{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
361 visninger | Oprettet:

hjælp til sygkillingder ikke vil spise {{forumTopicSubject}}

min lille killin på 14 uger har været syg siden i fredags og har været til dyrlæge 3 gange så igår da jeg var der sagde han at nu måtte vi lige se tiden an og se om pillerne virker . men killingen har tabt sig utrolig meget og vil stadig ikke rigtig spise noget kun meget lidt . hvad er jeres erfaringer ???
skal jeg tvangs fodre ham med sprøjte og vådkost og hvor meget skal han så have ?? eller skal jeg give ham en dag mere før jeg gør noget ???
håber der er nogen der vil give mig nogle råd .

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hjælp til sygkillingder ikke vil spise
  • #1   9. jul 2008 Hvad mener dyrlægen, at killingen fejler? hvilke piller får han?

Bare det, at killingen spiser lidt, er godt - men det er naturligvis ikke godt, at killingen taber sig. Bliver den ved at tabe sig? eller er vægten stabil nu?

• #3   9. jul 2008 har din killing Calici ? Det giver smertefulde sår i mund og hals, og så er det klart den ikke vil spise.

Det hjælper ikke med antibiotika, det tager kun sekundære infektioner som måtte tilstøde. Sørg for at få noget metacam (smertestillende i dråbeform) så din killing kan komme igang med at spise.

• #4   9. jul 2008 vi har ikke rigtig kunne finde ud af hvad han fejlede før igår , der tog dyrlægen blodprøver og konstaterede at det måtte være en form for influenza og fik antirobe piller til ham som jeg helt sikkert kan se begynder og virke en smule han virker ikke til og have feber mere . og så smører jeg hans poter med det der nurish um og det ser ud til og virke .
    men han spiser kun ca måske 100 gram tørkost hvis det kan gøre det . han har kun tabt sig pga feber og sygdommen er jeg sikker på så nu skal jeg bare have ham til og spise igen men det er sgu svært og få ham overtalt hehe ..

• #6   9. jul 2008 nej måske ikke men det er stadig ikke rart og se sin killing død syg med feber og ingenting vil spise og ikke vide hva han fejler indtil igår .. så lidt er det synes jeg og når han så stadig ikke vil spise ja så er det sgu da ikke ingenting er det ...

• #7   9. jul 2008 Prøv med lidt vådmad - det glider ofte lettere ned, når man er syg.

• #8   9. jul 2008 jeg har købt det der specielle våd kost hos dyrlægen skånekost for og passe på hans mave og ikke engang det vil ned idag og igår kunne jeg få ca 1 teske i ham =)

• #10   9. jul 2008 den spiser meget lidt og som jeg skrev så spiser den tør kost men meget lidt ved ikke hvor meget i gram men en lille bitte håndfuld om det er 100 gram eller 10 gram ved jeg ikke ..

• #11   9. jul 2008 Prøv at lokke med 18 % creme fraiche,tykmælk,ymer,,kaffefløde,kogt fisk,A/D dåsemad fra dyrlægen,makrel i tomat,ja kun fantasien sætter grænser...
    Det vigtigste er at han spiser,så er det stort set lige meget hvad det er...

• #12   10. jul 2008 hej hanne

tusind tak for dit svar prøvede med tykmælk igår og det guffede han i sig med velbehag så det er bare rigtig dejligt . kan virkelig se det begynder og gå fremad =)

Kommentér på:
hjælp til sygkillingder ikke vil spise

Annonce