8.516 visninger
|
Oprettet:
Kat kommer hjem med harekilling {{forumTopicSubject}}
Igår aftes finder jeg min kat siddende på plænen, ihærdigt igang med at lege med et af sine "jagt-offere". Da jeg kommer lidt tættere på ser jeg det er en harekilling, som han sidder og kaster op og ned med. Jeg fjerner killingen, da han ikke skal spise den. Har aldrig oplevet nogen af mine katte komme med en harekilling før?.
Så ikke nok med det.. Her til aften finder jeg ham så på terassen, og igen har han fanget sig en harekilling?.
- Er der nogen af jer der har oplevet lignende?. Inden længe har han vel taget hele kuldet, hvis ikke allerede.
feb 2005
Følger: 246 Følgere: 240 Katte: 4 Emner: 470 Svar: 2.934
Men husk ikke at skælde katten ud for at have fanget en harekilling, eller et andet lille dyr for den sags skyld, da det hører til dens instinkt. Den er garanteret smadder stolt over sit bytte, og ser intet galt i at sætte tænder og klør i fugle og gnavere.
Tillykke med hans bytte!
Poteknus herfra.
maj 2005
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 16 Svar: 8
dec 2007
Følger: 25 Følgere: 28 Katte: 6 Emner: 18 Svar: 528
Mine gamle misser kom ofte med harekillinger, da vi boede på landet.
Problemet med harekillinger er at de *trykker sig* når faren lurer. Og så er de meget nemme for katten at hapse.
Tillykke med *byttet* stolte mis.
P.S. Til den stole mis´s ejer.
Har en harekillingen været i klørene på en kat , bør den aflives - uanset om den er skadet eler ej (det var ihvertfald min gamle dyrlæges holdning).
okt 2007
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 2 Emner: 10 Svar: 25
Mine katte tager både fugle, rotter, mulvarpe og hvad de ellers ikke kan komme afsted med
Hilsen fra fyn
feb 2005
Så hvorfor ikke bare lade katten æde dem alligevel, når de alligevel ingen fremtid har? Det er jo trods alt kattens instinkt, og råt kød af og til skader langt fra katten - faktisk vil jeg mene at det gavner den.....
Poteknus herfra.
feb 2005
jan 2005
Følger: 8 Følgere: 9 Katte: 5 Emner: 20 Svar: 65
Kan godt forstå du synes det er sørgeligt, det synes jeg sQ også
Synes også det er en go ting du fjerner byttet for nu ved jeg godt andre har sagt de ikke tror det skader katten, men jeg har oplevet det samme hver gang - når mine katte har spist et bytte, om det så har været mus, fugl eller lignende så har de brækket sig kort efter .. Desværre ofte indenfor, og det svineri gider jeg slet ikke hvis jeg kan undgå det ..
Kat kommer hjem med harekilling