{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.244 visninger | Oprettet:

Pasning af killing - men hvordan? {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Jeg skal de kommende 3 dage passe min brors og svigerindes kat, Malibu, som er en killing på godt 10 uger. Vi havde Malibu oppe hos mig igår, for at introducere den for Bailey. Bailey og Malibu fik en times tid sammen, hvor det kun var mig der holdte opsyn med dem. Bailey følte sig meget utryk, og knurrede konstand af Malibu. Når Malibu kom for tæt på, hvæsede Bailey og langede endda ud efter ham.

Hvad har I af gode råd til mig de kommende 3 dage?
Malibu kommer i aften, og så skal den store prøve stå i 3 dage. Men hvordan ved jeg, om Bailey har fået nok og ikke vil acceptere Malibu? Kan jeg riskiere, at alle 3 dage vil være ey helved, eller kan kattene tilpasse sig hinanden hurtigere?

Nogle gode råd og erfaringer??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pasning af killing - men hvordan?
  • #1   8. jul 2008 hej christina.. hvis malibu er 10 uger burde han være hjemme ved sin misse mor..... !
    Men ellers må du vel prøve at se hvordan det går, bare pas på bailey ikke er for hård ved ham, ellere må de vel skiftes til at være i et rum ?
    Held og lykke
    betina


  • #2   8. jul 2008 Nogen katte er gode til at acceptere nyankomne, og hos andre tager det lidt længere tid. Men giv tid, giv tid.. det kan være det lige tager et par timer. Det kan også være det tager alle 3 dage..
    Det er meget normalt at katten der bor der lige skal vise at det er hendes territorie. Men når hun finder ud af at killingen ikke gør noget, skal hun nok slappe lidt mere af.
    Min hankat accepterer alle nye katte med det samme, men det gør min hunkat på 1 år absolut ikke. Det tager 1 uges tid
    Håber for dig i får nogen gode dage sammen :O)


  • #3   8. jul 2008 Betina:

    Ja, han burde nemlig være ved sin mor. Problemet er den familie de har fået den af, sagde at han var renlig, óg at der ikke var noget mor-killingebånd mere. Jeg har sagt klart og tydeligt, at jeg aldrig havde taget imod en killing på 8 uger (der fik de den), men det har de så gjort.
    Jeg håber bare, at han ikke får ar på sjælen af det senere hen i livet ...

    Ellers tak for rådet i forbindelse med pasningen smiley


  • #4   8. jul 2008 Christina N

    Tak for råddet, jeg håber at det går stærkt, ellers får jeg et par hårde dage med de 2 katte. Håber på det bedste smiley


  • #5   8. jul 2008 christina.. han skal nu nok klare det... min müsli var 8 uger da jeg fik hende, og kun 4 uger da hun mistede sin mor.. hun har haft nogle renligheds problemer, men ellers er hun en god kat... min mynne flyttede ind i min campingvogn da hun nog også var ca 8 uger, og hun er en skøn kat... lucky var blevet efterladt ved min søns børnehave som ca 7 uger, og hun er også en skøn mis, måske lidt rataderet hvis katte kan være det....
    så når alt kommer til sin ret, malibu overlever det skam nok, er bare lidt efter folk fordi jeg kender mine egnes start på livet..


  • #6   8. jul 2008 Hvis plejekillingen normalt er og skal være alene-kat, vil jeg bestemt fraråde, at den vænnes til de andre katte. Det vil nemlig være smadder synd, når den så skal tilbage og være alene igen.

    Jeg ville i stedet i de dage, det drejer sig om, have den alene på et værelse.


Kommentér på:
Pasning af killing - men hvordan?

Annonce