{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
760 visninger | Oprettet:

mad - killing - "stikke en flad" {{forumTopicSubject}}

Ihh må altså lige ud med det her engang...

Ja min Cala vil ikke spise noget der ligner tørkost. Som jeg har skrevet i et tidligere indlæg så står hun nærmest på vores tallerkner når vi spiser, idag har vi så fundet hende stå og spise sovs fra skraldespanden - nu syntes vi ligesom at det var nok.. Hvad har hun fået at spise hos "opdrætteren"???, vi ringede så de sagde RC babycat.. Jeg HAR RC Babycat hmm, jeg har RC Growth, jeg har Iams kitten og jeg har også haft Hills, men intet har hun rørt.. De sagde så at når de lavede mad kunne der godt "falde" noget på gulvet. hmm Jeg ringede så til dyrlægen de sagde så (man må jo gå ud fra at det de sagde var rigtigt, altså opdrætteren) at det var lidt som at "stikke os en flad", fordi det er vigtigt at hun spiser sin tørkost, og det hun har lært med at få "menneske mad" er noget hun har lært i prægningstiden så det kan godt være svært.... Men må prøve at blande vådfoder og tørfoder sammen.. Det er bare virkelig svært.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  mad - killing - "stikke en flad"
  • #1   30. jun 2008 Har du prøvet at blødet det op altså tørkosten? nu har jeg ikk lige læst dine andre tråde.. Men kan da klart følge din frustration..

• #2   30. jun 2008 Hmm kunne du ikke prøve evt at hælde saften fra en dåse tun ud over hendes tørkost? det gør jeg fx når jeg vil forkæle min kat derhjemme.. det kunne jo være det ku lokke hende til at spise det..

• #3   30. jun 2008 Ved min mors hvalp havde samme problem, hun gjorde det at hun satte sig ned sammen med hunden og lod som om hun spiste og gjorde derpå maden spændende og interessant. Han begyndte at spise, det kunne du måske prøve med den hun er mest knyttet til i familien. Det er træls når folk ikke forstå menneske mad ikke er ideel for katte. Held og lykke

• #4   30. jun 2008 Jeg har prøvet at bløde det op - det hjælper heller ikke smiley

Men kan da prøve at hælde noget saft fra tun over tørkosen..

Janni - tror du det hjælper med en kat??

• #5   30. jun 2008 Man kan da altid prøve at spise sammen med den.. det skader jo ikk at prøve.. men tun saft lyder os som en ide så den vender sig til smagen af tørkosten..

• #6   30. jun 2008 Jeg har prøvet at bløde det op - uden held....

Vil da lige prøve det med tunen...

Janni - Tror du det også virker på en kat?

• #7   30. jun 2008 Katte er hygge-selskabsspisere, så gør forsøget.
    Bortset fra det, så fraråder en del dyrlæger i dag kun at fodre med tørkost. Kun ca. 1/3-1/2 bør være tørfoder.

Mine katte har fri adgang til tørfoder, men de får hver aften også vådfoder, f.eks. kogt fisk eller kylling, blandet med lidt rå havregryn ell. kogte ris, råt hakket oksekød, okse- eller lammekød i tynde strimler eller daggamle kyllinger.
    Katte skal nemlig bruge deres tænder, og det gør de IKKE, hvis de kun får tørfoder. Kattens kindtænder i over- og undermund sidder forskudt for hinaden og er beregnet til at klippe foderet i stykker. De tygger ikke, lige som vi gør.

Og så tager katte ikke spor skade af en moset kartoffel med sovs og en leverpostejmad, skåret i terner - tværtimod. Jo mere alsidig kost, des bedre.

• #8   30. jun 2008 Det er heller ikke fordi jeg KUN vil have hun skal spise tørkost - men det kan jo også blive dyrt hvis de alle skal have vådfoder pt. har jeg 4 katte (+ 7killinger - men de dier endnu) og de kommer jo alle styrtende hver gang de høre dåsen/posen blive åbnet smiley

Jeg ville bare gerne have at hun også spiste tørkost... Men ikke så meget som EN pille ryger indenbords... smiley

• #9   30. jun 2008 jah jeg ville give det et forsøg, som sagt synes hun jo åbenbart jeres mad er vildt spændende, så lader du som om du synes hendes er spændende og spiser af dette, kunne hun måske narres til at spise:)

• #10   30. jun 2008 det er klart jeres mad smager bedre..

I bliver nødt til at opdrage på jeres kat, skub den ned fra bordet (eller løft den ned) når i spiser, lær den det er FORBUDT at være på bordet så længe der er mad..

At tage mad fra jeres tallerkner tolleres IKKE..

Og så dæk jeres skraldespand til.. Selvom min kat gerne vil have hans tørkost syntes han ny menneske madrester er sjovere smiley

• #12   30. jun 2008 ************T.J.*********************

Vi opdrager skam fint på vores kat(te). Det er ikke ligefrem mig der har lært hende de der "tricks".....!!!! Vi skubber hende også ned når hun gør det. Og vores skraldespand er dækket til den er i skabet under vasken.!

Jeg prøver at afvænne hende fra at skulle spise vores mad.

**Felis ***
    Somsagt siger jeg heller ikke at hun kun skal leve af tørkost - men jeg kan altså ikke købe vådkost til snart 11 katte - især ikke hvis det skal være kvalitet.. De kan da godt få det engang imellem, det skal de da have lov til men jeg kan ikke give dem det morgen- (middag) - aften.!

• #13   1. jul 2008 Camilla - Plys er blevet mor - hvordan kan hun så få fat i sovsen?

Jeg siger heller ikke i har lært hende noget som helst, det kan sagtens være hun selv har fundet ud af det..

• #14   1. jul 2008 Camilla - Hvis bare deres basisfoder, tørfoderet, er lødigt, gør det ikke noget, hvis de af og til får noget "junk-food". Det sætter vi jo også pris på ind imellem. Jeg ville i hvert fald få svip, hvis jeg skulle spise det samme morgen, middag og aften, dag efter dag, og år efter år. Og hvis jeg tilmed fik det i tørpille-form, ville jeg gøre meget for at kunne sætte tænderne i bøf med kartofter og sovs smiley

Dybfrosne kyllingelår er tit på tilbud i de forskellige supermarkeder, og det er hakket oksekød også. Begge dele kan gives både råt og kogt, og hvis du koger f.eks. kyllingelårene, kan du blande med både ris, spagetti og havregryn og til sidst komme det lunkne kogevand over.

Daggamle kyllinger kan købes i kassevis for næsten ingen penge, og hvis man vil undgå besværet med selv at pakke og dybfryse, kan man købe en pose med 20 stk. løsfrosne for ca. 13 kr.

Så alt i alt behøver det ikke være så dyrt!

• #15   1. jul 2008 Det er i bund og grund heller ikke fordi vi ikke vil give andet end tørfoder - men hun røre det simpelthen ikke. Og så var det fordi jeg snakkede med dyrlægen der sagde det var vigtigt at hun også spiste tørfoder - da hun skal bruge det der er i..

T.J. Jeg ved ikke hvordan hun fik fat i sovsen jeg var ikke hjemme på det tidspunkt - det kan være min mor gik og ordnede køkkenet... !!!!

• #16   1. jul 2008 til Mega.

Hvor kan man købe dag gamle kyllinger henne

• #17   1. jul 2008 Jeg bor på Sjælland. Hvor i Sønderjylland man kan få dem, ved jeg ikke!

• #18   1. jul 2008 ok, takker

• #19   1. jul 2008 Altså vores katte får også tørfoder, men spædet op med div. hvad vi nu lige kan finde *gg* Rå fisk, tilberedt fisk, råt kød, tilberedt kød, ris, vårfoder osv osv. i en god blanding *gg* Igår fik de alle ca 60 gr fisk.. de gnavede og gumlede de på i 1 time. God aktivering og så synes de det er så lækkert smiley

• #20   1. jul 2008 Camilla - okay, nu lød det somom hun hver gang gik efter sovsen

• #21   1. jul 2008 Nej det har hun kun gjort en gang. Men nu syntes vi bare det virker lidt vildt at hun slet ikke vil røre det foder vi har stående fremme..

• #22   1. jul 2008 jeg bor os i sønderjylland og har ikk haft held med at finde 1 dage kyllinger..

• #23   1. jul 2008 Camilla skrev: **Men nu syntes vi bare det virker lidt vildt at hun slet ikke vil røre det foder vi har stående fremme.. **

Måske skulle I stille hendes madskål et andet sted ....

• #24   2. jul 2008 Det har jeg også prøvet. smiley

Kommentér på:
mad - killing - "stikke en flad"

Annonce