{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
647 visninger | Oprettet:

Spørgsmål til farvekode NFO {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen.
Jeg har for nogen tid siden købt den dejligste norske skovkat. På købskontrakten står hans farvekode som NFO n 09 24 - Sort spottettabby/hvid. Er dette ikke en fejl? Umiddelbart vil jeg ikke mene det er korrekt. Jeg er helt ny inden for norske skovkatte, så jeg er ingen ekspert. Jeg vil blot spørge om nogen kan fortælle hvilken farvekode min Eigild har? Jeg vedhæfter billede så man kan se farve/mønster. Han er helt hvid under maven.
Han er 4,5 måned. smiley


Kommentarer på:  Spørgsmål til farvekode NFO
  • #1   6. okt 2020 ifølge Norsk skovkattenes egen forening er
    NFO n 24 - Sort spottettabby

    Og din kat ser godt nok ikke særlig sort ud

    hvad siger opdrætter?


  • #4   7. okt 2020 Stamtavlen skulle først søges og er på vej til mig. Jeg tænker bare at han i hvert ikke n 09 24. Han er hvid og enten rød, makrel eller beige umiddelbart. Farven er for lys til at være rød synes jeg, men for mørk til at være beige. Jeg må se hvad der står på stamtavlen når den kommer. Jeg hentede ham for en måned siden da han var ca. 14 uger og der var killingernes stamtavler ikke kommet. Men der står selvfølgelig i købskontrakten at den kommer så snart den er klar og opdrætter har oplyst den er på vej til mig. Altså jeg skal hverken bruge ham til avl eller andet (i følge kontrakt skal han kastreres senest 11 måned 2020 da prisen var sat efter kælekat), så det er ikke livs nødvendigt at der står den rigtige farve i købskontrakten. Det var mest fordi jeg bare ikke kunne få det til at passe og så tænkte jeg at der var så mange erfarede herinde smiley

    profilbillede
  • #5   7. okt 2020 Er hans pels hvid i bunden af strået?

  • #6   7. okt 2020 Han er i hvert fald enten d eller e 02 21 62, så vidt jeg kan se, om han er med eller uden sølv er svært uden at have katten i hænderne.

    Hvad hedder opdrættet?


  • #7   7. okt 2020 Mon opdrætter ikke bruger en standart kontrakt hvor hun så tidligere har solgt en kat i pågældende farve, og så ikke har fået det rettet?

  • #8   7. okt 2020 Han er hvid i bunden af alle hårstrå. Jeg tror også bare det er en fejl fordi det er en standard kontrakt. Opdrætter hedder Lene. Jeg tror det er høgerstedet. For eigilds mor hedder DK høgerstedets abigail og Eigilds rigtige navn på papirer er høgerstedets Samson. Far hedder DK Northtown cats fenris og han er vidst sølv/blå. Jeg ved ikke med sølv. Men Eigild er kridhvid og så med mørk beige som nok minder mest om det der kaldes makrel farve.

  • #9   7. okt 2020 Så er han sikkert ds 02 21 62.

    Han er ligesom ikke n = sort. smiley


  • #10   7. okt 2020 Forstår altså ikke, hvorfor han ikke blev kastreret før du fik ham, det gør mange opdrættere, så er der ingen risiko for, at han bliver avlet på, men godt den skønne kat er hos dig, og du får ham fikset smiley

  • #11   7. okt 2020 Jette, opdrætter sparer penge. Ikke et sted jeg ville købe kælekat.


  • #12   7. okt 2020 Jeg har da betalt for, at få mine katte som færdig pakke, og opdrætteren har jo fået rabat, når der kommer flere killinger på en gang?
    Men nu er det jo nogle pr siden sidst jeg fik en hjem smiley jeg har da også oplevet forskelle, nogen har ens pris for hun og han, andre har en pris før de bliver fikset og så betaler man den faktiske pris for kastration,,, jo jeg kan da godt se, at det er en udgift, særligt hvis man har haft et af de dyre kuld, altså med mange dyrlæge udgifter på, så får man jo slet ikke dækket dem smiley


  • #13   7. okt 2020 Ikke desto mindre bliver kattene oftest ikke billigere af, at de ikke er neutraliseret fra opdrætter af, og opdrætter skal trods alt betale for neutralisation, selvom man får det billigere som opdrætter.

    Jeg får typisk 200-300 kroner rabat pr. kat. Ikke noget jeg bliver vildt rig af.


  • #16   8. okt 2020 Jeg skal dokumentere for opdrætter at han er kastreret og har fået vaccine nr. 2 inden udgangen af november. Jeg har givet 4000,- og i prisen hørte stamtavle, kontrakt, sundhedsbog og han er både blevet vaccineret og har fået ormekur. Jeg har bestilt kastreringspakken til 950kr ved min dyrlæge. I den får vi kastration, vaccine, øremærkning/chip og registrering hvilket jeg synes er fint. I teorien kan hun jo hente katten hvis jeg ikke overholder kontrakten. Alle mine oplysninger står der i. Desuden står der at hvis jeg fortryder og ønsker at benytte ham til avl, så koster det 4000,- mere. Jeg synes ellers 4000kr + knap 1000kr til pakken er ret gennemsnitligt ud fra hvad jeg kan se på nettet.

  • #17   8. okt 2020 Jeg har i øvrigt altid selv sørget for at få fikset mine katte ved min dyrlæge som jeg er super tryg ved. Opslaget handlede ikke om hvorvidt opdrætter burde have ordnet den inden eller ej. Nogle ønsker at købe til avl og så nytter det jo ikke at hun har fikset dem allesammen. Jeg er 100% tilfreds med sælger af katten. Hun var professionel og gennemgik kontrakten osv. med mig så vi var helt enige om alting. Og hun har altid telefonen åben for spørgsmål hvis jeg skulle komme i tvivl om noget. Jeg ville bare høre angående farvekoden. Som skrevet har jeg ikke haft en norsk skovkat før og alt det med farvekode er nyt for mig, så beklager at jeg ikke har styr på hvad der er hvad. smiley Så tak for svar til jer der har besvaret det opslaget handlede om.

  • #18   8. okt 2020 Stamtavlen kom i dag og der står heldigvis det rigtige.
    Der står NFO e 02 62
    Harlekin creme, orange øjne


  • #19   8. okt 2020 Ja det passer meget bedre smiley

  • #20   8. okt 2020 Det ville jeg så ikke være så sikker på, at han er, hvis hårstråene er helt hvide i bunden. Men det kan man altid farveteste for, hvis man er nysgerrig. smiley

    Jeg har selv lige fået farvetestet en af mine, da han stod som creme fra opdrætter men er rød.


Kommentér på:
Spørgsmål til farvekode NFO

Annonce