{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
582 visninger | Oprettet:

HÆLP! {{forumTopicSubject}}

Jeg er bekymret....

Min kæreste og jeg, passer en lille kattekilling for nogle venner, som er ude at rejse de næste 3 uger.

Lillemanden er kun 9 uger gammel og de har haft ham siden han var 5 uger, flasket ham op mv. da hans mor døde. Selv har vi 2 katte på 9 og 11 måneder - begge neutraliseret.

Problemet er, at killingen opfører sig som om, at den aldrig har set et menneske før. Den bider, river, kradser, hvæser, går til angreb mv. Vores katte har vidst fundet ud af, at de skal lade ham være, men hverken min kæreste eller jeg kan komme til ham.

Vi har haft ham siden i går formiddags kl. 11, og han vil hverken spise, eller drikke, eller gå på bakke........

Jeg har aldrig set så hidsig en kat før, man skulle tro, at han var vildkat og det var første gang han så et menneske. Både min kæreste og jeg er begge blevet revet til blods.

Det er ikke blevet bedre siden i går, tvært i mod!

Jeg aner simpelthen ikke hvad jeg skal gøre, nogen gode råd? Jeg har jo frygtelig ondt af ham, han er jo tydeligvis skræmt fra vid og sans!!

Svar modtages med kyshånd! smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  HÆLP!
  • #1   6. jul 2008 lad ham få et rum for sig selv, med mad vand og bakke, ved at begrænse hans plads, bliver han mere tryg.....gå ind til ham flere gange men lad ham være, helt være......han skal nok komme når han opdager i ikke er farlige.... han skal ignoreres helt, sæt jer med ryggen til ham, gerne på gulvet, lad være med at række ud efter ham, hvis han kommer og gnider jeg op ad armen, jeg VED det er svært, men det er sådan vi har gjort de gange vi har fået sky misser ind i huset.....
    held og lykke

• #2   6. jul 2008 husk at stille en feliway ind til ham:) Det kan måske også dæmpe ham lidt. Men det er vel klart han reagerer kraftigt, hvis hans ejere har flasket ham op, og han så lige pludeslig kommer til et nyt sted med 2 nye mennesker samt to nye katte. Vil give Hanben helt ret, han skal have sit eget rum, også kan i lige så stille opbygge tilliden

• #3   6. jul 2008 Den kære lille dréng har jo aldrig set andre katte, som han kan huske - så det er jo derfor han reagerer som han gør. Han er stresset og meget bange, så gik ham ro fra de andre katte som HaneBen skriver.

Og sørg for, at han får det samme mad som han er vandt til, så han ikke får darlig mave mv.

skrive endelig igen, såfremt det ikke går fremad - så må der jo andre råd til

Hilsen Heidi

• #4   6. jul 2008 Hejsa,

Mange tak for jeres råd! smiley

Jeg har givet ham et rum for sig selv, hvor jeg har stillet hans mad og vand + bakke ind til ham. Jeg har været inde at kigge til ham et par gange, han sidder bare bag fjernsynet og knurrer og hvæser.

Jeg håber sådam, at der snart sker fremskridt, ellers bliver det godt nok 3 meget lange uger - ikke mindst for ham smiley

Han har mere eller mindre været isoleret fra mine 2 andre katte siden i går, så det er ikke engang dem som stresser ham tror jeg. Ihh hvor er det synd for ham smiley

• #5   6. jul 2008 Jah, stakkels lille mis, han er jo trods alt også kun 9 uger. Det er en lang ferie de har valgt, når de har en kat der er så afhængig og tryg ved dem. Prøv feliwayen, ellers ved jeg, hvis du er villig til at ofre lidt penge på ham, selvom han ikke er din, at man kan købe en pude, beregnet til katte som er bange. En pude, som afgiver varme, samt simulerer hjerteslag, de skulle give en fornemmelse af at ligge hos dens mor. Den koster vist omkring 150 kroner.

• #6   6. jul 2008 kan i evtuelt passe ham i hans vante omgivelser, så han stresser mindre?

• #7   6. jul 2008 Tak Janni. Det er helt klart værd at prøve, hvis der ikke meget snart sker noget.

Jeg har hørt om Feliway, men har heldigvis aldrig haft behov for at bruge det, men det må jeg få købt i morgen, evt. sammen med den pude du omtaler smiley

• #9   6. jul 2008 Janni M skrev **Jeg håber sådam, at der snart sker fremskridt, ellers bliver det godt nok 3 meget lange uger - ikke mindst for ham **

Ja, det håber jeg sørme også. Den stakkels killing er jo rædselsslagen smiley

Som jeg forstår det, har ejeren ikke andre katte, hvilket efter min mening i sig selv ikke er særlig smart. Sorry, ikke konstruktivt, men jeg bliver godt nok forarget over, at man påbegynder et betænkeligt projekt med at opflaske en enekilling og så bare smutter afsted på ferie i flere uger. Vil man prioritere killing eller vil man prioritere ferie?...

• #10   6. jul 2008 Er helt enig med Tinka D. Den kat kender ikke til andre end de to personer, som jo så bare er rejst.

• #11   6. jul 2008 Tak for jeres svar smiley

Til info vil jeg fortælle, at det ligeså stille går fremad med lille Louis smiley

Han er begyndt at føle sig tryg ved mig og hvæser og knurrer ikke længere. Min kæreste har dog stadig sine problemer.

Han har spist en lille smule, så det er jo også et godt tegn.

Jeg er optimistiskomkring de kommende uger....

• #12   6. jul 2008 det lyder bare godt:)

Kommentér på:
HÆLP!

Annonce