HÆLP! {{forumTopicSubject}}
Jeg er bekymret....
Min kæreste og jeg, passer en lille kattekilling for nogle venner, som er ude at rejse de næste 3 uger.
Lillemanden er kun 9 uger gammel og de har haft ham siden han var 5 uger, flasket ham op mv. da hans mor døde. Selv har vi 2 katte på 9 og 11 måneder - begge neutraliseret.
Problemet er, at killingen opfører sig som om, at den aldrig har set et menneske før. Den bider, river, kradser, hvæser, går til angreb mv. Vores katte har vidst fundet ud af, at de skal lade ham være, men hverken min kæreste eller jeg kan komme til ham.
Vi har haft ham siden i går formiddags kl. 11, og han vil hverken spise, eller drikke, eller gå på bakke........
Jeg har aldrig set så hidsig en kat før, man skulle tro, at han var vildkat og det var første gang han så et menneske. Både min kæreste og jeg er begge blevet revet til blods.
Det er ikke blevet bedre siden i går, tvært i mod!
Jeg aner simpelthen ikke hvad jeg skal gøre, nogen gode råd? Jeg har jo frygtelig ondt af ham, han er jo tydeligvis skræmt fra vid og sans!!
Svar modtages med kyshånd!
jan 2008
Følger: 22 Følgere: 21 Katte: 4 Emner: 41 Svar: 1.641
held og lykke
sep 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 4 Emner: 45 Svar: 605
feb 2007
Følger: 42 Følgere: 40 Katte: 8 Emner: 57 Svar: 678
Og sørg for, at han får det samme mad som han er vandt til, så han ikke får darlig mave mv.
skrive endelig igen, såfremt det ikke går fremad - så må der jo andre råd til
Hilsen Heidi
jan 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 1 Emner: 3 Svar: 13
Mange tak for jeres råd!
Jeg har givet ham et rum for sig selv, hvor jeg har stillet hans mad og vand + bakke ind til ham. Jeg har været inde at kigge til ham et par gange, han sidder bare bag fjernsynet og knurrer og hvæser.
Jeg håber sådam, at der snart sker fremskridt, ellers bliver det godt nok 3 meget lange uger - ikke mindst for ham
Han har mere eller mindre været isoleret fra mine 2 andre katte siden i går, så det er ikke engang dem som stresser ham tror jeg. Ihh hvor er det synd for ham
sep 2007
dec 2006
Følger: 10 Følgere: 40 Katte: 3 Emner: 89 Svar: 1.393
jan 2008
Jeg har hørt om Feliway, men har heldigvis aldrig haft behov for at bruge det, men det må jeg få købt i morgen, evt. sammen med den pude du omtaler
sep 2007
http://www.4hotdogs.com/templates/group.asp?GroupGuid=38&GroupName=Tilbeh%F8r+til+katten
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Ja, det håber jeg sørme også. Den stakkels killing er jo rædselsslagen
Som jeg forstår det, har ejeren ikke andre katte, hvilket efter min mening i sig selv ikke er særlig smart. Sorry, ikke konstruktivt, men jeg bliver godt nok forarget over, at man påbegynder et betænkeligt projekt med at opflaske en enekilling og så bare smutter afsted på ferie i flere uger. Vil man prioritere killing eller vil man prioritere ferie?...
sep 2007
jan 2008
Til info vil jeg fortælle, at det ligeså stille går fremad med lille Louis
Han er begyndt at føle sig tryg ved mig og hvæser og knurrer ikke længere. Min kæreste har dog stadig sine problemer.
Han har spist en lille smule, så det er jo også et godt tegn.
Jeg er optimistiskomkring de kommende uger....
sep 2007
HÆLP!