{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
983 visninger | Oprettet:

En skidt Kokos {{forumTopicSubject}}

Lige pludselig siden torsdag morgen, har Kokos haft det skidt i maven. Inden middag havde hun skidt 3 gange. Fredag nåede hun op på 5 gange i alt. Fredag formiddag ringede jeg til dyrlægen, som foreslog at jeg skiftede over den Hill’s hvor der er probiotika i. Som sagt så gjort. Jeg blandede i resten af i/d’en og hun spiste lidt.

Lørdag fandt jeg opkast flere steder og sidst på dagen havde hun også kastet galde op. Jeg valgte at ringe til dyrlægevagten ved middagstid. Jeg skulle fjerne hendes mad 6-8 timer og så tilbyde hende en tsk fuld hver 1-2 time. Intet af det hun spiste bliver i hendes mave.

Da det ikke var min egen dyrlæge, var jeg skeptisk overfor den model. Jeg fik skrevet til opdrætteren og hun kunne berolige mig med, at det råd havde hun også engang fået af hendes dyrlæge. Men nu har vi søndag og jeg måtte have min nabo ind og putte Kokos mås, ned i håndvasken og jeg måtte vaske hende.

Selv med 4-5 stk tørkost, går det en times tid og så kommer det hele op igen. Afføringen er på dette tidspunkt mest noget ildelugtende brunt.

Hun både kaster op og bliver ved at skulle af med afføring. Hold op hvor jeg føler mig, som verdens største røvhul, fordi jeg så meget føler, at jeg intet kan gøre for hende. Andet end at håbe på, at jeg tager de rigtige beslutninger.

Jeg begyndte så, at se på alt hvad hun gjorde og ikke gjorde, hvordan hun sad, lå osv. Hun kune så loge pludselig godt daske til en legeting og få en til, at føle det hele var ok. Det er det bare ikke.

Så nu skal jeg hurtigt få sovet mig igennem natten, så jeg kan ringe til min daglige dyrlæge og sige, at “Vi kommer nu”.

Mig og mine dyr! Jeg er altid så uheldig. Dyret også selvfølgelig. Jeg håber inderligt, at det ikke drejer som om noget kronisk. For da kommer jeg til, at skulle tænke mig voldsomt godt om.

Hvor er det dog synd, når de har det skidt. Jeg er enormt dårlig til at være i det, når det er en kat. Jeg føler aldrig jeg kan læse dem, når de er syge og hvad der så er det rigtige at gøre.

At det så også var weekend, gør det hele endnu være.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  En skidt Kokos
  • #1   21. sep 2020 Tro på at du gør det bedste du kan mens det står på. Det er mega hårdt når ens kat er syg men det hjælper ikke at banke sig selv i hovedet med at man ikke gør nok.

    Håber du får sat noget behandling igang ved dyrlægen idag smiley


  • #2   21. sep 2020 Det er træls når de bliver dårlig i weekenden. Tror vi alle prøver det.
    Og ja man følger sig som jordens værste katteejer. Uden at man er det
    Det er bedst at man kan komme til sinog velkendte dyrlæge
    God bedring til smukke pigen


  • #3   21. sep 2020 smiley håber hun snart har det godt igen, og i finder grunden til det hele.

  • #4   21. sep 2020 Forstår virkelig, at du føler dig magtesløs. Håber dyrlægen har kunne hjælpe idag. God bedring med hende.

  • #5   22. sep 2020 kogt torsk med udkogte grønne ærter


  • #6   23. sep 2020 Undskyld at jeg ikke har været herinde.

    Jeg ringede til egen dyrlæge mandag morgen. Det var også den morgen, hvor det vand hun drak, aften og nat, var blevet i hende.

    Dyrlægen var chokket over hendes vægt. De siger hun kun skulle være 4 kg i hendes alder. Jeg har fodret hende efter de 6 kg, som jeg har fået at vide, er rigtige. Jeg er godt nok ked af, at jeg har fodret hende efter en forkert vægt. Nu skal damen tabe 2 kg ‘ smiley

    Hendes overvægt, har tilmed forværret hendes tarme. Hendes dårlige mave har dog fået af noget


  • #7   23. sep 2020 Du skal være opmærksom på at ikke alle dyrlæger har forstand på Ragdolls vægt.

    Min undervægtige kat mener min dyrlæge skal tabe sig fordi han har den der "vom" under maven som bare er en del af racen.

    Så jeg ville lige snakke med egen opdrætter før du sætter hende på alt for meget slank smiley


  • #8   24. sep 2020 DK Laluna. Så blev jeg lige rigtig forvirret smiley Hun bliver 1 år på fredag og jeg har haft rigtig god kontakt til opdrætter. Hun har en helbror til Kokos og han vejer det samme som hende. Nu ved jeg godt, at der er forskel på han og hun kattes vægt, men skulle det pt. være så stor forskel?

    Jeg havde tænkt på, at efterspørge om der er nogen ragdoll kendere i nærheden af mig, der vil komme og kigge på hende. Jeg syntes også 2 kg er voldsomt meget i overvægt. Nu siger den vetsygeplejerske, som har været foderkonsulent hos RC godt nok, at i/d er høj optagligt men så meget......? smiley

    Hun har sin steriliserede hænge bug. Men hun hun er bredest på maven.

    Skal man ikke, uanset race, kunne mærke ribbenene ved let tryk? For det kan man ikke på Kokos.


  • #9   24. sep 2020 Det bedste råd jeg kan give dig er at kigge på hende oppefra mens hun står op.
    Hvis hun buler ud på maven så er hun for tyk. Men er der en lige linje fra skulder til hofte så er hun fin smiley
    Det kan selvfølgelig være svært med alt det pels men så prøver måske at mærke med hænderne.

    Hvor er du fra?


  • #10   24. sep 2020 Nu har jeg lige været ved at trykke lidt på min en lille smule buttede dreng som jeg kæmper med at holde nede i vægt. Han ligger lige på grænsen. Som dommeren på udstilling sagde "han skal i hvert fald ikke have mere fredagsslik" smiley

    Når jeg trykker kan jeg godt lige mærke ribbenene. Så ud fra hvad du fortæller så lyder det til at lidt skrump måske ikke skader.

    Her i huset får mine jo også skånekost dog Gastro. Det anses også for fedende foder. Mine fodres kun i div. Foderaktiviteter da de så kun spiser når de er sultne og gider arbejde for det. Det fungere rigtig godt for mig.
    Ham den buttede stjålet så killingens mad i ny og næ så det gør det ikke nemt smiley


  • #11   25. sep 2020 Jeg bruger meget lidt godbidder. Jeg har ind i mellem prøvet at træne lidt med hende, men hun bliver så ivrig, når der er noget godt i vente. Så jeg ved ikke helt hvordan jeg kan gribe det an. Træner du med din? Det kan være, at jeg kan finde lidt inspiration på Youtube.

    Kokos får kun mad i foderbold, en af gummi til hund, den larmer ikke på mit trægulv og resten af foderpillerne kaster jeg med 2-4 gange om dagen. Hun er vild med at løbe, hoppe efter dem, samt ligge på lur, hvis en er landet ude af hendes synsfelt. Hun elsker begge aktiviteter.

    Ud over at gøre det, når de er småt spisende, er der så nogen ide i, at opbløde noget af dagens ration, så det bliver til “vådfoder”? Evt før sengetid.

    Hun er bredest midt på. Så der er nok ingen tvivl om, at hun er for tyk. Min opdrætter bor desværre helt over i Jylland og da diverse udstillinger nok er aflyst, varer det længe inden hun nok kommer på mine kanter. Jeg bor i Roskilde på Sjælland.

    Jeg er nød til, at få en kender ud og se på hende. For selvom hun nok er for tyk, så vil jeg ikke tage dyreklinikken’s ord helt for gode varer, nu du gjorde mig opmærksom på, at de ikke altid ved hvordan de skal se ud eller veje. Det skal en der kender racen altså afgøre.

    Jeg har bedt om medlemskab til en fb gruppe for ragdolls.

    Og nu er Kokos’s fødselsdag 2 timer gammel smiley smiley


  • #12   25. sep 2020 Nej jeg træner ikke med mine andet end indkald. Så de kommer når jeg rasler med godbidderne. Jeg forsøgte mig med klikkertræning i starten hvilket jeg havde stor succes med ved min hest men min tålmodighed rækker ikke til det med mine katte smiley

    Det lyder til du allerede er igang med foderaktiviteter så der er ikke så meget at hente.

    At blande foderet op med vand har jeg ingen forstand på desværre.

    Ja okay så kan jeg heller ikke hjælpe jeg er også fra Jylland. smiley

    Følger du ragdollklubbens facebookside?
    Ikke fordi der er noget at hente med foder pt men der er virkelig meget viden generelt at hente om Ragdolls smiley


  • #13   25. sep 2020 Tillykke med hende????

  • #14   26. sep 2020 DK Laluna. Jeg venter på godkendelse til den der hedder Ragdoll - den blide gigant. Jeg ved ikke om det er den du mener. Er der en anden som er bedre?

    Jeg har ejer hellere ikke tålmodighed mht. træning af kat, desværre smiley Jeg vil dog prøve igen, da jeg elskede at træne med både hestene og hundene, da jeg havde dem. De er så bare så meget mere taknemlige ofre smiley og de giver så meget. Jeg kunne juble hvergang 10 øren faldt hos dem. Men med katte føler jeg mig vildt dum. Jeg kan nærmest høre hvad de tænker og det er IKKE godt smiley smiley

    anja n. Tak smiley Det er bar gået så stærkt smiley


  • #15   26. sep 2020 HahHa. Jeg kan genkende den med at høre hvad de tænker smiley

    Den blide gigant er jeg ikke medlem af.

    Jeg følger i stedet ragdollklubbens facebookside.
    https://m.facebook.com/ragdollklubben.dk/

    Det er opdrættere med massere erfaring der er bag indholdet på siden så der får man virkelig kvalificeret råd hvor man i grupper kan risikere at det er selvudråbte eksperter der rådgiver uden forstand smiley
    - Ikke at det nødvendigvis er det men der er en risiko. smiley


  • #16   26. sep 2020 Tillykke med fødselsdagen til Kokos smiley
    Hvor ærgerligt med fejl-info om mængden af foder. Det er altid surt med slankekur smiley


  • #17   26. sep 2020 Ohh og tillykke det fik jeg vidst ikke skrevet smiley

  • #18   26. sep 2020 Kokos takker smiley

    DK Laluna. Det er nok en god ting, at tage den gruppe, hvor den bedste viden findes. Så jeg ansøger om medlemskab der. Kan se at man skal skal trygge “følge”:og vel også syntes godt om.

    Li Lot. Nu må vi se hvem der får “ret”. Jeg tror hun er for rund grundet i/d ens høje optagelighed, men jeg syntes 2 kg er for vildt. Jeg havde håbet at kunne gå over på et andet foder, men så fik hun lige et par dumme dage med opkast og masser af bæer. Og hvor er masser af bæer, i sær de tynde og lang tyk pels bare en dårlig kombi smiley smiley


  • #19   27. sep 2020 Ja ragdollklubbens side er en facebookside og ikke en gruppe. Så derfor er det kun dem der styre siden der kan slå indhold op. Men der er massere af muligheder i de forskellige opslag for at interagere. smiley

  • #20   28. sep 2020 Det kan være jeg lige skal spørge min opdrætter om der er en her på øen hun kender godt, der evt. kender de linier Kokos er fra, som vil komme forbi og vurdere hende.

    Som jeg har forstået det, har de forskellige linier forskellig størrelse og vægt og derfor trods alder og køn, kan have forskellig vægt, kropsform mm?


  • #21   28. sep 2020 Kropsform vægt osv er forskellige alt efter linjer. Jeg vil dog mene at en hver med forstand på ragdollkatten vil kunne se/mærke om hun er for tyk uanset kendskab til linjerne.
    Men snak du med opdrætter. Jeg er sikker på hun er den bedste til at guide dig videre smiley


  • #22   28. sep 2020 Du kunne jo prøve at smide et billede af smukke pige på herinde, som er taget fra oven af
    Der findes desværre en del dyrlæger som kun kigger på vægten og ikke på katte

    Jeg har Cinnamon. Sidst han var til dyrlægen var dyrlægen der også med det samme. Fordi vægten siger 8 kg
    Men så kiggede hun påkatten, og så ar pibenenanden. For han er en stor og høj kat, så o kg er normal vægt for ham

    Så pas på og kig påkatten fremfor vægten


  • #23   28. sep 2020 Det med at se vægten på en langhåret kat er svært, det er som at bedømme vægten på en pudderkvast, ud fra udseende smiley smiley Mitti er absolut til den tynde side, men det ses ikke, kun når han er klippet, og Røde har slet ingen figur med pelsen på, man må mærke sig frem, og veje dem regelmæssig, ikke fordi det er vigtigt hvad de vejer, men fordi du lige som får en grund linje, nye katte vejer jeg hver uge, dem jeg har nu er snart 9 og 7 1/2 år og de bliver vejet en gang i måneden, så kan jeg hurtigt fange en ændring.
    Mitti skal helst veje 4kg, men vejer 3,7 kg, det er svært når Røde skal tabe sig smiley han vejede lige godt 9kg sidste år ( purison gav ham ekstra vægt i en fart) det tager tid at gå ned i vægt, men han er på 7,4 og der står den ret stille nu, han burde veje ca 7, men hvis han skal længere ned, så taber Mitti sig også. Jeg gik tilbage på Orijen og Ziwi Peak og da der så skulle mere til, så kom der en ny foderforviring til, men Røde spiser altså oppe fra og fortæller mig, når han ikke kan fange mere, hvor Mitti bruger poterne.
    Ps. På billedet er de begge klippet på maven og siderne, så hele haven ikke kommer med ind, eller har slikke totter som lugter af sur karklud, ja det med manglende tænder giver problemer med pelsen.


    profilbillede
  • #24   29. sep 2020 Jeg tager et billede i fugleperspektiv i dag og smider op. Ja den lange tykke pels gør det svært at se ordentligt smiley

    anja. Jeg vil normalt også kigge på dyret, men hendes lange pels tykke pels snyder. Så der skal mærke med hænderne på begge sidder, og det kan jeg ikke pga. Kørestol og balance.


  • #25   2. okt 2020 Glemte lige det med billedet. Men jeg fik skrevet med min opdrætter, for at høre hvem hun jeg her på Sjælland ville anbefale mig at kontakte. Så i morgen kommer der en opdrætter der bor ret tæt på. Jeg er meget spændt på, hvad hun siger om Kokos. Hun kender linien. smiley

    Uanset udfaldet kommer der et billede i morgen. smiley


  • #26   2. okt 2020 Det bliver spændende at hører

  • #27   2. okt 2020 Ej hvor fedt smiley

  • #28   2. okt 2020 Ja det er der hvor man ved, at man har valgt en god opdrætter, deres killinger er vigtige, også når de forlænget er flyttet hjemme fra smiley
    Jeg ved også, at jeg til hver en tid, kan få hjælp fra mine opdrættere, og Røde bliver snart 9år og Mitti er jo nr 3 fra samme opdrætter og er 7,5 år.


  • #29   4. okt 2020 Så fik vi besøg af en rigtig sød ragdoll dame. Hun havde opdrættet dem de sidste 17 år. Så Kokos var i gode hænder.

    Kokos er lidt for tyk men ikke 2 kg som dyrlægen sagde. Der skal ca 1 kg af damen. Ellers syntes hun, at Kokos var rigtig fin og at jeg holdet henne meget flot. Så nu har jeg endnu en at spørge til råds, som oven i købet også lige kan smutte forbi smiley

    Ja det kan næsten ikke siges højt nok. FIND EN GOD OPDRÆTTER. Jeg fortryder i hvert fald ikke, at jeg kørte langt efter hende og at slippe de ekstra kr sådan en racemis koster. Lige så meget for kattens skyld.

    Jette. Jeg har også livslang (Kokos liv smiley ) mulighed for at spørge, skrive og ringe. Det er så fedt. smiley

    Iiiihhh det billede altså! Jeg skal jo også holde øje med, at damen bliver smallere. I dag bliver dagen smiley


  • #30   4. okt 2020 Nu er jeg jo nysgerrig i forhold til hvem du havde forbi smiley

    Men ja en god opdrætter er bare guld værd. smiley


  • #31   4. okt 2020 Det var Trine Birkendorf fra Såby. smiley

    https://misbirkendorf.dk/


  • #32   5. okt 2020 Du mener Tine tænker jeg smiley
    -Tak så fik jeg stillet min nysgerrighed smiley


  • #33   5. okt 2020 Billeder af Kokos’s smækre krop smiley



    profilbillede
  • #34   5. okt 2020 En mere

    profilbillede
  • #35   5. okt 2020 Ikke mega galt vil jeg sige. Minder mig om min egen "tyksak" som jeg ellers forsøger at holde slank smiley

  • #36   5. okt 2020 umiddelbart syntes jeg nu hellere ikke lige at hun ligner en som vejer for meget i den stil dyrlægen sagde

    stol mere på opdrætteren da hun jo kender racen


  • #37   5. okt 2020 Hun fik så også pludselig fra at være 2 kg for tyk til 1 kg for tyk smiley smiley

    Jo jeg tager her opdrætters ord. Det er også det lettest, at håndtere smiley


Kommentér på:
En skidt Kokos

Annonce