{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.379 visninger | Oprettet:

Bianca R
Bianca R
Tilmeldt:
20. okt 2020
Emner: 1 Svar: 1

Hvor længe kan en kat være alene, men opsyn 2 gange dagligt? {{forumTopicSubject}}

Hej alle ??

Ville man kunne være væk i nogle dage fra ens kat, der kommer en og fodre ham selvfølgelig 2 gange dagligt osv.

Vil ikke nogle negative kommentarer... og det er blot et spørgsmål


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor længe kan en kat være alene, men opsyn 2 gange dagligt?
  • #1   20. okt 2020 Personligt køre jeg ikke fra mine i mere end 12 timer uden der kommer en og kigger til dem.

    Skal jeg være væk i mere end et døgn så har jeg kattesitter på som bruger mindst 1 time med dem så de får kærlighed også.

    Syntes mange tager alt for let på det "det er bare en kat"
    Men en kat har også brug for sine mennesker, sine rutiner og kærlighed ligesom en hund.

    Den eneste forskel er at hunden ikke kan tisse i en kasse.
    Ville du lade din hund være alene i flere dage med en kattebakke den kunne tisse i og så der bare kom en og smed lidt foder? smiley

    Men måske det også kommer an på om katten er meget strejfende. Mine er indekatte smiley


  • Bianca R
    Bianca R Tilmeldt:
    okt 2020

    Emner: 1 Svar: 1
    #2   20. okt 2020 Tror lige du skal læse igen. smiley har skrevet der kommer en og fodre, giver vand og ordner bakken 2 gange dagligt. smiley

  • #3   20. okt 2020 Jeg har læst. Jeg syntes ikke 2 besøg hvor man lige ordner det praktiske er nok.

    Jeg var afsted 2 overnatninger på et tidspunkt. Mine katte blev kigget til 2 - 3 gange om dagen af minimum 1 times varighed hvor de blev kælet med, leget med og fik tid i deres voliere.


  • #4   20. okt 2020 jeg vil nu også mene at to gange af 1 time som det mindste i løbet af dagen
    katten er jo vant til selskab.Og i tilfælde af evt sygdom/kommet til skade er det jo vigtigt at folk også opdager det. Og hvis folk kun lige kommer og smider lidt mad i skålen og rense bakken ja så er der en risiko for at man ikke opdager det
    Og ellers kan man jo overveje en kattepension


  • #5   21. okt 2020 Det er ret sjældent det sker, men når jeg skal være væk, så er det som regel min søster, som passer drengene, og her fungere det bedst, hvis hun overnatter her.
    Men uanset hvordan de bliver passet, med overnatning eller besøg, så kan jeg mærke på kattene, at de bliver påvirket af mit fravær, specielt når vi kommer op på en uge.


  • #6   21. okt 2020 Altså hvis det bare er et par dage, så synes jeg at det er okay, at der kommer en 2 gange dagligt og ordner hvad der skal ordnes.

    Jeg passede katte i sommers og jeg skulle kun komme 1 gang i døgnet, men det blev til 2, for mindre kunne jeg ikke nænne.
    Der gik altså mindst 45 minutter før jeg var færdig, for så var der en kattebakke der skulle tømmes og den ene tissede på aviser på gulvet, så det skulle også ordnes...
    Så går tiden og kattene har selskab imens.

    Jeg er så heldig, så min kattesitter sætter sig til at se TV når han har fodret, så har de selskab i nogle timer smiley


  • #7   21. okt 2020 Ja det hjælper når kattepasseren har adgang til tv og noget at spise og drikke ??

  • #8   21. okt 2020 Her er der altid en forudbestilling på popcorn smiley

  • #9   23. okt 2020 For de par dage, er fodring og et par kæl, hvis katten vil helt fint i min verden. De lægger sig til at sove, når de er alene.

    Jeg har 2 gange været væk i 8 dage. Der kom naboen morgentog aften for at fodre og tømme kattebakke samt lidt nus. Min veninde kom i middagsstunden for at hygge 1-1.5 times tid. Radioen kørte i dag timerne. Kokos lignede bestemt ikke en der havde savnet mig.

    En kattepension eller andet hjem for kortere perioder, vil skabe mere uro end ro hos katten. Det ville jeg aldrig tænke i. Det ville jeg lun gøre brug af, hvis det var flere uger eller ingen kunne se til katten mens man var væk.


  • #10   23. okt 2020 Jeg har haft kattepasser på to gange om dagen i en uge, hvor kattepasser også har taget sig tid til nus og kæl. Husk man siger minimum 15 minutter pr. kat pr. dag til ren kæl, hvor mad, bakker osv. ikke er medregnet. smiley

  • #11   24. okt 2020 Susanne. “Man” siger så meget smiley

  • #12   24. okt 2020 Jeg vil foreslå Kattepension. Jeg ved ikke hvor du bor, men kan anbefale den l Gurre ved Helsingør. Jeg er mest tryg ved, der
    er opsyn hele døgnet. Hvis der er en udekat ville jeg slet ikke lade den være alene kun med tilsyn en enkelt gang eller to om dagen. Den kan jo komme op at slås, eller der kan ske andet udenfor


  • #13   24. okt 2020 Vi er væk 2 x 4 dage når vi har ferie og der kommer pap datter 2 gange om dagen og nusser, børster samt giver godbidder. Desuden lukker hun terrassedøren og åbner soveværelses vinduet om aftenen og vise versa om morgenen så det er som det plejer.
    Men hold da op hvor han miaver, snakker, spinder og er kælen når vi kommer hjem.
    Han viger ikke fra min side i flere dage som om han er bange for vi tager af sted igen, hvilket måske også er tilfældet.
    Resten af ferien tager vi kun nogle endagsture for det sammes skyld.
    Så bliver han gået med om morgenen inden vi tager afsted og igen når vi kommer hjem.
    Men om sommeren når det er varmt ligger han alligevel nede under træerne og er inaktiv hele dagen ...
    Alligevel er det ikke så godt for min samvittighed men kattepension kan jeg ikke forestille mig som en løsning smiley


  • #14   24. okt 2020 Jeg har en god pension, hvor der er masser af plads både ude i stor lukker gård med eget fiskebassin og mange buske og indenfor. Kattene er meget udenfor buret. Det går fint, ingen slåsser, der er ro, orden og hygge og Alice, som ejer den er rigtig god til at aflæse kattene.

  • #15   31. okt 2020 Du kan roligt være væk et par dage når bare der er nogen der lige fodre, giver vand og sørger for lidt opmærksomhed til katten 1-2 gange dagligt afhængigt af hvor længe man er væk.
    Jeg har selv 2 katte og har været på forlængede weekender, ferier m.m. hvor min veninde har passet kattene hver gang, jeg tror de bliver forkælet mere af hende de dage jeg er væk end de gør til dagligt smiley smiley
    Hun kommer minimum 2 gange dagligt, sender gerne et billede eller en besked hver dag, og de mangler bestemt intet. Det handler om man har en person man er tryg ved at overlade sine dyr til.
    En katte pension kan være fin, men det er også stressende for katten, de har langt mete ro i deres eget hjem hvor de kender alle lugte og lyde, så for nogle få dage, vil jeg klart anbefale en kattepasser man er tryg ved og som katten kender.
    Jeg er I øvrigt også selv kattepasser for både min søsters og kusine katte når de har brug for det, det er også med besøg 1-2 gange dagligt, og man finder hurtigt ud af hvad kattens behov er, ofte vil de bare have mad og lidt opmærksomhed, så er de tilfredse og lægger sig til at sove, så besøg på 30min til 1 time er nok for dem.


Kommentér på:
Hvor længe kan en kat være alene, men opsyn 2 gange dagligt?

Annonce