siden ud af min højt elskede pjuske er gravid! (JUBIIII)
MEN vi ved ikke hvornår hun er blevet parret, og dyrelægen sagde der ville gå 2 ugers tid( fra d. 4 marts)
Min spørgsmål lyder så på..
Hvilke tegn kan der være?
Lige pt:
-hun sover meget, men leger stadig..
-spiser RIGTIG meget
-ligger meget hos mig
- ligger helt udstrakt på gulvet..
0 synes godt om
jul 2008
Følger: 63 Følgere: 743 Katte: 13 Emner: 711 Svar: 8.008
så kan du læse mere
feb 2012
Følger: 15 Følgere: 17 Katte: 2 Emner: 55 Svar: 2.031
Få lavet en scanning hvis du er i tvivl
Og når katten har født bør du teste den for kattesyge og katteaids. Især for killingernes skyld
aug 2012
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 53 Svar: 629
aug 2013
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
Har fået tjekket hende grundigt, og hun fejler intet, samt fået hende skannet.
Jeg ved hvem far mis er, mit problem var ved ikke HVORNÅR det er sket..
Fik hende skannet, og han sagde ca 2 uger ( hun blev skannet den 4 marts )
aug 2013
aug 2013
Og ved godt hva det indebære??
Jeg har alt klar? En dyrelægen på speed dial..
I kan sagtens komme med en masse foredomme..
Men inden i begynder og lege helt på den anden side af skærmen, så burde i spørge om jeg har styr på hva der skal ske osv!?
Jeg stiller nogen spørgsmål fordi jeg er i tvivl..
Ang det med at få killingerne ud, så er det intet problem,
De kommer ud på en gård når de er 12 uger gamle, og leve som konger..
Ja jeg ved de vil have det sådan da det er noget familie der skal have dem..
Så synes ærligtalt i skal pakke jeres "realiteter sammen" og snakke en pænere til folk?
Ved udemærket godt det kommer til at koste, og er mere en villig til at give hva det koster, da katten er mit kæreste eje..
Min dyrelægen ved hun er med killinger, og har bestilt tid hos dem,..
aug 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 20
aug 2013
Og der render kun en hankat rundt her, så den er ikke så svær at regne ud..
Og når ja.. Så det min nabos kat, han er sort og hvid og går under navnet Felix..
aug 2013
Den gård de kommer ud på er ikke bare en gård..
Der er faktisk nogen der gerne vild tage sig af dem, og holde af dem..
Så stop med de irriterende fordomme der, og vær lidt positiv i stedet for..
Og ja killingerne vil komme til dyrelæge og vil på vacciner samt alt andet inden de kommer ud..
feb 2012
Så beklager: når jeg hører om sådan noget "hul i hegnet"-kuld, er min eneste tanke "suk, flere huskatte, hvor skal vi dog have dem"
Og hvis dyrlægen har scannet hende, så ved du hvor længe der er til. Alt andet kan du læse dig frem til på nettet.
Og du siger hun er tjekket.. Er hun tjekket for diverse sygdomme? Du kan ikke være sikker på det er din nabos hankat, fertile katte kan strejfe langt for at få et put
jul 2012
Følger: 3 Følgere: 26 Katte: 1 Emner: 65 Svar: 1.075
Så lyt til en der har prøvet det så .Jeg fik killinger på en hun kat for mange , mange år siden dengang man ikke steriliserede så tidligt. Det er jeg faktisk rigtig ked i dag og erkender med skam at det var forkert overfor min kat . Der er jo lige alt det der med gener samt en masse andre ting, der kan gå galt. Det er slet ikke sikkert hun egner sig til at være mor og det er heller ikke sikkert at hun vil tage sig af de små eller er parat til at gå af med dem efter 16 uge.. Vi ved ikke nok, når vi ikke er opdrættere. Vil du din hun kat det godt, så neutraliser den. Bliver killingerne så neutraliserede som gårdkatte eller skal de også formere sig .
aug 2013
Men det mener jeg så ikke..
Jeg er ret sikker på det er ham, så lad dog være med og grave det hul dybere!!!
mar 2014
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 5 Svar: 11
feb 2012
Bliver killingerne neutraliseret inden de skal leve udenfor resten af deres liv eller risikerer de at få kuld på kuld?
aug 2010
Følger: 49 Følgere: 383 Katte: 4 Emner: 189 Svar: 7.280
Jeg har gudskelov aldrig stået i din situation, men alle mine katte (kun de nuværende er oprettet) har været overskudskatte, som jeg enten har hentet hos private eller som er flyttet ind efter at have været vildkat i et stykke tid. Der er endnu engang ved at flytte en vildfaren kat ind - ikke hos mig men hos min søster.
Hvis bare du vidste hvor mange skæbner der er derude der har brug for hjælp og ikke for at der bliver endnu flere...
Når du er så sikker at det er naboens kat, så sørg for at de får den testet for FIV og FeLV det smitter killingerne ( og missemor ved parring) og er den visse, langsomme, pinefulde død.
Så jeg ville også lige få testet missemor inden fødsel, for du kan ikke se på den om den er bærer.
jul 2008
Følger: 63 Følgere: 743 Katte: 13 Emner: 711 Svar: 8.008
der er nok uønsket killinger i verden. ja de kommer ud på en gård, hvor de skal leve som konger, men får de dem ordnet?
beklager hvis jeg lyder negativ, men med min baggrund på KV i odense, hvor vi fik 200-300 katte ind om året, de fleste overskudskillinger/katte, ja så kan jeg virkelig ikke se at man som ansvarlig katteejere vil søger for flere killinger til internatterne.
det skal lige siges at vi faktisk ikke var et ret stort internat, men vi havde altid mange lange ventelister på at folk kunne få katte ind.
aug 2012
Mange her inde er imod at man får killinger på sin kat medmindre man har en stamtavle på katten. Men jeg ser intet galt i at få killinger, uanset race mm. så længe man har tænkt sig at være ansvarlig, hvilket det lyder til at du har tænkt dig (: Og med ansvarlig mener jeg neutralisere, vaccinere, mærke mm. killingerne inden de kommer ud i nye hjem.
Men du skal nok få lavet en fødekasse til hende allerede nu, og håbe at hun ligger killingerne der i og ikke et eller andet sjovt sted(min Misling er født i et klædeskab). Og ellers vil jeg bare ønske held og lykke, lig endelig billeder ind når de små kommer (:
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Men eftersom drægtigheden er ønsket, vil jeg blot ønske held og lykke med kuldet
Dejligt hvis du vil sørge for hele pakken (altså også neutralisering og øretatovering) inden de flytter til gården. Hvis du venter med at lade dem flytte til ca. 16 uger gamle mener jeg, at ørerne må være store nok til tatoo.
aug 2012
Følger: 15 Følgere: 30 Katte: 2 Emner: 127 Svar: 1.750
Hvorstår godt hvis du er lidt overrasket over reaktionerne herinde
Men husk det er ikke personligt ,men killing ,stald ikke neutraliseret for altid folk op af stolene herinde ,og med god grund.
Det har intet og understreger INTET med at gøre at en huskat ikke er fin nok, mage til vrøvl skal man lede længe efter
Mange killinger lever et kummerligt liv ,Winnies indlæg beskriver det ganske godt.
Derfor disse reaktioner på en for dig glædelig begivenhed.
Du vil killingerne kan jeg mærke , så held og lykke og få nu Mormis ordnet efter fødslen.
aug 2012
aug 2012
dec 2006
Men Liv, omvendt så kan man sige, at killingeavl sker på internatskattens bekostning.
(jep, jeg synes virkelig at katteejere burde holde igen med avl af hensyn til de katte der allerede ER født og mangler gode hjem)
Dog i et dette tilfælde som dette, hvor en katteejer har planlagt et kuld og glæder sig, og er parat til at gøre, hvad der skal til efterfølgende, og på forhånd har skaffet hjem til dem, så ja, så er det på sin vis ligegyldigt, hvad nogle af os andre mener burde være tænkt igennem, og hvem (internats- overskudskattene), der burde være taget hensyn til, før.
aug 2012
Er det ikke også total ligegyldig? Du er ikke ligeglade med huskatte, fint, jeg er sgu da pisse ligeglad med om du er ligeglad med huskatte eller ej.
aug 2012
dec 2006
aug 2012
nov 2011
Følger: 17 Følgere: 15 Katte: 5 Emner: 8 Svar: 367
Jeg er lidt ked af, at noget af det første der bliver sagt, er at det er unasvarligt at lave killinger! Og at mormis med det samme skal steriliseres, enten så killingerne bliver slået ihjel, eller efter fødsel!!!!!!!!!!! Hvorfor?
Når det er dem med racekatte der får killinger, er der ikke EN, der siger det er uansvarligt! Det er åbenbart bedre og ansvarligt!
Som Heidi J selv siger
"Så beklager: når jeg hører om sådan noget "hul i hegnet"-kuld, er min eneste tanke "suk, flere huskatte, hvor skal vi dog have dem"
Jeg har faktisk set flere racekatte - også dem med tavle - som ender på et internat!!
Alle katte burde være ønskede - men uanset race eller køn- så betyder enhver ny killing, med eller uden tavle, at en kat på et eller andet internat får en ny familie!
Derfor vælger vi KUN fra internat!!
Jeg giver Tinka ret i det hun skriver :
jep, jeg synes virkelig at katteejere burde holde igen med avl af hensyn til de katte der allerede ER født og mangler gode hjem.
nov 2011
De havde - på et tidspunkt - en hellig burma, men er ikke 100% sikker det var den race. Den havde været hos en ældre dame der var død, og derfor fulgte tavlen med.
Jeg ved de haft flere - og så er der alle de katte, som dyrlægen vurderer er ægte, men som er blevet "smidt" ud lige som alle de andre huskatte.
Dyrlægen kan måske tage fejl, men det er jo ikke helt umuligt, at der er ejere af katte med tavle der "smider" deres tavle katte ud.
aug 2010
Jamen Cecilie:
Efter alle disse råd, så vil jeg da bare ønske held og lykke med de små pus og jeg håber, at det er en ansvarlig ejer de kommer ud til.
aug 2010
Det er da vist kun fra seriøse opdræt, dvs. dem der er registrerede opdrættere tror du ikke?
En sælger af en "MCO uden tavle" gør vist ikke sådan noget.......
nov 2011
Og alle herinde, har mere end en gang, oplevet at ikke alle overholder den kontrakt de har lavet med opdrætteren - i realiteten kan de jo gøre hvad de vil, for det er jo ikke muligt at kontrollere alle de katte man har solgt.
Nu er jeg ikke opdrætter, så jeg ved ikke, hvad dyrlægen ved om katteracer.
Men jeg stoler da på, at du har ret, når du siger art dyrlægen intet ved om katteracer. Jeg ved heller ikke hvad personalet på internatet ved om katteracer, og de måske kan lave en bedre vurdering?
dec 2006
Sorry Cecilie, nogle af os kan åbenbart ikke nære os, selv om vi har diskuteret det 100 gange før :-S
Om en kat kommer på internat eller sælges via en annonce, eller på anden måde videreformidles til nyt hjem, så er den jo blevet til "overskudskat" = til overs/i vejen for sin ejer.
Og ja, det er flest huskatte der bliver til overs, men det er dælme naivt at tro, at racekatte med tavle automatisk er sikret den skæbne, blot fordi deres ejer har betalt nogle tusinde for dem.
Mon ikke overskuds-tavlekatte ofte bliver solgt i stedet for at blive sat på internat?... hvorved ejer sparer indleveringsgebyret og desuden får betaling for katten.
Og mon ikke der findes en del opdrættere, der ikke sådan bare lige har plads til og mulighed for at tage katte retur ... måske endda flere år efter salg?
Som Maiken nævner, så har der på DDAs internat Tingskoven også været racekatte (de ophører så med at være racekatte ;-)' når de videreformidles, da internatet ikke lader tavlen følge med, hvilket jeg godt ved, at der er en vis fortørnethed over).
feb 2012
Jeg har været frivillig på tingskoven og har, siden jeg stoppede, fulgt med i hvilke katte de de har haft. Og på det sidste år har de ikke haft flere ægteracekatte end der kan tælles på to hænder. Mens de har haft 100-vis af huskatte igennem.
Og det er typisk dødsboracekatte man ser derude
jul 2012
Følger: 3 Følgere: 26 Katte: 1 Emner: 65 Svar: 1.075
Har man overskuds katte eller katte fra internat, så bliver følelserne noget anderledes end et jubii, når man hører om killinger, der skal fødes til at være gårdkatte. Så gør det ondt at man ikke kunne ha givet nogle andre hjemløse katte chancen for at leve som konger på en gård. Det er vel ikke for ingenting dyreværns organisationer fører kampagner med neutraliser din kat, fordi der er for mange herreløse katte. Eller gi en kat et nyt hjem der sidder mange og mangler et.
Min første blandings kat fik jeg fra en ældre opdrætter som tydeligvis ikke magtede opgaven mere og var for gammel og syg. Så der havde naboens huskat været på fint dame besøg. Der var flere fine race katte, der måtte aflives, da hun døde nogle år senere og et par stykker som blev formidlet videre. Den ene havde opholdt sig på et badeværelse gennem ret lang tid. gemt væk i kælderen
Der er så nogen der vil hjælpe dem der mangler hjem og nogen der så hellere selv vil lave nye killinger og sende den ud som gårdkatte og synes det er i orden. Det er vel sådan det er.?
aug 2010
Det tror jeg efterhånden godt at vi kan konkludere. Men jeg kan så heller ikke forstå dem der kan blive "killinge-skruk", bevares, de er da nuttede, men noget mere medgørelige efter et års tid
Men nu har jeg jo så bare taget den beslutning, at hver gang jeg skal have en ny kat (hvilket forhåbentligt er mange år til) så bliver det en herreløs - igen
dec 2006
Der er et dilemma i det her, for der vil altid være katteejere, der er pisseligeglade - endda med deres egne killinger. Når bare de "kan komme af med dem" til hvemsomhelst, så sparer de gerne neutraliseringen.
Jeg er bange for, at der er så mange af den type, at <b>de</b> alene kan holde kattebestanden oppe. Og så må konsekvensen vel blive, at dem, der ellers ville avle ansvarligt, (forstået på den måde, at der bliver taget omsorg for kat og killinger, neutraliseret osv). helt må afholde sig fra avl, da de uansvarlige desværre så rigeligt bidrager med killingeforsyningerne.
Mht. jubel over drægtighed og fødsel, så er jeg ikke en af dem, der jubler, fordi mit hjerte hamrer og banker og bløder for overskudskattene, der jo så går "markedsandele" fra.
Men jeg kan alligevel godt blive helt trist, når en huskatteejer har planlagte killinger på vej, og glæder sig, og hun så bliver mødt med ren negativitet. For der jubles altid overdådigt og ønskes tillykke, når det er racekillinger der er i vente.
Den markante forskel på, hvordan huskattekillinger og racekillinger bliver modtaget på et katteforum, krænker mig på en eller anden måde på huskattens vegne.
Min kat er gravid..