{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.516 visninger | Oprettet:

Kat kommer hjem med harekilling {{forumTopicSubject}}

Igår aftes finder jeg min kat siddende på plænen, ihærdigt igang med at lege med et af sine "jagt-offere". Da jeg kommer lidt tættere på ser jeg det er en harekilling, som han sidder og kaster op og ned med. Jeg fjerner killingen, da han ikke skal spise den. Har aldrig oplevet nogen af mine katte komme med en harekilling før?.
Så ikke nok med det.. Her til aften finder jeg ham så på terassen, og igen har han fanget sig en harekilling?.

- Er der nogen af jer der har oplevet lignende?. Inden længe har han vel taget hele kuldet, hvis ikke allerede.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kat kommer hjem med harekilling
  • #1   3. jul 2008 Nej, det er længe siden jeg har set en kat fange et bytte selv, så husker det ikke så godt.....
    Men husk ikke at skælde katten ud for at have fanget en harekilling, eller et andet lille dyr for den sags skyld, da det hører til dens instinkt. Den er garanteret smadder stolt over sit bytte, og ser intet galt i at sætte tænder og klør i fugle og gnavere.
    Tillykke med hans bytte!

Poteknus herfra.

• #2   3. jul 2008 Nej har du helt ret i, det er jo deres instinkt. Men alligevel synes jeg det er et sørgeligt syn, de er jo søde de små pus.

• #3   3. jul 2008 Hej.
    Mine gamle misser kom ofte med harekillinger, da vi boede på landet.

Problemet med harekillinger er at de *trykker sig* når faren lurer. Og så er de meget nemme for katten at hapse.
    Tillykke med *byttet* stolte mis.

P.S. Til den stole mis´s ejer.
    Har en harekillingen været i klørene på en kat , bør den aflives - uanset om den er skadet eler ej (det var ihvertfald min gamle dyrlæges holdning).

• maria j
    maria j Tilmeldt:
    okt 2007

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #4   3. jul 2008 hej min kattemisser tager mulvarp ,

• #6   4. jul 2008 ´Ja da...
    Mine katte tager både fugle, rotter, mulvarpe og hvad de ellers ikke kan komme afsted med smiley og som relt skal de lige ind i vores stue og vise byttet frem smiley

Hilsen fra fyn

• #7   4. jul 2008 Ja, det er rigtigt at de bør´ aflives, hvis de har siddet i kattens kløer, da moren til harekillingen, fugleungen o. lign. intet vil have med dem at gøre, efter de lugter af kat, menneske osv. De vil kun blive udstødt, og vil lide sultedøden..... Nogle gange vil de også ofte have indre skader, som de dør langsomt af alligevel.
    Så hvorfor ikke bare lade katten æde dem alligevel, når de alligevel ingen fremtid har? Det er jo trods alt kattens instinkt, og råt kød af og til skader langt fra katten - faktisk vil jeg mene at det gavner den.....

Poteknus herfra.

• #9   4. jul 2008 Læs denne tråd: (link fjernet)

• #10   19. jul 2008 Det har jeg også prøvet med min gamle kat Felix ..
    Kan godt forstå du synes det er sørgeligt, det synes jeg sQ også smiley
    Synes også det er en go ting du fjerner byttet for nu ved jeg godt andre har sagt de ikke tror det skader katten, men jeg har oplevet det samme hver gang - når mine katte har spist et bytte, om det så har været mus, fugl eller lignende så har de brækket sig kort efter .. Desværre ofte indenfor, og det svineri gider jeg slet ikke hvis jeg kan undgå det ..

Kommentér på:
Kat kommer hjem med harekilling

Annonce