1.126 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Internat-katte Internat-katte

Jeg er skam bare lidt nysgerrig på hvad jer herinde har af mening til internatkatte?

Det er jo sæson for killinger, så for killing-søgende hjem, villle det være en oplagt mulighed for at tage ud til det nærmeste kattehjem/internat og se hvad de har.
Killinger derfra har lige så meget brug for et hjem.

Og så er der også en lille økonomisk fordel - Hvis katten er gammel nok, vil den være både neutraliseret og øremærket! Og ellers vil man kunne få tilskud til at få ordnet disse ting!
Lige lidt fra reklame for min hjertesag c",)

Så hvad er jeres mening/holdning?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte ballofix 1.500 kr.
  • Hjælp til at hænge to plakater op 300 kr.
  • Montering af vaskemaskine og tørretumbler 500 kr.
  • 3 sal, stort bord til kældren 1.150 kr.
  • Montering 2 IKEA møbler 500 kr.
  • Punkteret cykel dæk 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Internat-katte
  • #1   24. jun 2008 Camilla - Mener også at man får det gjort gratis ved killingerne fra Tingskoven (Århus), altså at det er med i prisen, man får bare en kvittering så man kan få det gjort ved dyrlægen i Tranbjerg senere.

Og ellers så har jeg det fint med internat katte, skulle jeg nogensinde have mig en huskat igen, kunne jeg sagtens finde ¨på at få en derfra.
    Da min bror skulle have sidste år, overtalte jeg ham til at han A. skulle have derfra, og B. skulle have to.

• #2   24. jun 2008 **Det er jo sæson for killinger, så for killing-søgende hjem, villle det være en oplagt mulighed for at tage ud til det nærmeste kattehjem/internat og se hvad de har.
    Killinger derfra har lige så meget brug for et hjem. **

Nemli' ja. Og jeg vil lige tilføje, at det har de voksne internatskatte også - og i øvrigt er en voksen kat ofte det bedste valg.

• #3   24. jun 2008 Jeg ville aldrig betænke mig på at få en internat-kat.

Tværtimod ville jeg foretrække det frem for fra en privatperson (som faktisk også burde have vidst bedre end at "producere" til et overskudsmarked).

Og så ville jeg for øvrigt til enhver tid foretrække en voksen kat frem for en killing.
    Med en voksen kat ser du, hvad du får. Du ved ikke, hvordan en killing udvikler sig.Desuden bliver de "gamle" katte tit overset, og jeg synes, først og fremmest de trænger til et godt hjem.

• #4   24. jun 2008 Hanne skriver:
    *Og så ville jeg for øvrigt til enhver tid foretrække en voksen kat frem for en killing.
    Med en voksen kat ser du, hvad du får. Du ved ikke, hvordan en killing udvikler sig.Desuden bliver de "gamle" katte tit overset, og jeg synes, først og fremmest de trænger til et godt hjem.*

Jeg kan kun tilslutte mig.

Tjek min profil, 10 af kattene er fra internat.

Hilsen Dorte og de 19 "genbrugs"-misser

• #6   24. jun 2008 hvis jeg skulle have ny kat, og ikke lige have nogle venner med killinger, ville valget stå mellem en internat kat og en kat fra hittekilling.dk smiley

• #7   24. jun 2008 Jeg kunne godt finde på at adoptere dem alle...

Min lille djævel på 1 år har brug for så meget opmærksomhed det må de jo savne fra en familie..

mine fættres mor har købt to katte på et internat. de er begge maine coon, den ene's pels var i så dårlig tilstand pga. manglende pleje fra tidl. ejer de var nød til at trimme alt pelsen af! og nu er han blevet så enormt pæn..

en pisse dejlig kat, det er de begge...

• #8   24. jun 2008 Hvor er det dejligt at høre al den positivitet! Synes desværre bare at alt for mange "glemmer" internatterne! Men det er dejligt at høre at så mange herinde støtter op om det det!

• #9   24. jun 2008 Internaterne tjekker jo kattenes sind, så de kan sige meget om katten(selfølgelig mest om ungkatte/voksenkatte... Begge mine er fra internat, og de er herlige...

• #10   19. feb 2010 Det var godt nok en trist oplevelse, Britt. Jeg tror du har været usædvanlig uheldig. Hvilket internat fik du kattene fra?
    Jeg har været frivillig for Tingskovens Dyreinternat, og har derigennem besøgt en masse katte i deres nye hjem, og der har yderst sjældent været problemer. Hovedreglen er absolut sunde, raske, skønne katte. Min veninde har også sunde, dejlige katte derfra . Mine egne katte er også oprindeligt fra internatet, og bedre katte findes ikke i hele verden smiley

Kommentér på:
Internat-katte

Annonce